Pagina 6 van 9
Geplaatst: 16 sep 2006 00:41
door Pieter1974
Owjeee.......

Geplaatst: 17 sep 2006 00:35
door Harm
Kssst, sinds jij eens naar Raamsdonksveer hebt gereden ging er van alles fout. Ik noem slechts Purmerend en nu die turbo

Geplaatst: 17 sep 2006 01:21
door Pieter1974
Geplaatst: 19 sep 2006 22:43
door Menno
Mooi dat de C5 weer als vanouds rijdt

Geplaatst: 22 sep 2006 22:04
door Oldenhage
nog even update over de auto van Harm,
(geef liever geen uitleg over reparatie, maar op verzoek van Harm..)
Ik zat mis

met de veronderstelling dat als het swirll klepje van de turbo vervangen is en de melding toch terugkomt, het de turbo wel zou zijn. Bij Harm was er wat anders (of meer) aan de hand. Er zat ergens nog een lek in het vacuum systeem. In totaal zitten er 5 of 6 swirll-klepjes op en een klep die een variabele inlaat regelt. Het was niet goed vast te stellen waar het vacuumsysteem lekte dus zijn er nog twee klepjes vervangen. (Het is natuurlijk wel duidelijk vast te stellen, maar dan moet je per onderdeel wat je vervangt gaan meten en gaan proefrijden, soms komt het er na 20 kilometer in soms na 70 km... dus gewoon meteen allemaal). In overleg met Harm de turbo laten zitten. Is ie nu niet kapot komt ie er toch wel aan. Franse fora, Peugeot collega's en de turbo leveranciers in Nederland bevestigen dat allemaal.
Geplaatst: 22 sep 2006 22:17
door Harm
Bedankt.
Ik had maar een deel van het verhaal meegekregen.
Geplaatst: 22 sep 2006 22:18
door EW
Hulde!
een garagist die laat weten dat ie een mens is! (nou wisten we dat natuurlijk al, maar toch)
Geplaatst: 23 sep 2006 02:18
door Pieter1974
Oldenhage schreef:Is ie nu niet kapot komt ie er toch wel aan. Franse fora, Peugeot collega's en de turbo leveranciers in Nederland bevestigen dat allemaal.
Tis toch geen Duitser.......
Ik heb in "mijn carriere" zat van die dingen in meer indere mate de nek omgedraaid zien zijn.
zoals deze:
van een Caddy binnen de twee jaar, geen idee zo wat voor 'n KM stand.
Geplaatst: 25 sep 2006 15:31
door Harm
Deze is als waterpomp gebruikt geweest, aan de schoepjes te zien...

Geplaatst: 25 sep 2006 20:41
door EW
Harm van Beek schreef:Deze is als waterpomp gebruikt geweest, aan de schoepjes te zien...

Daar vind ik ze anders nog wel wat gaaf voor........
(zei hij, denkend aan de stoomturbine die hij eens zag waar natte stoom in was gegaan inplaats van uitgekomen)
Geplaatst: 25 sep 2006 20:49
door Harm
Is leuk hè, dat soort schoepjes...cavitatie toch?
Geplaatst: 25 sep 2006 21:39
door EW
Nee, dat is geen cavitatie: dat krijg je namelijk bij pompen, bij het imploderen van vloeistofdampbelletjes
Geplaatst: 25 sep 2006 21:43
door Harm
ja, is waar. Heb er na de HTS nu 19 jaar terug ook niks meer meegedaan...

Geplaatst: 25 sep 2006 22:02
door EW
Tja, zo doe ik al weer ruim 5 jaar niks meer met mijn kennis van koeltechniek.....
Geplaatst: 25 sep 2006 23:54
door Pieter1974
Het moertje op de as zit los en de as zelf is gebroken, maar wat nu eerst was....
Dit is iig het resultaat en er kon een verse turbo gemonteerd worden..
Weer wat uurtjes in de werkplaats gevuld.
