Je hebt dat wel eens eerder als check-truc opgegeven, maar het is niet sluitend.
De BSI kan nml. ook om andere redenen de achterruitverwarming zelf aanzetten, nml als er te veel spanning gegenereerd wordt.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Rookie


Berichten: 44
Lid geworden op: 10 okt 2010 12:27
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Locatie: Etten Leur
Ja ik weet het die truc heb ik meerdere keren geprobeerd, maar helaas heb ik van mijn leven al zoveel klikjes gehoord, dat ik een relais bij het rijden niet meer hoor.
Of het moet er een van een krachtcentrale zijn.
Toch blijf ik het regenereren, met de voorwaarde waar alles aan moet voldoen een echte hokus pokus vinden.
Nogmaals bedankt voor jullie medeleven.
Groetjes Rinus
Of het moet er een van een krachtcentrale zijn.
Toch blijf ik het regenereren, met de voorwaarde waar alles aan moet voldoen een echte hokus pokus vinden.
Nogmaals bedankt voor jullie medeleven.
Groetjes Rinus
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
in principe klopt dit maar in de praktijk gebeurt dit niet, zelfs bij het aansluiten van een acculader bij draaiende motor loopt de spanning gewoon op tot 17,5 a 18 V en dan nog wordt de ar verwarming niet ingeschakeld. Overigens wordt dan wel de storing accuspanning opgeslagen.EvilTwin schreef:Je hebt dat wel eens eerder als check-truc opgegeven, maar het is niet sluitend.
De BSI kan nml. ook om andere redenen de achterruitverwarming zelf aanzetten, nml als er te veel spanning gegenereerd wordt.
Waarschijnlijk gebeurt dit dan alleen bij een door de bsi gestuurde dynamo, en tot nog toe regelen de op de C5 ph1 en 2 gemonteerde dynamo's nog zelf hun spanning, kijk maar eens in de bsi configuratie.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 44
Lid geworden op: 10 okt 2010 12:27
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Locatie: Etten Leur
Zo, zoals afgesproken ben ik vorige week terug geweest in NV, en heeft Brian de motor uitgelezen.
Nu gebruikt hij wel eolys, niet veel maar ik heb gewoon een zuinige auto.
En alle uitgelezen waarden waren perfect volgens Brian.
Hij rijdt ook weer heel fijn zonder protesten, zodat ik weer een gelukkig mens ben.
Wat mij betreft is voor mij dit onderwerp afgesloten.
Nogmaals bedankt iedereen, voor jullie bijdrage.
Groetjes Rinus
Nu gebruikt hij wel eolys, niet veel maar ik heb gewoon een zuinige auto.
En alle uitgelezen waarden waren perfect volgens Brian.
Hij rijdt ook weer heel fijn zonder protesten, zodat ik weer een gelukkig mens ben.
Wat mij betreft is voor mij dit onderwerp afgesloten.
Nogmaals bedankt iedereen, voor jullie bijdrage.
Groetjes Rinus
