Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.


Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Ja dat kan ik wel,Citroentje schreef:Aan de balie van mijn garage zeiden ze dat de Lexia een ouder model is en dat tegenwoordig de Proxia gebruikt wordt.simmetje schreef:Wat is het verschil tussen een Proxia en een Lexia ?
Johan, kun je daar wat meer over zeggen?

Je hebt dus de Lexia en de Proxia. Beide zijn tablet PC's. De PC commniceert met de auto dmv een interface die aan de ene kant een 16 polige stekker heeft voor op de auto en aan de andere kant een USB aansluiting. Lexia is van het Franse Actia, Proxia is van als ik me niet vergis Sagem ook geen onbekende. Citroen NL. geeft geen voerkeur aan, waarschijnlijk heeft Citroen bij beide leveranciers belangen. Gegeven is wel dat o.a. Smart en Peugeot beide met de tester van Actia werken. Bij de meeste dealers gaat de voorkeur uit naar de lexia, die is veel stabieler en veel minder storingsgevoeliger. De Proxia daarentegen heeft iets meer functie's maar daar moet je een goede monteur voor zijn die te gebruiken.
De lexia en de Proxia zijn beide nu te koop als versie drie. De lexia en de Proxia zijn dus even oud. De voorganger van de Lexia en Proxia is de Elit.

Dank je voor je uitgebreide antwoord, Johan.
Dat mijn garage zegt dat de Lexia een ouder model is en dat die de nieuwere modellen auto's minder goed of helemaal niet aan kan, zal dan liggen aan het feit dat ze daarvan na zekere datum geen upgrade hebben gekocht. Want ik neem aan dat je upgrades van zo'n Lexia en Proxia toch zal moeten betalen, ook als dealer. Al was het maar door het hebben van een onderhoudscontract...
Dat mijn garage zegt dat de Lexia een ouder model is en dat die de nieuwere modellen auto's minder goed of helemaal niet aan kan, zal dan liggen aan het feit dat ze daarvan na zekere datum geen upgrade hebben gekocht. Want ik neem aan dat je upgrades van zo'n Lexia en Proxia toch zal moeten betalen, ook als dealer. Al was het maar door het hebben van een onderhoudscontract...

Zijn er ook clubleden in het noorden van het land die een C5 kunnen uitlezen en dat belangeloos willen doen voor een ander clublid?
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Ik heb een simpel apparaat dat alleen de algemene OBD storingen uitleest en reset, dus niet het specifieke Citroen gedeelte.
kijk maar even op http://www.auteltech.com" target="_blank naar de Geniscan GS400
Je mag hem van mij aan je auto hangen en er je gang mee gaan, maar Spanbroek is even verder als Friesland.
kijk maar even op http://www.auteltech.com" target="_blank naar de Geniscan GS400
Je mag hem van mij aan je auto hangen en er je gang mee gaan, maar Spanbroek is even verder als Friesland.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車

Bedankt voor het aanbod, maar het is idd wel een eindje rijden voor mij naar Spanbroek.
Dan is het voordeliger om de dealer een paar tientjes te geven denk ik...
Die geniscan gs400 is die duur of niet? Ik kon er geen prijs bij vinden.
Ik zie op marktplaats een 2ehands voor 150 euro, maar een gs300 kost maar 75 euro.
Waarom heb jij voor een gs400 gekozen?
Dan is het voordeliger om de dealer een paar tientjes te geven denk ik...
Die geniscan gs400 is die duur of niet? Ik kon er geen prijs bij vinden.
Ik zie op marktplaats een 2ehands voor 150 euro, maar een gs300 kost maar 75 euro.
Waarom heb jij voor een gs400 gekozen?
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
De GS 400 geeft de informatie rechtstreeks op het display, en bij andere types moet je de codes opzoeken in het bijbehorende boekje.
Ik heb hem wel aan deze en de vorige C5 gehad maar als er niets stuk is valt er ook weinig te meten, alleen door een stekker van een voeler lost te maken kun je een storing simuleren.
Deze GS 400 past op alle moderne auto's, met uitzondering van VW MB en BMW, die hebben weer een eigen systeem.
Ik heb er wel een aantal Japanse auto's in de buurt mee uitgelezen. (meer storingen als de C5
)
Hij was destijd in NL uitverkocht en toen heb ik hem via Ebay in de USA besteld voor onder de E 100,- thuis geleverd, maar ik dacht dat hij hier ook voor die prijs verkocht word.
Ik heb hem wel aan deze en de vorige C5 gehad maar als er niets stuk is valt er ook weinig te meten, alleen door een stekker van een voeler lost te maken kun je een storing simuleren.
Deze GS 400 past op alle moderne auto's, met uitzondering van VW MB en BMW, die hebben weer een eigen systeem.
Ik heb er wel een aantal Japanse auto's in de buurt mee uitgelezen. (meer storingen als de C5

Hij was destijd in NL uitverkocht en toen heb ik hem via Ebay in de USA besteld voor onder de E 100,- thuis geleverd, maar ik dacht dat hij hier ook voor die prijs verkocht word.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Kan ik iedere versie van de proxia gebuiken op een hedendaagse auto?
Oldenhage schreef:Citroentje schreef:simmetje schreef:Wat is het verschil tussen een Proxia en een Lexia ?
De lexia en de Proxia zijn beide nu te koop als versie drie. De lexia en de Proxia zijn dus even oud. De voorganger van de Lexia en Proxia is de Elit.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg

Ja ja, zo makkelijk kom je er toch echt niet vanaf... 


C5club Bikkel


Berichten: 297
Lid geworden op: 04 jul 2006 00:07
Auto: geen citroen
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
een ongebruikte licentie zou ook handig zijn 

Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

De software was (is) te donwloaden van internet. Waren een paar cd's. Ik zal ff kijken of ik het kan vinden!
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg