Pagina 6 van 12

Re: stoot rubbers onder achterste draag arm

Geplaatst: 28 sep 2009 10:25
door Klaverblaadje
MarcusE schreef:Zal wel aan de constructie liggen. Voor zit het wiel aan de 'veerpoot' vast, terwijl die achter aan een swing-arm zit. En waarschijnlijk kan de swing-arm wel doorslaan, maar de poot voor niet. Gok ik zo.
Helaas had ik net op dat moment geen fototoestel bij me, maar in Spanje vonden we een Xantia 50 meter na een steile hoge verkeersdrempel met een lamme voorpoot. :o

De wagen was niet verrot, maar de rechter binnenpoot had zich naar boven geschoten dwars door de deksel en de bevestiging en stak er ca 20 cm bovenuit.
De motorkap was open gedrukt en daaraan te zien was de eerste klap nog erger geweest. :smt017

Het kan dus wel stuk!

Re: stoot rubbers onder achterste draag arm

Geplaatst: 28 sep 2009 14:29
door EvilTwin
ik heb daar wel eens vaker van gehoord, bij Xant en Xm en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit net als overmatige ADAL slijtage ook iets te maken heeft met het rijden op harde bollen. Dynamische belastingen zijn in de regel 3 à 4 keer zo kwalijk als statische en juist de dynamische belastingen worden versterkt bij lege bollen.

De C5 heeft hier in principe geen last van, maar met verdwenen aanslagrubber achter loop je wel het risico dat de bol eraan gaat. Helaas ben ik ze ook net beide kwijtgeraakt, na een paar trips met volle belading. :(

Ik merkte het op mooie drempels die ik normaal met 60 à 70 nam: KLOINK vanachter. Niet bij het erop rijden, maar juist bij het eraf rijden. Precies het verschil zoals je dat tussen een CX en een Xm kunt waarnemen :idea:

Ik ontdekte wel een trucje, door kort de remmen aan te tikken op de top van de drempel, duikt de auto de drempel af en heb je iets meer slag achter om de beweging te dempen.

NB omdat bij drempels in principe de achterkant toch al op HARD gaat (HA3+) heeft het selecteren van de sportstand geen nut, behalve als je voor de drempel scherp remt, waardoor hij al HARD wordt, voordat de voorwielen de drempel raken, maar dan rij je sowieso langzamer, of erg veel harder voor de drempel.

Re: stoot rubbers onder achterste draag arm

Geplaatst: 28 sep 2009 23:02
door jpiek
lijkt me ook stug dat je met die ribbels de uiterste invering bereikt, dar heb een drempel van formaat waterkering voor nodig...

Re: stoot rubbers onder achterste draag arm

Geplaatst: 29 sep 2009 10:37
door SanderJ
Omdat ik het gevoel heb dat mijn C5 bij het afrijden van hobbels/drempels rechtsvoor meer in veert dan linksvoor (of andersom)maar eens onder haar kont gekeken: en inderdaad er ontbreekt een van de nokaanslagen.
vervangers zijn inmiddels besteld. :smt190
Iemand een suggestie voor de lijm/kit om ze wat aan de auto te laten blijven?

Re: stoot rubbers onder achterste draag arm

Geplaatst: 20 okt 2009 16:43
door Ploffie
Ik had er al een nieuw draadje over geopend, maar er was al veel over geschreven zie ik.
Linksachter is hij bij mij dus weg, niet dat ik er iets van merk overigens...

Hoe ver zakt hij achter als hij in de laagste stand staat, heeft iemand dat al eens bekeken?

Ligt hij dan ijzer op ijzer als de rubbers er niet zitten?

Ik heb geen brug of put namelijk... :?

Re: stoot rubbers onder achterste draag arm

Geplaatst: 20 okt 2009 18:49
door C5vanMatti
Ploffie schreef:Ik had er al een nieuw draadje over geopend, maar er was al veel over geschreven zie ik.
Linksachter is hij bij mij dus weg, niet dat ik er iets van merk overigens...

Hoe ver zakt hij achter als hij in de laagste stand staat, heeft iemand dat al eens bekeken?

Ligt hij dan ijzer op ijzer als de rubbers er niet zitten?

Ik heb geen brug of put namelijk... :?
Ik weet wel een brug :smt038
:smt190

Re: stoot rubbers onder achterste draag arm

Geplaatst: 20 okt 2009 19:00
door Bossinkje
Wel eerst even overleggen met Tom hè, Mathijs. ;) :P

Re: stoot rubbers onder achterste draag arm

Geplaatst: 20 okt 2009 19:22
door Ploffie
Ik heb hem net in de laagste stand gezet en er bleef nog een beetje verticale veerbeweging over.
Nu weet ik alleen niet of dat alleen door dat ene kleine rubbureren balletje kan komen. :smt017

Re: stoot rubbers onder achterste draag arm

Geplaatst: 20 okt 2009 21:24
door Herman
De rubber knop is niet zoduur en zo te plaatsen.
Gewoon even halen bij de dealer en de 21ste op de meeting eronder zetten als je dan nog geen kans hebt gehad om het te doen. :smt023
Afbeelding

Re: stoot rubbers onder achterste draag arm

Geplaatst: 20 okt 2009 22:34
door jpiek
Heb je zelfs geen brug voor nodig, ff op een vlak stuk weg in de hoogste stand zetten.

En ja ik weet dat je nooit onder een HP auto moet gaan liggen tenzij je drastich dun wilt worden, maar voor de rubbers hoef je nauwelijks onder de auto te kruipen, en dat bovendien hooguit voor 15 seconden...

En als je je HP systeem zo slecht vertrouwt, moet je er dan wel mee gaan rijden :roll:

Re: stoot rubbers onder achterste draag arm

Geplaatst: 01 nov 2009 10:22
door beton
Leuk dat "kpn "Het net" alle plaatjes weg

Stop er een euro in en de plaatjes zijn weer zichtbaar.

http://home.kpn.nl/f2hwkerkvliet/citroen/a1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://home.kpn.nl/f2hwkerkvliet/citroen/a2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://home.kpn.nl/f2hwkerkvliet/citroen/a3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: stoot rubbers onder achterste draag arm

Geplaatst: 12 dec 2009 20:02
door juzzwuzzz
bij mij mist er dus ook 1. Aangezien ik toch langs de garage moet om een afdekdopje van mn dakdrager te bestellen zal ik gelijk vragen of ze zo'n stoot rubbertje kunnen bestellen (of gelijk 2).

Re: stoot rubbers onder achterste draag arm

Geplaatst: 13 dec 2009 08:29
door JHV
Bij de banden wissel even die van mij gecheckt. beiden zitten er nog en zijn stevig. Het lijkt me dat die idd in de hoogste stand gewoon op straat te vervangen zijn.
Johan

Re: stoot rubbers onder achterste draag arm

Geplaatst: 07 okt 2010 20:35
door Greeny
Gister besteld en vandaag 2 van deze dempers bij de dealer afgehaald.
Kwam er bij de comfortbollenmontage achter dat er nog maar 1 aanwezig was.

Inmiddels zijn we met dit draadje een jaar verder maar ik zie echter nog niemand die het vanuit de hoogste stand voor elkaar heeft gekregen.
Alleen maar aanname's van "dat moet wel lukken".
Volgens mij moeten de achterwielen los van de straat komen zodat je er goed bij kan komen.


Kortom wie heeft het voor elkaar gekregen zelf te doen en hoe ( in de hoogste stand of door middel van opkrikken ).

Re: stoot rubbers onder achterste draag arm

Geplaatst: 07 okt 2010 20:42
door Harm
Nee, het kan gewoon op de brug, met de wielen op de brug en de man/monteur tussen de achterwielen. Wel in de hoogste stand.

En als je deze situatie wil simuleren op straat, ja, dat wordt wat moeilijker...