Pagina 5 van 5

Re: horten en stoten

Geplaatst: 16 sep 2015 21:23
door Kapitein Rob
Kun je een volle ruilaccu van iemand lenen? De C5 is gevoelig voor een niet-volle accu en heeft/geeft dan allerlei vreemde storingen. 80% zou wel eens te weinig kunnen zijn, ook al start hij daar gewoon op. Op die manier kun je de accu uitsluiten, danwel juiste diagnose stellen. Overigens is hiermee niet gegarandeerd dat met een volle accu de storingen weg zijn, het kan ook een andere oorzaak hebben. Maar even een accu wisselen is vrij simpel. Succes ermee.

Re: horten en stoten

Geplaatst: 16 sep 2015 21:39
door Klussie
Heb je ook al een vers setje bougies geprobeerd?

Heb jouw verschijnselen ooit een meegemaakt met een Xantia :? (maar daar had je die rits storingsmeldingen natuurlijk niet)
Eerst op LPG soms op 3 poten lopen en later ook op benzine.

Bleek dat er van 1 bougie die er net 5000 km in zat het porselein een haarscheurtje had.

Met een nieuw setje bougies liep zij weer goed..

S6 met het oplossen van deze vervelende storing .....

grtz

Re: horten en stoten

Geplaatst: 17 sep 2015 11:30
door rvds
Vanochtend in alle wanhoop naar de Hegru Garage gegaan, het willekeurige gedrag van de auto besproken en alsnog een nieuwe bobine (Valeo) en 4 bougies vervangen (7113 LFR5B)
Auto loopt als een zonnetje, nu ook met her-starten als de motor warm is. Overschakelen op benzine ging ook goed, hoewel die stationair niet zo heel regelmatig liep.
Prijs 200 Euro, scheelt een katalysator vervangen..
Vanmiddag rijd ik via de rijksweg naar huis en test ik eventjes wat langer op benzine rijden.
Wordt vervolgd.
Bedankt zover voor de adviezen.
Rocco

Re: horten en stoten

Geplaatst: 17 sep 2015 11:55
door GW-tje
Misschien nog even met de Lexia de adaptieve waarden resetten van het MM. Nu je daadwerkelijk een betere ontsteking hebt kan die er wat langer over doen voordat hij weer bijgeregeld is.

Je zou ook nog eens de stappenmotor en het gasklephuis goed kunnen schoonmaken met remmenreiniger.

Re: horten en stoten

Geplaatst: 18 sep 2015 12:10
door rvds
De euforie was van korte duur..
Gisteravond met het starten gebeurde het weer. Wat een gekloot..
Afgeleverd bij de garage (met de storingen) en mijn wanhoop uitgesproken.
Vanochtend belde de garage, ze hebben het eindelijk gevonden, de injector van Cilinder1 was kapot.
Vraag me wel af waarom dit niet gelijk te herleiden was uit de foutcodes van de diagnose apparaat (was een lexia). Ik zal het hem vanavond als ik de C5 ophaal weer eens vragen.
Wordt vervolgd, alleen nu met def. goed nieuws, mag ik hopen.

Re: horten en stoten

Geplaatst: 18 sep 2015 15:21
door GW-tje
Als hij nog functioneert geeft het ding geen foutmelding en ben je volledig afhankelijk van de monteur. Deze moet de Lexia toepassen met "live" data, deze uitlezen, begrijpen en dan de juiste diagnose stellen. Geloof me, dat kunnen ze niet allemaal.

Re: horten en stoten

Geplaatst: 19 sep 2015 09:21
door rvds
Opgehaald,op en neer naar tilburg op benzine gereden, paar keer over geschakeld naar LPG. Gaat voor treffelijk, heb naar mijn gevoel meer koppel onderin het toeren gebied. Hij start perfect, loopt gelijk heel rustig, moet eventjes "ademhalen" als de airco compressor inkomt stationair, maar dat lijkt me normaal (dat deed hij trouwens toch ook al eerder)
De eigenaar zelf was er niet, een mede monteur vertelde me dat het inderdaad heel lastig kan zijn de storing te vinden en dat het dus ook ervaring en testen en redeneren is.
Niet als is plug & play...
Hartelijk bedankt voor jullie remote ondersteuning en advies.
Andre, bedankt voor je bereid willigheid.

Re: horten en stoten

Geplaatst: 19 sep 2015 10:52
door akooiman
Ik heb niets gedaan, alleen tips gegeven.
En ik vraag me af of ik dit probleem gevonden had. :D