C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Niet.ze zijn gewoon lui.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 mei 2013 23:20
Auto: C5 Break 2.2 HDi Automaat
Opties: Exclusive, Schuifdak, P-sensoren, Bluetooth telefoon via JBL speakers
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 380.000
Kleur: Zeegroen
Locatie: Almere
Aangezien ik zelf niet de juiste gereedschappen en ruimte heb, ben ik afhankelijk van de garage of anderen.

De kosten voor een reparatie of verdere ondersteuning van de garage zijn absurd hoog.
Vervanging koppakking en kop vlakken (ca. €2,200,-) en de vloeistoffen (€200,-) wordt in totaal zo'n €2.400,-
Motor via Citroën (ca. €4375,-) en in-/uitbouwen (ca. €1.650,-) en de vloeistoffen (200,-) wordt in totaal zo'n €6225,-

Een gelijkwaardige C5 zie ik nog voor €2500,- tot €5.000.

Om niet langer afhankelijk te zijn, maak ik er een project van en schakel de hulp in van Andre'n.
Wie weet komen we de werkelijke oorzaak nog tegen.
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Beste Hollywood,
De EGR kvs bypass is weinig werk hoor!
En het moet me ook van het hart dat ze slecht diagnotiseren en een aantal zaken gewoon niet hebben gedaan (of niet aan jou terug gekoppeld)
En de prijs die je hieronder noemt mbt een koppakking wissel is veel te hoog.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Heb je wel eens een koppakking van een 2.2 gedaan? Ik vind de prijs niet zo gek hoor.

Vraag me wel af of dit inderdaad echt de oorzaak is.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Ehhh nee.
Wel voor een 2.0 80kW hdi.
De materialen zullen niet zoveel duurder zijn,....doe je er zoveel uur meer over bij een 2.2?
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ja veeel meer.

Kop constructie is wezenlijk anders
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 185
Lid geworden op: 03 mar 2012 12:59
Auto: Break 2.0-16V Ligne Prestige
Opties: Geen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250.000+
Kleur: Blauw
Locatie: De Westereen
Contacteer:
Ach, het is te doen in één dag. Echt moeilijk, of anders dan een andere auto, is het niet. Als hobbyist ben je een goed dagje zoet (vroeg beginnen en met schemering klaar) met het handboek erbij. Er zijn weinig 'valkuilen' maar wel veel los te schroeven en te verwijderen...
2001 - Citroën C5 Break 2.0-16V
2004 - Chrysler PT Cruiser 2.4 GT Turbo
2007 - Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik zeg niets maar ik denk veel ;)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ah, als hollywood en ik er niet uit komen heeft ie keuze lees ik......

En in mijn ogen ben je een held.....met een uitgebouwde motor staat er 9,6 uur voor......
Met de motor nog in de auto, 16,8 uur.

En dat is met al het juiste gereedschap, een brug en monteur die getraind is......
Zeg maar André
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
9,6 uur met uitgebouwde motor :shock:
Succes met de klus, wie er ook aan gaat beginnen, dit soort megaklussen zijn helden-daden, daar staat Andre wel bekend om :D
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
:shock:
Oké Da's andere koek.
Ik vond de 2.0 liter hdi sowieso al genoeg.....
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 281
Lid geworden op: 10 dec 2007 13:06
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Locatie: Peel en Maas
Ik denk dat BART-BANAAN de klepdekselpakking bedoelde.

Deze tijden werden in een ervaren werkplaats nog niet gehaald. Dit zijn klussen die men dan ongeveer dagelijks moet doen wil je met de vastgestelde tijd uitkomen. En zo zijn er nog wel vele tientallen op te noemen. Heb in mijn leven 40 jaar met vastgestelde tijden moeten werken.

Andre, en Holliewood succes samen.

We blijven volgen.

Tonny.
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 185
Lid geworden op: 03 mar 2012 12:59
Auto: Break 2.0-16V Ligne Prestige
Opties: Geen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 250.000+
Kleur: Blauw
Locatie: De Westereen
Contacteer:
Volgens het Haynes handboek zijn het 107 (de-)montage handelingen. Dat valt dus mee. En het staat onder het hoofdstuk "in car repairs", dus de motor hoeft helemaal niet uitgebouwd te worden.

Ik heb mijn eerste 2.2Hdi voorzien van een gereviseerde koelkop nadat de eerste kop toch schade had opgelopen nadat de distributiesnaar was geknapt (zie mijn oudere topic). Ik had eerst deze kop van de defecte distributie opnieuw opgebouwd, maar na 6000km bleek er toch een scheurtje in de kop bij één van de hydraulische klepstellers te zijn ontstaan en deze klepsteller kwam los te zitten in de alu kop.
Toen heb ik een kop op de sloop gehaald (van een 406Hdi), deze laten reviseren en heb hem ingebouwd.

Dat inbouwen heb ik op één zaterdag en zondag gedaan. Buiten, niet vroeg begonnen, en het was goed te doen. Ik had als enige ervaring het opnieuw opbouwen van de eerste kop. Ik heb wel timings gereedschap, dus dat gedeelte was niet zo lastig. Verder is er weinig speciaal gereedschap nodig, alleen een hoek-meter sleutel.

Dus: het valt echt mee! Het is echt goed te doen!
2001 - Citroën C5 Break 2.0-16V
2004 - Chrysler PT Cruiser 2.4 GT Turbo
2007 - Mitsubishi Colt CZ3 1.5Di-D
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ik wil je niet afvallen, maar eerst meld je dat het goed te doen is in 1 dag, nu vertel je dat je twee dagen doet over alleen het opbouwen.....
Zeg maar André
Genem
Op je gemakje, zonder te haasten, tsja dan duurt het 2 dagen... denk ik zo
Plaats reactie