Niet alleen de voorste middenbol is anders (44 ipv 62 bar), ook de achterste hoekbollen zijn anders. Ze hebben wel de zelfde druk als die onder een gewone V6, maar andere kenletters. Dat duidt op andere dempers.R1200C schreef: Sic is door Carlsson voor 15mm verlaagd en achter 12mm. Dus het kan wel. Maar niet door andere veerbollen verwacht ik.
………...
Edit: overigens waag ik te betwijfelen of er maar zo kort over is nagedacht: de voorraadbol voor de hydractiefregelaar is bijvoorbeeld ook niet meer "af fabriek" maar vervangen door een achterveerbol. Dus dat doet vermoeden dat ze wel degelijk even na hebben zitten denken.
Geen idee waarom (ruimte misschien?) maar zoiets doe je niet zomaar, natuurlijk kan het noodzakelijk zijn geweest om de vereiste lagere looks te krijgen. Het Carlsson-oog wil(de) ook wat he...
Voorts de opmerking dat alle bollen- en afstelgegevens van de Carlsson in de officiële CitDoc's opgenomen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dit zou gebeuren als Citroën daar niet achter zou staan.
Bij mijn weten is de Carlsson ook verkocht via het Citroën netwerk. Hij is ook gewoon gepresenteerd via dit CitDoc E1ABBBP0 Presentatie : CITROEN C5 BY CARLSSON
Daarin staat ook vermeld dat de voorste middenbol anders is en dat de overige bollen identiek zijn. Uit de technische gegevens blijkt dat echter toch wat genuanceerder te liggen, zie hierboven.
Groet,
JW