Pagina 5 van 7
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 09 aug 2012 16:47
door XortioN
coffeecup schreef:
Om wat tegenwicht aan de andere lovende reviews te bieden: zelf heb ik hele prettige ervaringen met ShifTech. De programmeur daar (Bruno) heeft eerder bij Heinz gewerkt, die ook zeer goed aangeschreven staat.
Allebei in België overigens.
Bruno werkt toch als programmeur bij BR performance?
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 09 aug 2012 16:50
door Menno
Er zijn natuurlijk meer goede tuners, zorgen dat je idd iemand kiest die zelf programma's kan schrijven en aanpassen, niet naar iemand gaan die een standaard prog. van internet plukt en dat gebruikt om alles van een zelfde type te "tunen" , dan gaat dat zeker een keer niet goed ... elke auto is anders , bij mij is het programma ook aangepast , als de tuner dit niet kan , wegwezen en een andere zoeken
coffeecup schreef:Klinkt als een Chinese kopie van de BMW 6 serie, maar ik denk dat je een handgeschakelde 6-bak bedoelt?
idd handbak
coffeecup schreef:
Kun je hier nog even wat verbetering van verbruik neerplempen? En kun je die dan ook wat overdrijven? Kan ik met wat meer bagage m'n ega overtuigen

Hahaha, geen probleem hoor

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 09 aug 2012 18:20
door coffeecup
XortioN schreef:Bruno werkt toch als programmeur bij BR performance?
Eusj. Da's dus echt een jobhopper pur-sang

In 2009 was hij namelijk net overgestapt naar ShifTech vanuit Heinz. Dat is trouwens ook de laatste keer dat ik er contact mee heb gehad bedenk ik me net, dus ook niet heel recent meer (wat gaat de tijd toch snel)...
http://www.br-performance.be/nl-be/over-ons/het-team/" onclick="window.open(this.href);return false; Maar dat is 'm inderdaad. Kijk trouwens echt even naar die link... Met zo'n bedrijf wil ik wel zaken doen, geweldige humor

Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 09 aug 2012 18:40
door Menno
Idd leuk

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 09 aug 2012 18:45
door JW-C5
....maar stevig aan de prijs....
En onze C1 zou ik daar niet kunnen laten tunen, net zo min als C5's in benzine uitvoering.
Groet,
JW
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 09 aug 2012 20:26
door coffeecup
Wat bedoel je met aan de prijs?
€570,- bij BR
€650,- bij ShifTech
€590,- bij Heinz
Bullpower is €498,-. Ik weet zeker dat dat bij die andere drie partijen ook lukt. Althans; dat is tot nu toe altijd geweest. Voor die 70 euro ga ik in ieder geval niet naar bullpower rijden.
Is toch niet echt stevig aan de prijs? Voor benzine in het algemeen en dan ook nog C1's is de software tuningmarkt in België bijzonder klein...
Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 09 aug 2012 20:28
door Menno
Momenteel 398,- als actieprijs ....
Tenminste de 2.0HDiF
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 09 aug 2012 20:33
door coffeecup
Menno schreef:Enige wat in mijn geval niet gelukt is is de rollenbanktest
Hier is 'ie:
Leuk om te vergelijken met:
XortioN schreef:

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 09 aug 2012 22:17
door XortioN
Haha @ the stig!

Wel ja, BR performance bestaat daar nog zo lang niet. Ben alleszins tevreden van hun service

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 10 aug 2012 18:21
door JW-C5
Menno schreef:Momenteel 398,- als actieprijs ....
Tenminste de 2.0HDiF
En, hoe zijn je ervaringen nu, inmiddels twee dagen verder en de nodige kilometers achter de rug?
Nog diezelfde big-smile op je gezicht als je wat gas geeft ?
Groet,
JW
Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 10 aug 2012 20:37
door Menno
Ja absoluut , had ik niet verwacht maar het bevalt uitstekend , je merkt er meer van dan ik had verwacht , hoef het gaspedaal minder in te drukken , zeer prettig

Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 10 aug 2012 21:53
door JW-C5
Niet verwacht misschien, maar wel gehoopt.
En vervolgens is het uitgekomen
Groet,
JW
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 12 aug 2012 11:18
door JW-C5
Menno schreef: ....Enige wat in mijn geval niet gelukt is is de rollenbanktest , mijn auto vond dit absoluut niet leuk en vloog gelijk in de stress stand met alle foutmeldingen van dien , komt door de combinatie automaat, esp/ABS en elektronische handrem , mijn C5 stond het niet toe om enkel de voorwielen te laten draaien en kneep de motor gelijk af ...
...
Daarover doordenkend bedacht ik me dat het "snowmotion systeem" hier wel eens de boosdoener zou kunnen zijn, dat is de anti-spin regeling.
In het document
D4EA01QJP0 Werking : Systeem beheer van de grip is daarover te lezen:
Subfunctie antispinregeling (EASR en BASR)
De subfunctie EASR controleert de aandrijving en zorgt dat de auto bestuurbaar blijft.
Als tijdens het accelereren een of meer wielen spinnen, grijpt het EASR-systeem in door het motorkoppel te regelen.
De subfunctie BASR voorkomt het spinnen van de aangedreven wielen.
Als een wiel spint, remt het ESP dit wiel af, waardoor het meeste motorkoppel wordt overgebracht op het andere wiel.
Als beide wielen spinnen, zal de elektronische eenheid ESP beide wielen afremmen en het motorkoppel beperken.
De richtingsstabiliteit, de grip en de bestuurbaarheid van de auto blijven op die manier behouden.
Daar zal dan niet alleen jouw C5 met AM6 last van hebben, maar naar ik denk ook eentje uitgerust met BVM6.
Dat alles moet dan eerst geblokkeerd worden, wellicht mogelijk door ergens een zekering weg te halen.
Groet,
JW
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 12 aug 2012 21:56
door BJG
Even inhouden van ESP schakelaar schakelt de Traction-control (niet het esp) uit tot 50 km/h, mogelijk herkent de wagen daarna een rollenbanksituatie.
Wij hebben bij training wel eens gexperimenteerd bij wagens. Uiteindelijk lukt het meestal wel.
Re: Verschil 2.0 HDI 138pk en 163pk?
Geplaatst: 14 aug 2012 20:50
door Menno
Naar het er voor nu uitziet is het verbruik van m'n C5 ook aanzienlijk verbeterd ....

Vandaag flink aantal km's gemaakt en niet bepaald als een zijden sok gereden en toch 1 op 16 , iets wat normaal niet mogelijk was bij mijn rijstijl ...
Morgen ff tanken om te kijken of de BC zich niet vergist
