Pagina 7 van 10

Re: Maandagauto??

Geplaatst: 10 aug 2010 12:28
door gvwijnen
Elk merk heeft zijn problemen, ook duitse (ja ik kan het weten)
Verder heb ik tot nu toe niet het minste probleem gehad, en ben dus erg tevreden.
Maar een groot deel van de problemen zou eigenlijk snel opgelost moeten raken door de dealers, en daar knelt het schoentje.
Want citroen belux is een ramp op vlak van communicatie en controle op hun dealers. Er zitten ook erg goede dealers bij, maar enkele knoeiers zijn voldoende om je imago te verpesten.

Re: Maandagauto??

Geplaatst: 10 aug 2010 20:58
door V-zesserke
Dat ook andere merken (Duits, Italiaans, Japans...) evengoed problemen hebben staat als een paal boven water. Ze bestaan ook grotendeels uit onderdelen die door dezelfde toeleveranciers (Valeo, Bosch, Continetal, enz...) ontworpen en gemaakt worden en dezelfde kwaliteit hebben.
Wat Citroën Belux betreft kan ik je standpunt bijtreden er schort wat aan de communicatie maar als ik hoor hoe het er b.v. bij D'ieteren (V.W. / Audi) aan toegaat dan is het daar al geen haar beter. We worden er allemaal wel mee geconfronteerd meer werk verzetten met minder volk met de nodige gevolgen voor je klanten.
En persoonlijk vind ik dat het bij Citroën Belux al wat beter gaat als in het recente verleden. In alle geval doet mijn dealer behoorlijk goed zijn best al duurt het soms allemaal wat lang, maar ik ben gelukkig nogal een geduldig iemand.
Maar er zijn idd ook knoeiers en zelfs helemaal onbekwaam :evil: om sowieso aan een wagen te werken die zien mij hooguit één keer.

Re: Maandagauto??

Geplaatst: 10 aug 2010 21:02
door Roman
tja in feite gaat het allemaal via de dealer normaliter..
met de invoerder heb je eigenlijk geen zaken..
als je iets koopt bijv een tv dan ga je ook terug naar de winkel en bel je ook niet met de invoerder..

maar neemt niet weg als je een slechte dealer heb dan moet je wel..

Re: Maandagauto??

Geplaatst: 10 aug 2010 22:38
door filip
Als je dealer niet aan uw wensen kan voldoen, gewoon een andere opzoeken!! Heb ik ook gedaan !!
En als hij geen lessen trekt uit zijn fouten zal hij vroeg of laat zonder klanten vallen !!!

Re: Maandagauto??

Geplaatst: 17 apr 2011 21:08
door MarsTDI
De dame is weer hersteld, het raam mechanisme in de bestuurdersdeur is in onderdelen in de deur zelf gevallen.

Wel nog een vraagje op het forum: Hebben jullie ook last van verfrommelende stoelbekleding aan de voorzijde van het zitkussen? Bij mijn stoel is nu al voor de tweede keer de onderbekleding zo opgekruld, dat de buitenbekleding ook veel te ruim zit.

Nor eens een update van alle storingen in 132000 km:

- Ventilatie problemen: nooit geheel opgelost
Kachel huis twee keer vervangen
- De airco is er een keer helemaal mee gestopt
- Twee keer een fuseekogel
- Stoelkussen bestuurdersstoel vervangen
Bekleding stoel is ondertussen weer verfrommeld aan voorzijde
- rammeltje in de stuurnaaf
- Rem inrichting waarschuwing mechanisme defect
- hangende remlichtschakelaar vervangen
- Afdekstrip voorruit clipjes vervangen
- Water in linker achterlicht, vervangen
- Water in rechter achterlicht, vervangen
- Keerring, koppelingsplaten, drukgroep en vliegwielen
- Rammelende dingen in achterklep na aanbrengen fabrieks modificatie
- Raam mechanisme bestuurdersdeur vervangen

Re: Maandagauto??

Geplaatst: 17 apr 2011 21:11
door Klussie
Valt mee toch? :smt190

Re: Maandagauto??

Geplaatst: 17 apr 2011 23:42
door V-zesserke
Aan zo'n maandagauto kan Citroën toch geen geld meer over houden :( , gelukkig zijn ze niet allemaal zo'n ramp. Maar jij zit er natuurlijk maar mee, we leven met je mee :smt095

Re: Maandagauto??

Geplaatst: 18 apr 2011 08:51
door Peebee
@ MarsTDI,

da's toch wel een hele lijst na ong. 3 jaar, :smt017
hopelijk blijft 't daar een beetje bij, :smt023
zou er niet vrolijk van worden :cry:
als er telkens iets is, :evil:

Re: Maandagauto??

Geplaatst: 18 apr 2011 08:58
door bdc
Hallo MarsTDI,

De lederen bekleding van het zitvlak is bij mij ook al zo uitgetrokken dat het op plaatsen dubbel plooit. Dat leder wel wat uitrekt vind ik normaal, maar vind het toch erg snel. 78kg moeten ze toch wel kunnen verdragen :)

Hierbij mijn ervaringen na 52.000km (net geen 2 jaar):
- Vervangen stoters achterklep (terugroepactie?) omdat automatische kofferklep op bumper ruste, gevolg lakschade op klep en bumper (niet hersteld).
- Rammelende wegklapbare trekhaak (na diverse pogingen nog niet steeds niet opgelost)
- Hoogtesensor achteraan vervangen
- Lekke veercilinder RV
- Terugroepactie sierstrips voorruit
- Terugroepactie spoiler achterklep met enkele weken rammeltjes als gevolg (zijn er wel uit nu) en ook krassen op de bumper
- Rammel in bestuurdersportier (nooit opgelost)
- Vervangen accu wegens aanhoudende problemen ecostand (zelfs na een software update hiervoor)
- Lekke veercilinder LV
- Lekke veercilinder RV (opnieuw, nadat de vorige exact 1 jaar geleden vervangen was)
- Vervangen koppeling en vliegwiel als gevolg van trilling in koppelingspedaal
- Vervangen 4 wielsensoren o.w.v. corrosie
- Schokken tijdens acceleratie en bij gas lossen of licht gas bijgeven (nog niet opgelost)
- Terugroepactie ventiel remmen
- Terugroepactie ruitenwissermotor (nog niet, stuk niet voorradig bij Citroën..)
- Trillende remmen (nooit opgelost wegens geen garantie, al gemeld bij 2.500km)
- Diverse kleine storingen (pinkers, navigatie, bluetooth)

Met de ophanging is er volgens mij nog steeds een probleem, ik mis het comfort dat ik in het begin had, maar volgens de dealer is er "op het eerste zicht" niets mis en een lek in het systeem kan je volgens hen niet voelen in het veercomfort.. Tijd voor een 2de mening wat dat betreft.

Re: Maandagauto??

Geplaatst: 18 apr 2011 09:34
door peeke 1972
Je hebt onderhoud en onderhoud. Maar ik denk dat het ook veel ligt aan de eigenaar. Om een voorbeeld te geven. Mijn vorige auto, een alfa 156 selespeed, kocht ik twee jaar geleden bij een garage wel zonder garantie. Iemand van de club was daar goed bevriend mee. De wagen had een volledig ingevuld onderhoudsboek. Dus ik dacht dat het een goede wagen was. Vorig jaar moest ze een groot onderhoud en dat liet ik altijd doen bij een bevriend mechanieker (iemand van Alfa trouwens). Ik kon er dan bij blijven want hij deed dat na zijn uren bij hem thuis. Op eens roept ie mij en zegt ie kom eens kijken. Nu bleek dat de nokkenassen versleten waren. Een nok was zelfs totaal rond. Was een gekend euvel wanneer er verkeerde olie werd gebruikt over langere tijd. In Nederland gebruiken ze bij dat type motor (jts) altijd 10w60 en in België 10W40. Begrijpen wie begrijpen kan. En juist met die 10w40 kreeg je deze slijtage. En de motor had maar 103000 km. En 7 klepstoters naar zijn grootje. Plus werd er dan aangeraden om de krukas lagers te vervangen want die zouden ook wel een slag hebben gehad. Dus via de club een goede garage gezocht waar iedereen ging en die bekend was met deze motor en ook deze versnellingsbak(selespeed). Een afspraak gemaakt en erbij gezegd dat ze dan maar volledig op orde moest gezet worden. Na de reparatie was de factuur 2200 euro. Als ik dat in België moest laten doen was ik 4500 euro kwijt. En samen met het groot onderhoud was ik 3000 euro kwijt. En bleek nog dat de versnellingsbak volledig verkeerd afgesteld stond. En dat bij een wagen die volledig dealer onderhouden was en waarmee ik voor die herstelling maar een 10000 km mee had gedaan. En trouwens waren die lagers er ook bijna aan en was het kwestie van enkele duizenden km's eer die motor in de soep zou lopen. dus waarschijnlijk was het oliepeil ook niet goed in het oog gehouden door de vorige eigenaar. Veel eigenaars rijden ook dikwijls door met een klein euvel en kijken er niet naar om. Ze denken dan meestal:"bij het volgend onderhoud laat ik het maken. Ze gebruiken de wagen echt als gebruiksvoorwerp. Terwijl ik denk als je je wagen met liefde behandeld je daar op langere termijn profijt uit haalt.

Re: Maandagauto??

Geplaatst: 18 apr 2011 23:07
door veerbol
Tja, allemaal zeer vervelend als je het overkomt idd. :cry:

Gelukkig zijn er "donderdag auto's"... ik mag niet klagen, 84.000km verder, geen storingen, geen ellende zonder oplossingen.. :smt193

1x terugroepactie sierstrips voorruit, alleen controle, niks vervangen.
1x voorruit door onze "fantastische" zoab troep.

Re: Maandagauto??

Geplaatst: 18 apr 2011 23:39
door Roman
veerbol schreef:1x terugroepactie sierstrips voorruit, alleen controle, niks vervangen..
bij mijne ook, alleen is 1 mistlamp vervangen omdat er zwarte strepen aan de binnenzijde van het glas zat...

voor de rest echt geen klachten...
denk ook dat ik deze op rij.. want ik durf hem na 4 jaar niet in te ruilen op een andere als ik de verhalen zo lees...
je zou je prima auto dan inruilen op een maandagauto... :smt089

Re: Maandagauto??

Geplaatst: 19 apr 2011 10:39
door Klaverblaadje
Volgens mij zei je dat ook over de vorige, en plotseling was ze toch weg. :smt017

;)

Re: Maandagauto??

Geplaatst: 19 apr 2011 10:46
door Roman
dat lag anders, die zou eigenlijk een jaar later vervangen gaan worden...
en toen ben ik gaan proefrijden met een 1.6 hdi VTR.. bij een andere garage...
en om die reden ook eens prijs laten maken op de nieuwe...
en de inruilprijs die deze man gaf was zo goed!! dat kreeg ik nooit meer..
toen heb ik mijn dealer gebeld... gezegd van bij jou collega krijg ik dat (natuurlijk nog iets erbij gedaan) en als je mij dat ook geeft dan koop ik de C5 bij jou...
en toen was het binnen 10 min geregeld....

voor de C3P ben ik wederom bij de andere garage gegaan, kreeg wederom een enorme goede prijs voor de C1..
toen weer dit spelletje willen spelen met mijn dealer, maar die zat in las vegas...
dus hebben we de C3P bij die andere gekocht...
;)
en ik moet zeggen dat de dealer waar we nu met de C3p komen ook een hele goede induk maakt...
waar mijn andere dealer leeft van zijn zaak
deze leeft voor zijn zaak, ik kan hem 24/24 7/7 bereiken.. mocht er iets zijn... ;)

Re: Maandagauto??

Geplaatst: 19 apr 2011 10:47
door EX-XM
Mijn vin nr zegt, dat mijn dame op 6 mei 2008 (wel)geschapen is, en kijk, dat is een dinsdag. Ik heb dan ook geen enkel probleem gehad tot dusver, behalve een paar kleinigheden in de eerste paar maanden. De voorman heeft ongetwijfeld de fabriek op maandag middag uitgefoeterd, zodat de mannen dinsdag perfect werk hebben afgeleverd... :smt193