Pagina 6 van 22
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 06 jan 2019 11:30
door Mik Figaro
Ha Luc, dat is een mooie complete uitvoering die je hebt besteld! Heb je het complete pakket Hype Brown?
Wat je zegt over de stoelen stelt me gerust, al moet ik het natuurlijk zelf ervaren.
Voor mij is dat ook een belangrijk punt.
Hoe lang is je levertijd naar verwachting?
Ik heb zelf met de Mazda CX-5 gereden en met de Skoda Karoq.
Keuze zal één van de drie zijn (of nog een jaartje in mijn 308)
Als de proefrit geen nare verrassingen kent en er wat vertrouwen kan worden opgebouwd op de caravantrekkersvraag, dan ga ik voor de C5 Aircross.
C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 06 jan 2019 16:51
door luczwolle
Ja idd het complete pakket. Ik heb private lease en ook de prijs was voor mij belangrijk. Tov de Peugeot 3008 was deze in ongeveer dezelfde uitvoering, maar dan dus met de vering en betere rijhulpsystemen bijna 70 euro per maand goedkoper, over 4 jaar toch een aardig bedrag en dan ook nog een mooie auto.
Als je niet messcherp door de bocht hoeft. Maar voor comfort met een hoge zit wil gaan dan is er op het moment geen betere keus in mijn ogen. Dat gezegd hebbende zijn er echt wel auto’s die op onderdelen veel beter scoren. Het totaal pakket en de prijs hebben mij overgehaald
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 06 jan 2019 17:19
door Roman
Ben benieuwd

Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 06 jan 2019 19:27
door R1200C
Is hij nou vergelijkbaar met de 3008 of de 5008? Die laatste is toch een slag groter dan de 3008? Ben niet zo thuis in die nummers dus vandaar de vraag

Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 06 jan 2019 19:46
door Mik Figaro
De waarheid ligt ergens het midden als je naar de lengte kijkt:
3008: 4,45 m
C5 Aircross: 4,50 m
5008: 4,64 m
Ze zijn alledrie op hetzelfde platform gebouwd
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 06 jan 2019 21:11
door Roman
De 5008 is een 7 zitter en de 3008 niet, daarom zal die groter zijn.
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 08 jan 2019 13:27
door jhvink
Ik hoop dat ze de 130 pk benzine nog met automaat gaan leveren. Peugeot 3008/5008 en Opel Grandland zijn wel met die combinatie leverbaar.
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 18 jan 2019 13:45
door jhvink
MichielC5 schreef:Over de beenruimte achterin nog even:
Na het bekijken van wat Youtube filmpjes vraag ik mij nu wel af of de achterstoelen wel in de achterste stand stonden. Mijn collega en ik hebben daar naar gekeken en we denken/dachten dat dat het geval was. Maar misschien hebben we niet goed gekeken.
Ik test altijd de achterstoelen door de voorstoel op "mijn stand" te zetten en dan te kijken hoeveel ruimte er achterin is. Dat vond ik vandaag dus enorm tegenvallen. Voor nu geef ik dat even het voordeel van de twijfel omdat de achterstoelen wellicht niet helemaal in de achterste stand stonden.
To be confirmed.....
Ben vandaag ook even wezen kijken maar wat die beenruimte achterin betreft: dit is inderdaad erg krap. Ik ben zelf 1,80 en kan met moeite achter mezelf zitten. Mijn zoons zijn langer en die zitten dus klem. Vergeleken met mijn huidige Grand C4 Picasso duidelijk een stuk minder! (Ik ben er zeker van dat de stoelen van de 2e rij in de achterste stand stonden.)
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 18 jan 2019 20:22
door Roman
Tja voor de prijs weet ik het niet

Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 18 jan 2019 21:22
door luczwolle
Vandaag nog even een rondje gereden. Nu wel met de180pk benzine en eat8. De gehele rit de kattenpootjes aan gehad, dat is toch wel een lekkere massage.

Maar hoorde ook dat mijn configuratie, zie eerdere berichten, staat ingepland voor week 9. Maar dat de tegelijkertijd bestelde 130pk nog geen productieslot heeft gekregen. Het lijkt net zo een loterij te gaan worden als bij de 3008.
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 19 jan 2019 15:53
door ciclista
Ook hier de aanvraag opgestart voor een 180 pk diesel. In de loop van de komende week meer.
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 28 jan 2019 20:07
door Mik Figaro
BUMMER!!
Vandaag de proefrit gemaakt met de C5 aircross. 180 pk benzine automaat.
Hij rijdt heerlijk en ik vind het een prachtige auto. Van binnen en van buiten.
Heel veel zaken werken intüitief.
De actieve cruisecontrol werkt subtiel en houdt je op een afstand van je voorganger die ik prettig vind.
Lane departure wijst je er voorzichtig en vriendelijk op dat je moet bijsturen.
Motor vermogen is voldoende en in de sportstand kreeg ie sportwagenaspiraties. (Althans, zo klonk het)
Toen ie nog koud was voelde je best wel de schakelmomenten, maar misschien speelde mee dat er pas 600 kilometer op de teller stond.
Maar toch gaat het em niet worden. Om de heel treurige reden dat de ruimte op de achterbank voor mij gewoonweg onvoldoende is. Ik ga mijn ouder wordende (schoon)ouders er niet op een fijne manier in krijgen en mijn kinderen (hoewel flexibeler) ook niet.
Wat een deceptie..
In mijn gedachten vooraf had ik em al bijna besteld. Maar de ruimte op de achterbank is voor mij een no-dealer.
Helaas..
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 01 feb 2019 09:18
door H_H
Dat is dan toch wel een heel zwak punt van die auto. Temeer omdat ik het al meer gelezen heb. Jammer! Maar een leerzaam verslag.
Lane departure wijst je er voorzichtig en vriendelijk op dat je...
..
dat je je telefoon moet neerleggen
Groet,
Hans
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 03 feb 2019 09:57
door luczwolle
Ik was al blij met de door mij bestelde private lease C5 aircross, de achterbank is voor mij absoluut niet interessant maar onderschrijf het probleem wel, maar sinds gisteren ben ik ook blij dat ik hem vroeg besteld heb. De leaseprijs is bijna 50 euro per maand omhoog gegaan bij citroen zelf.....
Re: C5 Aircross vanaf 2018
Geplaatst: 03 feb 2019 10:34
door H_H
Iets met btw verhoging misschien (en het feit dat daarna alles ineens net wat duurder is dan met de bTW verhoging te verklaren is….)