Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
dat kan je ook niet vergelijken...
mijn C5 schakelt wel soepel... totdat ik met de C3P rij...
dan lijkt de C5 een hele zware auto...
sturen is zwaarder
koppelen en schakelen gaat zwaarder..
de C3 voelt dan op alles veel lichter aan...
mijn C5 schakelt wel soepel... totdat ik met de C3P rij...
dan lijkt de C5 een hele zware auto...
sturen is zwaarder
koppelen en schakelen gaat zwaarder..
de C3 voelt dan op alles veel lichter aan...
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Ja dat is inderdaad zo.
Dat is ook iets persoonlijk uiteindelijk, maar ik heb liever een zachte koppeling en zacht te bedienen versnellingsbak.
Sommige modellen/merken bieden dit wel aan icm zware motoren, dus het is in ieder geval technisch mogelijk om het soepel te laten verlopen.
Maar zoals ik al zei blijft dat een detail op een verder heel aangename auto, er kan altijd wel iets beter uiteindelijk
En die smaak is puur persoonlijk, want een andere groep mensen zou zonder twijfel zeggen: zacht is zonder gevoel en dus niet goed.
Dat is ook iets persoonlijk uiteindelijk, maar ik heb liever een zachte koppeling en zacht te bedienen versnellingsbak.

Maar zoals ik al zei blijft dat een detail op een verder heel aangename auto, er kan altijd wel iets beter uiteindelijk

En die smaak is puur persoonlijk, want een andere groep mensen zou zonder twijfel zeggen: zacht is zonder gevoel en dus niet goed.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Ik vind mijn 5 versn. bak heel soepel schakelen. Vrij licht ook.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik ook hoor...
geen klachten..
maar als je dan in de C3P rijdt... tja dat voelt allemaal veel lichter aan..
maar ik heb geen klachten over de C5 hoor..
geen klachten..
maar als je dan in de C3P rijdt... tja dat voelt allemaal veel lichter aan..
maar ik heb geen klachten over de C5 hoor..


C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2011 19:52
Auto: C5 Tourer Ligne Business 2.0 HDIF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 88000
Kleur: blauw metallic
Bij 84.000 km ook een probleem met de koppeling. Verhoogt toerental na 2000 toeren in 5/6e versnelling bij optrekken. Het hele spul vernieuwd (koppeling, drukgroep en vliegwiel) Nu na 5000km en 5 weken later opnieuw hetzelfde probleem.
Vorige vervanging koste toch nog 500.- Euro ondanks eenn regeling met de dealer.
Ben benieuwd wat er nu echt aan de hand is
Vorige vervanging koste toch nog 500.- Euro ondanks eenn regeling met de dealer.
Ben benieuwd wat er nu echt aan de hand is
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Is dit alleen bij de diesel uitvoering? Ga morgen naar Italie op vakantie met de sleurhut(1350kg) erachter dus weer benieuwd hoe e.a. verlopen gaat.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014

C5club extreme Fan


Berichten: 106
Lid geworden op: 09 feb 2010 10:00
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Dieselprobleem van 2.0 Hdi (lekkage olie op vliegwiel/koppelingsplaat) dus jij bent vast heel aangekomen.

C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2011 19:52
Auto: C5 Tourer Ligne Business 2.0 HDIF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 88000
Kleur: blauw metallic
Vandaag bij de dealer geweest. Het blijkt dat er een oliekeerring waarschijnlijk niet goed gemonteerd is.
Alles wordt opnieuw vervangen voor rekening dealer. Prima service!
Nog even 2 weken rustig doorrijden en dan wordt het geregeld.
Alles wordt opnieuw vervangen voor rekening dealer. Prima service!
Nog even 2 weken rustig doorrijden en dan wordt het geregeld.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 565
Lid geworden op: 29 apr 2009 11:33
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Locatie: Tollebeek
Sturen ben ik met je eens, maar koppelen, schakelen en remmen doet mijn C5 fijner/lichter dan de C3P die ik onlangs twee keer mee gehad heb bij het detecteren van aircoproblemen en het verhelpen daarvan.Roman schreef:dat kan je ook niet vergelijken...
mijn C5 schakelt wel soepel... totdat ik met de C3P rij...
dan lijkt de C5 een hele zware auto...
sturen is zwaarder
koppelen en schakelen gaat zwaarder..
de C3 voelt dan op alles veel lichter aan...
L8r, Henk
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 dec 2009 21:05
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Locatie: België; regio Brussel
Ik vind die 5-bak van citroen vlotter schakelen dan de 6-bak.
Andere merken bewijzen dat het mogelijk is om een zeer vlot en soepel werkende bak aan hogere vermogens te koppelen (inclusief zachte koppeling), en dat vind ik bij de C5 het grootste nadeel.
Een poging om dat te "duits" laten lijken? Ik weet het niet, maar als ik al over zo een kleine ergernissen begin te klagen wil het zeggen dat ik verder
ben.
Andere merken bewijzen dat het mogelijk is om een zeer vlot en soepel werkende bak aan hogere vermogens te koppelen (inclusief zachte koppeling), en dat vind ik bij de C5 het grootste nadeel.
Een poging om dat te "duits" laten lijken? Ik weet het niet, maar als ik al over zo een kleine ergernissen begin te klagen wil het zeggen dat ik verder



Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
dat kan zeker hoor, ik vergelijk alleen mijn C5 met de C3P van mijn vrouw..Henk2304 schreef:Sturen ben ik met je eens, maar koppelen, schakelen en remmen doet mijn C5 fijner/lichter dan de
C3P die ik onlangs twee keer mee gehad heb bij het detecteren van aircoproblemen en het verhelpen daarvan.
en die heeft nu pas 5000 km terwijl mijn C5 er bijna 50000 op heeft...
Berichten: 517
Lid geworden op: 03 jan 2010 23:10
Auto: Mitsubishi Outlander
Opties: Intense Premium
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Zwart metaalglans
Locatie: België - Denderstreek
Ik ben in elk geval héél erg tevreden over de lichtheid waarmee alles te bedienen is. Op zich is er geen verschil in aanvoelen met mijn C4, en alles gaat naar mijn gevoel iets soepeler dan bij mijn PH2 C5. Als ik dat vergelijk met mijn Xsara 2liter HDI destijds: dat was andere koek. Die koppeling woog een ton vanaf het verlaten van de showroom en dat is er in die 90K km niet op verbeterd...
Het sturen en de versnellingspook van mijn huidige C5 gaan veel strakker en voelen beter aan. Misschien omdat het nieuw is en slijt dat wel doorheen de jaren, dat moet nog blijken.
Het sturen en de versnellingspook van mijn huidige C5 gaan veel strakker en voelen beter aan. Misschien omdat het nieuw is en slijt dat wel doorheen de jaren, dat moet nog blijken.
Verleden : Matra Bagheera X 1979 - Nissan Prairie 1989 - Xsara Coupé 1.9D SX 1998 - Xsara Coupé 2.0 HDi VTR 2001 - C2 1.4 HDi SX 2004 - C4 1.6 HDi SX 2005 - C5 1.6 HDiF Business 2007 - Xsara Picasso 1.6 HDi SX 2006 - C5 1.6 HDiF VTR 2011
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
Heden : Mitsubishi Outlander 2.0 CVT & Citroën 2CV 1982 (restauratieproject met vader)
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Klopt, zit nu vlak bij Rome. Mis af en toe wel wat koppel tegen de hellingen op.Henk Hulde schreef:Dieselprobleem van 2.0 Hdi (lekkage olie op vliegwiel/koppelingsplaat) dus jij bent vast heel aangekomen.
Moet dan terug naar 4 om op de 100 km/u te blijven. En is het nog iets steiler dan naar 3.
Door Zwitserland heb je van die stukjes waar ik terug naar 3 moet. Kijk als ik 80 wil rijden dan is het allemaal geen punt. Gemiddeld gebruik op LPG is 1 op 6. Ga ik 80 rijden dan stijgt dat naar 1 op 7.2.
De C5 loopt wel als een zonnetje hoor. En er wordt vaak naar gekeken.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014

C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 19 nov 2010 20:53
Auto: C5 Sedan
Opties: Anniversaire
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 29000
Kleur: Grijs
Vandaag is de drukgroep en koppelingsplaten onder garantie vervangen, omdat sinds enkele weken bij het opkomen van het koppelingspendaal de auto begon te trillen.
Ik ben bang dat nu ook de benzine versies aan de beurt zijn.
Mijn auto is een C5 ph3 2.0 16v 5 bak. De km stand is 27000.
Ik ben bang dat nu ook de benzine versies aan de beurt zijn.
Mijn auto is een C5 ph3 2.0 16v 5 bak. De km stand is 27000.