Met die andere gast heb ik geen ervaring ( D1S lampjes ) ...
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ja dat klopt Frank, ... ik wil je best z'n e-mail adres verstrekken, hij kan er misschien wel gemakkelijk aankomen
Met die andere gast heb ik geen ervaring ( D1S lampjes ) ...
Met die andere gast heb ik geen ervaring ( D1S lampjes ) ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 595
Lid geworden op: 28 feb 2010 15:12
Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Locatie: Brunssum (Zuid Limburg)
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Zojuist deze mail verstuurd,
Hello,
I got your email from a friend who bought Xenon D2R bulbs lamps from you. I am looking for a few sets of D1S bulbs for some members of the Citroen C5 owners club of the Netherlands. Could you provide them as well?
We're looking for
2 sets of 2 D1S 4300K
1 set of 2 D1S 5000K
And if those lamps can be delivered, there is also some demand for D2R bulbs:
2 sets of 2 D2R 5000K
1 set 2 D2R 6000K
We'd like to share an order to reduce shipping annd handling costs.
Can you make a good deal?
Frank Knot
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 595
Lid geworden op: 28 feb 2010 15:12
Auto: C5 2.0I 16V Break Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09192
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179000
Kleur: Gris Fulminator
KPH: Voor + Achter
Locatie: Brunssum (Zuid Limburg)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club extreme Fan


Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2007 12:47
Noot: 6000K china-pitjes doen het niet goed in m'n E39. Philips/Osram startte altijd, de China pitjes hebben daar in koud weer moeite mee. 10s aan, 10s uit en weer aan, dan komen ze meestal wel weer bij.
Ik wilde eigenlijk 4300K bestellen destijds, maar deed iets fout bij het specificeren en dan stuurt de verkoper in kwestie standaard 6000K. Ik zou niet weten of 6000K een andere samenstelling gas gebruik en dus mogelijk een andere startspanning nodig heeft. Weinig over kunnen vinden online.
Ze zijn overigens wel echt sjonnie-blauwig, wat ik eeuwig zonde vind van fabrieks-xenon. Nu ziet het er net uit alsof ik een china-setje in halogeen-lampen geprutst heb, een hoog petjes-gehalte dus. En dan vind ik fabrieks-xenon toch een stuk sjieker.
Gelukkig zijn ze inmiddels NOG goedkoper geworden (ik betaalde destijds nog 30 euro voor 1 paar, incl verzendkosten)
Ik wilde eigenlijk 4300K bestellen destijds, maar deed iets fout bij het specificeren en dan stuurt de verkoper in kwestie standaard 6000K. Ik zou niet weten of 6000K een andere samenstelling gas gebruik en dus mogelijk een andere startspanning nodig heeft. Weinig over kunnen vinden online.
Ze zijn overigens wel echt sjonnie-blauwig, wat ik eeuwig zonde vind van fabrieks-xenon. Nu ziet het er net uit alsof ik een china-setje in halogeen-lampen geprutst heb, een hoog petjes-gehalte dus. En dan vind ik fabrieks-xenon toch een stuk sjieker.
Gelukkig zijn ze inmiddels NOG goedkoper geworden (ik betaalde destijds nog 30 euro voor 1 paar, incl verzendkosten)
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik vindt 4300k te geel en zelf heb ik 6000k maar blauw? nou dat is met meer k wel, maar goed iedereen zijn smaak maar wat let je om 5000k te nemen iets witter toch?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club extreme Fan


Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2007 12:47
Herman,
Net als JW heb ik nog nooit een Xenon-lamp kunnen betrappen op "te geel", behalve misschien 3000K versies die ik alleen van foto's ken. Let wel: halogeen is circa 2700-3000k, dus ook 4300K is al een heel eind witter. En dat was te zien, de originele Xenons (waarvan er 1 stuk ging) waren zeker niet gelig te noemen.
In tegenstelling tot wat soms beweerd wordt, is origineel 4300K, niet 5000K. Trouwens, ik heb meer een hekel aan een zweempje blauw dan aan een zweempje gelig. Veel rustiger voor de ogen. Dus als ik moet kiezen welke ik riskeer, dan wordt het gelig. Gewoon terug naar origineel dus, de "fabrieks-Xenon" look in plaats van de "petjes-Xenon" look
Maar ieder z'n smaak hoor, daarin.
Overigens lijkt 6000K op de weg heel behoorlijk (lijk)wit, maar als je voor de auto staat (of de reflectie van je eigen koplampen bewondert) duidelijk petjes-blauwig.
Getriggerd door dit draadje heb ik nu maar een setje nieuwe besteld (tnx Menno). Voor de 8.77 euro die ik uiteindelijk afgerekend heb wil ik wel riskeren dat de BMW xenon-installatie echt niet met China-pitjes overweg kan, om watvoor reden dan ook.
Bewust niet meegedaan aan de groepsaankoop ; wil het distributie probleem niet groter maken dan het al is.
Net als JW heb ik nog nooit een Xenon-lamp kunnen betrappen op "te geel", behalve misschien 3000K versies die ik alleen van foto's ken. Let wel: halogeen is circa 2700-3000k, dus ook 4300K is al een heel eind witter. En dat was te zien, de originele Xenons (waarvan er 1 stuk ging) waren zeker niet gelig te noemen.
In tegenstelling tot wat soms beweerd wordt, is origineel 4300K, niet 5000K. Trouwens, ik heb meer een hekel aan een zweempje blauw dan aan een zweempje gelig. Veel rustiger voor de ogen. Dus als ik moet kiezen welke ik riskeer, dan wordt het gelig. Gewoon terug naar origineel dus, de "fabrieks-Xenon" look in plaats van de "petjes-Xenon" look
Overigens lijkt 6000K op de weg heel behoorlijk (lijk)wit, maar als je voor de auto staat (of de reflectie van je eigen koplampen bewondert) duidelijk petjes-blauwig.
Getriggerd door dit draadje heb ik nu maar een setje nieuwe besteld (tnx Menno). Voor de 8.77 euro die ik uiteindelijk afgerekend heb wil ik wel riskeren dat de BMW xenon-installatie echt niet met China-pitjes overweg kan, om watvoor reden dan ook.
Bewust niet meegedaan aan de groepsaankoop ; wil het distributie probleem niet groter maken dan het al is.
C5club extreme Fan


Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2007 12:47
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
OK, dan is er dus wellicht een probleem met de compatibiliteit van die Xenon lamp en de in jouw 540 aanwezige starter, vaak ballast genoemd.
Daar is al vaker over geschreven.
De D1S zal daar geen last van hebben, die is compleet met starter en wordt direkt op de spanning aangesloten.
Groet,
JW
Daar is al vaker over geschreven.
De D1S zal daar geen last van hebben, die is compleet met starter en wordt direkt op de spanning aangesloten.
Groet,
JW
C5club extreme Fan


Berichten: 139
Lid geworden op: 11 okt 2007 12:47
Oja? Op dit forum? Ik zal eens zoeken. Betekent dat, dat de zojuist bestelde 4300K lampjes ook niet gaan werken, of juist wel?JW-NHS schreef:OK, dan is er dus wellicht een probleem met de compatibiliteit van die Xenon lamp en de in jouw 540 aanwezige starter, vaak ballast genoemd.
Daar is al vaker over geschreven.
D1S is waarschijnlijk stukken recenter dan mijn BMW? Mijn 'ballasts' zijn dan ook nog lang niet zo miniatuur als die aan een D1S lampje hangen...JW-NHS schreef:De D1S zal daar geen last van hebben, die is compleet met starter en wordt direkt op de spanning aangesloten.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Of die 4300 K pitten wél goed gaan werken, da's afwachten denk ik.
Ze kunnen uit een andere produktie komen dan je huidige pitten, en dus weet je het gewoon niet.
Dat verhaal over compatibiliteit heb ik eens ergens anders vandaan gehaald en dat op het forum geschreven. Maar hoe dat precies geformuleerd was, en of het woord compatibiliteit daarin voorkwam, dat weet ik niet meer.
Als ik me goed herinner heb ik meer in algemene zin gesproken over problemen in relatie met de andere, bestaande componenten van het systeem.....
Groet,
JW
Ze kunnen uit een andere produktie komen dan je huidige pitten, en dus weet je het gewoon niet.
Dat verhaal over compatibiliteit heb ik eens ergens anders vandaan gehaald en dat op het forum geschreven. Maar hoe dat precies geformuleerd was, en of het woord compatibiliteit daarin voorkwam, dat weet ik niet meer.
Als ik me goed herinner heb ik meer in algemene zin gesproken over problemen in relatie met de andere, bestaande componenten van het systeem.....
Groet,
JW
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
De verkoper van Menno heeft geen D1S
Ik heb op ebay nog geen verkoper gevonden die setjes wil bundelen. De best tot nu toe is op ebay.com voor US$17,90 + US$15 shipping. Helaas is de shipping cumulatief
Wordt hopenlijk vervolgd.
Frank
Ik heb op ebay nog geen verkoper gevonden die setjes wil bundelen. De best tot nu toe is op ebay.com voor US$17,90 + US$15 shipping. Helaas is de shipping cumulatief
Wordt hopenlijk vervolgd.
Frank
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 





