Pagina 45 van 61
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 11 aug 2010 10:21
door Biedjee
Ik hoor er nu ook bij !
Ik heb de bumper er wel afgehaald, scheelt heel wat ruimte. De ballasten heb ik tegen de achterkant van een extra stuk plaatwerk aan gemonteerd. Geen idee waar het voor dient. Misschien bij andere type wel een functie.
Aan de rechterkant (als je ervoor staat) Fluitje van een cent, aan de linkerkant even het reservoir van de ruitenwisser vloeistof aan de kant gehangen, hoefde er niet eens af.
Nog wel 1 vraagje; hebben mij voorgangers ook gewoon een gat gemaakt in de plastic afdicht-dop achterop de unit om de kabels door te voeren?
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 11 aug 2010 10:26
door Herman
Ja met een grote houtboor, gaat prima.
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 11 aug 2010 11:13
door Klaverblaadje
Bij de Ph1 heb je een hardplastic deksel waar je dat 25 mm gat met een houtboor in kunt maken.
Bij de Ph2 is dat deksel van zacht rubber, daar heb ik een gat in het huis van de lamp gemaakt.
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 11 aug 2010 16:19
door Herman
Dat zal ook wel met deze type houtboor prima gaan in kunststof.

Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 24 aug 2010 18:20
door ms-c5
voor die wie op zoek is naar 5000K xenon goedkoop, dit zijn uiteraard alleen de lampen.
ik heb ze er zelf ook inzitten nu, en dit is echt wit
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2X-HID-X ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 07 jan 2011 20:04
door ms-c5
5000K aftermarket xenon H7R ( met blikje) speciaal voor de reflector koplampen
link
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 04 feb 2011 13:23
door Maarten
Ik zit er ook aan te denken om naar Xenon over te gaan.
Maar misschien kan iemand me voor de zekerheid even dit vertellen:
Klopt het dat
deze kit de juiste is als complete basis (lampen en ballasts)?
Klopt het dat
dit de juiste reservelamp is? (ik wil toch wel graag minimaal 1 reserve hebben, maar ik zie ze alleen per 2)
Klopt het
dit de juiste lampjes zijn om het stadslicht mee te vervangen?
Thanks!
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 04 feb 2011 13:31
door EvilTwin
Reserve Xenon-vervangingspitten dienen per twee te gaan omdat gedurende de levensduur van Xenon er een kleurverschuiving optreedt en je dus altijd twee even oude (of even nieuwe

) pitten moet plaatsen.
Gaat er dus één stuk, dan vervang je gelijk de ander mee.
Daarnaast is de levensduur van Xenon piten zo nauwkeurig ontworpen dat die ander sowieso snel zou zijn stukgegaan.
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 04 feb 2011 13:35
door Klaverblaadje
Volgens mij klopt het allemaal.
Het inbouwen stelt weinig voor, bij de Ph1 kan het zelfs zonder de bumper eraf te halen. (heb ik me laten vertellen)
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 04 feb 2011 13:38
door JW-C5
@ Maarten,
Bij die sets gaat het om 6000K Xenon.
Zie eerdere discussies, 4300K is een betere keuze.
Groet,
JW
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 04 feb 2011 13:41
door Maarten
@EvilTwin
OK, dan bestel ik gewoon die set van 2 reserves. Voor het geld hoef ik het niet te laten. Ik wist niet dat de levensduur zo weinig varieert. En met die kleurverschuiving is het inderdaad wel logisch
@JW
4300 of 5000K zou misschien beter zijn, die kan ik alleen niet via hem bestellen. En dan wordt het denk ik wel veel duurder.
@Klaverblaadje
Bumper hoeft er niet af bij de ph1? Dat zou handig zijn, maar ik zal het zien.
@allen
Als er behoefte is aan een goede FAQ, zal ik wat foto's maken. Maar er staan op zich al een paar fotootjes hier in het topic, dus ik weet niet of ik wat toevoeg?
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 04 feb 2011 13:41
door Klaverblaadje
Dat blijft een eeuwige strijd.
Ik heb alles er in gehad van 3000 tot 6000K
4300 is de acceptabelste kleur, maar 6000 geeft het meeste licht.
5000 is een goede compromis.
Je kunt bij hem een set bestellen met 6000 en ergens anders een stel reserve met 4300, dan kun je altijd nog kiezen.
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 04 feb 2011 14:19
door Maarten
Tja, lastige keuze.
Belangrijkste reden voor mij om naar Xenon over te gaan is het (vind ik) matige halogeenlicht. Ik rijd zeker in de winter toch wel wat stukken woon/werkverkeer op N-wegen met weinig lantaarnpalen.
Wat ik dus vooral belangrijk vind, is lichtopbrengst. Maar wel op voorwaarde dat de lampen niet blauw of paarsblauw gaan worden als je nogal eens bij de PetjesGolfjes ziet...
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 04 feb 2011 14:26
door JW-C5
En van belang is dat er een goede licht-donker scheiding is, geen verblindend strooilicht dus.
Dat strooilicht naar boven wordt meer/erger naarmate de kleurtemperatuur stijgt, dat is al vaker geschreven op dit forum, incl. de verklaring waarom dat zo is.
Het heeft te maken met de brekingsindex van de ruit die er vóór zit.
Groet,
JW
Re: later inbouwen van xenon ?!
Geplaatst: 04 feb 2011 14:43
door ms-c5
ms-C5 schreef:5000K aftermarket xenon H7R ( met blikje) speciaal voor de reflector koplampen
link
moest je dan niet deze lampen hebben, met deze heb je toch lang zoveel last niet van dat strooilicht
deze zijn speciaal voor reflector koplampen.