Pagina 5 van 16
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Geplaatst: 28 feb 2017 17:03
door boes
Niet.ze zijn gewoon lui.
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Geplaatst: 01 mar 2017 15:33
door Hollywood
Aangezien ik zelf niet de juiste gereedschappen en ruimte heb, ben ik afhankelijk van de garage of anderen.
De kosten voor een reparatie of verdere ondersteuning van de garage zijn absurd hoog.
Vervanging koppakking en kop vlakken (ca. €2,200,-) en de vloeistoffen (€200,-) wordt in totaal zo'n €2.400,-
Motor via Citroën (ca. €4375,-) en in-/uitbouwen (ca. €1.650,-) en de vloeistoffen (200,-) wordt in totaal zo'n €6225,-
Een gelijkwaardige C5 zie ik nog voor €2500,- tot €5.000.
Om niet langer afhankelijk te zijn, maak ik er een project van en schakel de hulp in van Andre'n.
Wie weet komen we de werkelijke oorzaak nog tegen.
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Geplaatst: 01 mar 2017 16:50
door boes
Beste Hollywood,
De EGR kvs bypass is weinig werk hoor!
En het moet me ook van het hart dat ze slecht diagnotiseren en een aantal zaken gewoon niet hebben gedaan (of niet aan jou terug gekoppeld)
En de prijs die je hieronder noemt mbt een koppakking wissel is veel te hoog.
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Geplaatst: 01 mar 2017 16:53
door BJG
Heb je wel eens een koppakking van een 2.2 gedaan? Ik vind de prijs niet zo gek hoor.
Vraag me wel af of dit inderdaad echt de oorzaak is.
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Geplaatst: 01 mar 2017 16:56
door boes
Ehhh nee.
Wel voor een 2.0 80kW hdi.
De materialen zullen niet zoveel duurder zijn,....doe je er zoveel uur meer over bij een 2.2?
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Geplaatst: 01 mar 2017 19:03
door BJG
Ja veeel meer.
Kop constructie is wezenlijk anders
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Geplaatst: 01 mar 2017 20:32
door Bart_Banaan
Ach, het is te doen in één dag. Echt moeilijk, of anders dan een andere auto, is het niet. Als hobbyist ben je een goed dagje zoet (vroeg beginnen en met schemering klaar) met het handboek erbij. Er zijn weinig 'valkuilen' maar wel veel los te schroeven en te verwijderen...
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Geplaatst: 01 mar 2017 20:36
door willy4
ik zeg niets maar ik denk veel

Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Geplaatst: 01 mar 2017 22:57
door akooiman
Ah, als hollywood en ik er niet uit komen heeft ie keuze lees ik......
En in mijn ogen ben je een held.....met een uitgebouwde motor staat er 9,6 uur voor......
Met de motor nog in de auto, 16,8 uur.
En dat is met al het juiste gereedschap, een brug en monteur die getraind is......
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Geplaatst: 02 mar 2017 00:02
door C5HDI110
9,6 uur met uitgebouwde motor

Succes met de klus, wie er ook aan gaat beginnen, dit soort megaklussen zijn helden-daden, daar staat Andre wel bekend om

Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Geplaatst: 02 mar 2017 07:11
door boes
Oké Da's andere koek.
Ik vond de 2.0 liter hdi sowieso al genoeg.....
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Geplaatst: 02 mar 2017 08:43
door tonny25
Ik denk dat BART-BANAAN de klepdekselpakking bedoelde.
Deze tijden werden in een ervaren werkplaats nog niet gehaald. Dit zijn klussen die men dan ongeveer dagelijks moet doen wil je met de vastgestelde tijd uitkomen. En zo zijn er nog wel vele tientallen op te noemen. Heb in mijn leven 40 jaar met vastgestelde tijden moeten werken.
Andre, en Holliewood succes samen.
We blijven volgen.
Tonny.
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Geplaatst: 04 mar 2017 13:15
door Bart_Banaan
Volgens het Haynes handboek zijn het 107 (de-)montage handelingen. Dat valt dus mee. En het staat onder het hoofdstuk "in car repairs", dus de motor hoeft helemaal niet uitgebouwd te worden.
Ik heb mijn eerste 2.2Hdi voorzien van een gereviseerde koelkop nadat de eerste kop toch schade had opgelopen nadat de distributiesnaar was geknapt (zie mijn oudere topic). Ik had eerst deze kop van de defecte distributie opnieuw opgebouwd, maar na 6000km bleek er toch een scheurtje in de kop bij één van de hydraulische klepstellers te zijn ontstaan en deze klepsteller kwam los te zitten in de alu kop.
Toen heb ik een kop op de sloop gehaald (van een 406Hdi), deze laten reviseren en heb hem ingebouwd.
Dat inbouwen heb ik op één zaterdag en zondag gedaan. Buiten, niet vroeg begonnen, en het was goed te doen. Ik had als enige ervaring het opnieuw opbouwen van de eerste kop. Ik heb wel timings gereedschap, dus dat gedeelte was niet zo lastig. Verder is er weinig speciaal gereedschap nodig, alleen een hoek-meter sleutel.
Dus: het valt echt mee! Het is echt goed te doen!
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Geplaatst: 04 mar 2017 14:53
door akooiman
Ik wil je niet afvallen, maar eerst meld je dat het goed te doen is in 1 dag, nu vertel je dat je twee dagen doet over alleen het opbouwen.....
Re: Einde C5ph2-2005-2.2 HDi door probleem motorkoeling?
Geplaatst: 04 mar 2017 15:43
door Genem
Op je gemakje, zonder te haasten, tsja dan duurt het 2 dagen... denk ik zo