Veel plezier ermee
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Welkom, en qua veiligheid doet de C5 echt niet onder voor een V40 hoor ...
Veel plezier ermee
Veel plezier ermee
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Hallo,
Mijn naam is Olivier en heb me net aangemeld hier op het forum, gisteren mijn "nieuwe" C5 PhII opgehaald (een zwarte Berline 2.0 HDI Exclusive uit 2005). Ingevoerd uit België, heeft wel een paar issues, maar hoop mede met hulp van dit forum die zaken snel in orde te krijgen.
Vorige auto was een C5 PhI, die me jaren trouw gediend heeft.
Groeten
Mijn naam is Olivier en heb me net aangemeld hier op het forum, gisteren mijn "nieuwe" C5 PhII opgehaald (een zwarte Berline 2.0 HDI Exclusive uit 2005). Ingevoerd uit België, heeft wel een paar issues, maar hoop mede met hulp van dit forum die zaken snel in orde te krijgen.
Vorige auto was een C5 PhI, die me jaren trouw gediend heeft.
Groeten
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Welkom ... 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Thnx, ben al druk bezig geweest me in te lezen in de diverse onderwerpen. Dit lijkt me een zeer vriendelijk forum, bol van kennis van de C5.
Ik ga me hier zeker amuseren, en veel bijleren

Ik ga me hier zeker amuseren, en veel bijleren
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
dat is de bedoeling van dit forum...Olivier71 schreef:een zeer vriendelijk forum, bol van kennis van de C5.
Ik ga me hier zeker amuseren, en veel bijleren![]()
welkom..iig
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Welkom! 
vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Berichten: 686
Lid geworden op: 02 jul 2006 20:45
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 0
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs
Locatie: Veenendaal
We zijn allemaal zoooooooooooooooooooo vriendelijk
WELKOM
WELKOM
NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)
Auto's die we hebben gehad:
Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007)
Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003)
Honda Accord 2.0i
Honda Civic 1.6
Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout)
Ford Escort
Citroën Visa
Honda Civic
VW Kever
Auto's die we hebben gehad:
Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007)
Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003)
Honda Accord 2.0i
Honda Civic 1.6
Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout)
Ford Escort
Citroën Visa
Honda Civic
VW Kever
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:03
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Locatie: 0318
En niet alleen de Veenendalers onder onsCeevijf schreef:We zijn allemaal zoooooooooooooooooooo vriendelijk..........
Welkom, Olivier. Veel plezier van je aanwinst.
C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
Hierbij mijzelf toch even voorstellen.
Ik ben de trotse eigenaar van een C5 Break 2.2 HDI Exclusive sinds ruim 2 jaar. Km stand is 292000!!
Gaat nog steeds goed, maar heb wel een paar kleine problemen. Het eerste probleem zijn de veren van de achterklep die het niet meer goed doen. Verder doet het electronische slot van mijn achterraam het niet meer en heb ik soms wat problemen met de airco. Links is bijvoorbeeld erg warm terwijl rechts ijskoud aanvoelt. Tenslotte heb ik een olielekkage rechts voor, volgens mij hydrauliek. Enfin, wie tips heeft om mijn problemen te kunnen verhelpen, of een oorzaak kan aangeven, dan hou ik me van harte aanbevolen.
Groeten,
Ben
Ik ben de trotse eigenaar van een C5 Break 2.2 HDI Exclusive sinds ruim 2 jaar. Km stand is 292000!!
Gaat nog steeds goed, maar heb wel een paar kleine problemen. Het eerste probleem zijn de veren van de achterklep die het niet meer goed doen. Verder doet het electronische slot van mijn achterraam het niet meer en heb ik soms wat problemen met de airco. Links is bijvoorbeeld erg warm terwijl rechts ijskoud aanvoelt. Tenslotte heb ik een olielekkage rechts voor, volgens mij hydrauliek. Enfin, wie tips heeft om mijn problemen te kunnen verhelpen, of een oorzaak kan aangeven, dan hou ik me van harte aanbevolen.
Groeten,
Ben
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Welkom, ...
Airco dat is de mengmotor : http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=4771" onclick="window.open(this.href);return false;
De achterklep vind je ook in de FAQ terug ...
olielekkage klinkt als leiding van de stuurbekrachtigingspomp, zoek daar maar eens op
Airco dat is de mengmotor : http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=4771" onclick="window.open(this.href);return false;
De achterklep vind je ook in de FAQ terug ...
olielekkage klinkt als leiding van de stuurbekrachtigingspomp, zoek daar maar eens op
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Hallo,
Ik zal mij ook even voorstellen..........
Oeps, voorstellen voortgezet in nieuw draadje.
Gr. Walter.
Ik zal mij ook even voorstellen..........
Oeps, voorstellen voortgezet in nieuw draadje.
Gr. Walter.
Hallo,
Mijn naam is Martijn, 38 jaar en woonachtig in de Achterhoek en (nog) niet in bezit van een C5.
Ik rij al bijna 20 jaar `Duits´ maar ik ben er ondertussen dat die beroemde Duitse Degelijkheid een mythe is... Daarom op zoek naar iets anders.
Ik heb al een mooie C5 gevonden, op LPG maar nog niet gekocht. Ik wil eerst eens rondkijken op dit forum waar de zwakke punten van een C5 zitten (als die er zijn?)
Dus bij deze gelijk maar een vraag: waar moet ik op letten bij aanschaf van een C5?
Hoor graag,
Groeten
Mijn naam is Martijn, 38 jaar en woonachtig in de Achterhoek en (nog) niet in bezit van een C5.
Ik rij al bijna 20 jaar `Duits´ maar ik ben er ondertussen dat die beroemde Duitse Degelijkheid een mythe is... Daarom op zoek naar iets anders.
Ik heb al een mooie C5 gevonden, op LPG maar nog niet gekocht. Ik wil eerst eens rondkijken op dit forum waar de zwakke punten van een C5 zitten (als die er zijn?)
Dus bij deze gelijk maar een vraag: waar moet ik op letten bij aanschaf van een C5?
Hoor graag,
Groeten
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Welkom, ik neem aan dat je iig de FAQ hebt doorgenomen, suc6 met de zoektocht ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Hallo ,
Mijn naam is Rik van Willigen,
Begin jaren 70 heb ik veel gesleuteld aan een traction avant, wat bijzonder was aan die auto is dat het een
safari uitrusting betrof , dat hield onder meer in dat de voorruit omgeklapt kon worden en dat er een geweersteun
op het dashboard kon worden geplaatst. Voor zover ik weet is dat enige die ooit in Nederland geleverd was.
Oorspronkelijk was hij begin jaren 50 geleverd aan de fa. Braat Delft als direktiewagen.
In 1976 is hij na mijn echtscheiding door mijn ex meegenomen naar Oud-Beijerland , die 2 of 3 jaar later naar
Australië emigreerde maar voor haar vertrek de auto nog in Nederland verkocht heeft.
Ik ben de auto toen uit het oog verloren , maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig of hij nog bestaat , kortom als
iemand iets weet, graag even een berichtje. De kleur was toen een donkerrood , geen wieltje maar gladde kofferbak.
Sinds een jaar ben ik eigenaar van een C5 1,8 automaat hatchback zilvergrijs de auto is van 2002 en heeft iets meer dan 80 000 op de teller wat betekend dat ik de aandrijfriem van de nokkenas zou moeten vernieuwen , heeft
iemand daarvoor een goedkoop adres ( bij bedragen opgeven of het incl. BTW is ) ik ben inmiddels vutter heb alle
tijd en vindt het ook geen bezwaar om 100 km te rijden om ergens een reparatie te laten doen.
mvg
Rik van Willigen
Mijn naam is Rik van Willigen,
Begin jaren 70 heb ik veel gesleuteld aan een traction avant, wat bijzonder was aan die auto is dat het een
safari uitrusting betrof , dat hield onder meer in dat de voorruit omgeklapt kon worden en dat er een geweersteun
op het dashboard kon worden geplaatst. Voor zover ik weet is dat enige die ooit in Nederland geleverd was.
Oorspronkelijk was hij begin jaren 50 geleverd aan de fa. Braat Delft als direktiewagen.
In 1976 is hij na mijn echtscheiding door mijn ex meegenomen naar Oud-Beijerland , die 2 of 3 jaar later naar
Australië emigreerde maar voor haar vertrek de auto nog in Nederland verkocht heeft.
Ik ben de auto toen uit het oog verloren , maar ben eigenlijk wel nieuwsgierig of hij nog bestaat , kortom als
iemand iets weet, graag even een berichtje. De kleur was toen een donkerrood , geen wieltje maar gladde kofferbak.
Sinds een jaar ben ik eigenaar van een C5 1,8 automaat hatchback zilvergrijs de auto is van 2002 en heeft iets meer dan 80 000 op de teller wat betekend dat ik de aandrijfriem van de nokkenas zou moeten vernieuwen , heeft
iemand daarvoor een goedkoop adres ( bij bedragen opgeven of het incl. BTW is ) ik ben inmiddels vutter heb alle
tijd en vindt het ook geen bezwaar om 100 km te rijden om ergens een reparatie te laten doen.
mvg
Rik van Willigen


