Karakter noemen ze dat.

Heb je ook het gemelde gedrag van opwarmen (ofwel lange tijd voordat thermometer halverwege staat en bij geringe belasting dat niet eens halen) Zo ja, dan is misschien de thermostaat voor jou ook de manier om er definitief van af te komen. Nu is ze al in 5-10 min geheel op bedrijfstemperatuur, ook al rij je op een provinciale weg 70-80.popipipo schreef:
Zou best kunnen; ikzelf heb met m'n v6 ook alleen problemen met 'storing uitlaatgas' in koude vochtige perioden.
Overigens is hij weer glansrijk geslaagd voor de APK, en dus ook voor de viergastest.
Mij werd door de dealer steeds als ik langskwam ook aangedrongen op het vervangen van de kats.. gelukkig heb ik dit niet gedaan.
Storing is net vandaag weer verdwenen na een week.
Ik heb het net maar eens gecheckt, maar na 5 minuten stationair draaien , bleef de bovenste slang van de radiateur gewoon ijskoud....exroosje schreef:Dat is dus gewoon fout.
Je kunt het controleren door de auto koud te starten. Als de bovenste slang naar de radiator snel lauw wordt dan is de thermostaat al open terwijl dit niet moet. Deze slang hoort koud te blijven totdat de motor warm is.
Vervangen kost 30 euro +1,3 uur.
Zou maar snel laten vervangen voor je kat verder kapot gaat.
Tja dan heb je toch net iets ander gedrag. Echter met een goede thermostaat hoort ie naar half te gaan. Kennelijk gaat de jouwe alleen te vroeg open (maar niet onmiddelijk).popipipo schreef:Ik heb het net maar eens gecheckt, maar na 5 minuten stationair draaien , bleef de bovenste slang van de radiateur gewoon ijskoud....
Feit blijft dat de temperatuur maar langzaam oploopt....
Gezien het vreemde gedrag van de temperatuurmeter na het opnieuw starten, zou het misschien ook kunnen dat alleen de voeler kapot is...Tja dan heb je toch net iets ander gedrag. Echter met een goede thermostaat hoort ie naar half te gaan. Kennelijk gaat de jouwe alleen te vroeg open (maar niet onmiddelijk).
Dus ik zou hem nog steeds vervangen....
Vertrouw het ook nog niet helemaal. Vanavond een gemeten ritje gemaakt.exroosje schreef:op zich gaat ie dan wel goed (laat) open. Maar als de temp niet tot ca bijna 9 uur oploopt is het nog steeds niet goed!