Pagina 5 van 6
Re: C5 diesel bokt
Geplaatst: 23 jan 2011 01:43
door PeeVee
Lees mijn berichtje nog eens goed, m.n. de laatste smiley

Re: C5 diesel bokt
Geplaatst: 23 jan 2011 14:15
door BJG
Sorry PeeVee,
de ironie is mij ontgaan denk ik

jij wilde stoken haha

Re: C5 diesel bokt
Geplaatst: 25 jan 2011 18:45
door Rinus Vermunt
Zo jongens, ik ben een poosje stil geweest, ik dacht even het rookgordijn op laten trekken.
Vorige week dinsdag ben ik dus terug geweest naar NV, en daar werd het volgende ontdekt.
Dat er bij het rijden de filterdruk te hoog opliep, toen hebben ze inderdaad tijdens het rijden het regeneratie proces opgeroepen met de computer.
Toen hebben ze precies ervaren wat ik bokken noemde.
En de jongens hadden geluk, ze werden door de politie aangehouden wegens het overmatig roken van de auto.
Dus bij terug keer op de werkplaats werd mij verteld, ik weet het zeker de roetfilter heeft veel te veel tegendruk dat word een nieuwe, jammer voor jou.
Waarop ik zei, als dan mijn probleem opgelost graag, dus vorige week donderdag is er een nieuwe roetpot onder gegaan, en nu maar afwachten of het inderdaad is opgelost.
Maar ik heb wel beloofd over een poosje terug te komen om de eolys toestand nog een keer te laten controleren.
Als nieuws heb zal ik het melden, en nogmaals bedankt voor alle medeleven.
Groetjes Rinus
Re: C5 diesel bokt
Geplaatst: 04 feb 2011 14:06
door Rinus Vermunt
Hoe jammer dat ik het ook vind, maar afgelopen maandag herhaalde zich het probleem weer.
Het resultaat is dat ik maandag weer naar NV ga om weer maar verder te zoeken.
Maar ik word er toch wel arm en moedeloos van.
Het is voor mij duidelijk gekoppeld aan het regeneratie proces, maar waarom het fout gaat weet ik niet.
Groetjes Rinus
Re: C5 diesel bokt
Geplaatst: 04 feb 2011 23:15
door BJG
Rinus Vermunt schreef:
Het is voor mij duidelijk gekoppeld aan het regeneratie proces, maar waarom het fout gaat weet ik niet.
Groetjes Rinus
Volgens mij hadden we dat al eerder geconcludeerd, ik ken er meer die dat doen,
Ik denk gewoon dat het een product eigenschap is. Heb er zelf een onderhanden gehad die tijdens regenereren hetzelfde doet als jij omschrijft. Enige verbetering bereikt, maar hij blijft het doen. Dat zal waarschijnlijk niet te veranderen zijn.
Maar waarom is het filter vervangen? die van jou gaat normaal 180 000 mee.
Op basis van tegendruk kun je alleen een conclusie trekken over de vervuilingsgraad.
Wat wel zorgelijk is is het roken dat je omschrijft,

dat heeft te maken met de eolys toevoeging, daar zit wrs het probleem (waardoor ook de vervuiling en te hoge tegendruk wordt veroorzaakt)
maar ik blijf herhalen wat anderen en ikzelf ook al gezegd hebben, dus ik hoop dat ze er bij JO mede aan de slag gaan en er uit komen.
Re: C5 diesel bokt
Geplaatst: 05 feb 2011 11:12
door TS HANS
Rinus Vermunt schreef:
Graag jullie wijze reacties.
een egr-klep is weer terug te wisselen deze hoeft ook niet ingeleerd te worden
mijn advies voor brandstoftoevoeging NIET doen deze maakt de brandstof schraal waardoor de hogedruk pomp defect kan gaan en ook de verstuivers
of er geregenereerd wordt kan via de lexia worden nagegaan.evt een verstuiverlek test is misschien wel handig ook die geven vage klachten.
succes
Re: C5 diesel bokt
Geplaatst: 05 feb 2011 20:09
door Rinus Vermunt
Ik denk gewoon dat het een product eigenschap is. Heb er zelf een onderhanden gehad die tijdens regenereren hetzelfde doet als jij omschrijft. Enige verbetering bereikt, maar hij blijft het doen. Dat zal waarschijnlijk niet te veranderen zijn.
BJG, jij schrijft dit hierboven.
Deze verandering is gekomen na 100k Km, en de reparatie van de turbo aansturing.
De turbo eigenschappen moeten toch bekent zijn bij een dealer, en te meten zijn.
En wat zijn de voorwaarde voor regeneratie, is die altijd via de wp cumputer op te roepen.
Bij mij werd het afgebroken, en daarna kwam er in het programma, regeneratie niet mogelijk.
Ik zou zelf wel eens bij Citroén op cursus willen.
groetjes Rinus
Re: C5 diesel bokt
Geplaatst: 07 feb 2011 20:42
door Rinus Vermunt
Vrienden, vandaag ben ik weer in NV geweest, en het wonder is geschiet.
Bryan heeft bij de turbo aanstuurklep een slangetje gevonden dat ruim 1 mm ruimte had, en ook nog een op het vacuümtankje achter de inlaat, op het motorblok.
Waarschijnlijk is daar zoveel lek geweest dat de turbo niet normaal aangestuurd kon worden.
In ieder geval iets tastbaars wat zeker niet klopte, en wat overeenkomt met mijn vermoedens.
Daarom wil ik jullie deelgenoot maken van deze blijde boodschap.
Alleen moet ik het resultaat nog afwachten tot de volgende bevalling (regeneratie)
Maar ik ben in zeer hoopvol dat mijn probleem is opgelost.
Waarschijnlijk heb ik met een week of anderhalf zekerheid omtrent het resultaat.
Allemaal bedankt voor jullie medeleven.
Rinus
Re: C5 diesel bokt
Geplaatst: 07 feb 2011 20:54
door Maarten
Dat klinkt goed

en ook als een oplossing die je geen tweede hypotheek gaat kosten trouwens!
Re: C5 diesel bokt
Geplaatst: 08 feb 2011 21:08
door BJG
Aha, ik ben reuze benieuwd hoe dat gaat bij regenereren
Let dan ook ff op het roken dat mag hij eigenlijk niet doen.
ik hoop dat het opgelost is

Re: C5 diesel bokt
Geplaatst: 08 feb 2011 21:31
door Rinus Vermunt
Hoe nieuwsgierig denk jij dat ik ben?
Heeeeeeeeeeellllllllll nieuwsgierig.
Groetjes Rinus
Re: C5 diesel bokt
Geplaatst: 08 feb 2011 21:34
door Klussie
S6 met het wachten

Re: C5 diesel bokt
Geplaatst: 09 feb 2011 18:49
door EvilTwin
Wellicht ten overvloede: een vacuüm heeft ook grote gevolgen voor het regenereren omdat de warm/koud inlaatluchtmengkleppen ook mbv vacuüm aangestuurd worden.
Re: C5 diesel bokt
Geplaatst: 13 feb 2011 20:57
door Rinus Vermunt
Zo vrienden aangezien ik ook heel nieuwsgierig was, heb ik vandaag een rondje Afsluitdijk gereden.
Dat is voor mij toch ruim 500 Km.
En ja hoor aan het einde van de Afsluitdijk gaf hij even een rare reactie, iets inhouden, en toen liep hij vrolijk verder, dus ik denk dat het lek boven water is.
Ook mijn vrouw, die bij mij was gaf een zucht van verlichting, gelukkig was haar reactie.
Of hij ook werkelijk regenereert zoals het hoort weet ik niet, dat wil ik nog een keer laten onderzoeken, over 1of 2 maanden zodat het eolys gebruik beter te meten is.
Bedankt voor alle reacties en ondersteuningen die jullie mij gegeven hebben tijdens mijn probleem.
Groetjes Rinus
Re: C5 diesel bokt
Geplaatst: 13 feb 2011 21:42
door BJG
Dat lijkt bijzonder hoopvol Rinus
Als je wilt weten of de wagen regenereert druk dan even op de schakelaar van de achter-ruit-verwarming.
Je hoort dan links onder het dashboard niets bij inschakelen (is al aan zonder dat het lampje brandt) en bij uitschakelen klik-klik (uit-aan).
Normaal is natuurlijk aan 1x klik uit weer 1x klik.
Zo kun je het gemakkelijk controleren.