blizz schreef:...deze zijn nu wel schoon gemaakt van corodatie maar het is niet goed dat accu zo corrodeerd lijkt me.
de spanningsmeter op het dashboard staat niet lood recht naar beneden maar veel meer naar rechts.....
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
zorg er wel voor, dat je draden die origineel van je koplampen zijn, goed verbinding maken naar de ballasten, de ballasten transformeren de spanning op naar 23 kv, als je dan geen goed contact hebt, dan onsteken ze niet, de ene keer wel, de andere keer niet 


zelfs de contacten licht gebogen over de lengte van het stekkertje zodat ze er erg strak ingaan en voor altijd contact blijven maken
terwijl ze uitwaren heb ik ook gerommeld aan de stekkertjes en dat maakte totaal geen verschil
ik vermoed gewoon dat 14 v en misschien een licht spannings dipje ervoor zorgen dat ze soms niet ontsteken terwijl dat als de auto een tijdje draaid ( en dus de accu spanning weer op peil brengt ) het wel gewoon blijft doen
dus wederom zou het aan de accu kunnen liggen?
ik vermoed dit door de zware hoeveelheid corrodatie dat op accu polen zat.
deze corrodatie komt uit de accu vandaan (accu vloeistof ???) als dat minder wordt heeft je accu minder vermogen toch???
terwijl ze uitwaren heb ik ook gerommeld aan de stekkertjes en dat maakte totaal geen verschil
ik vermoed gewoon dat 14 v en misschien een licht spannings dipje ervoor zorgen dat ze soms niet ontsteken terwijl dat als de auto een tijdje draaid ( en dus de accu spanning weer op peil brengt ) het wel gewoon blijft doen
dus wederom zou het aan de accu kunnen liggen?
ik vermoed dit door de zware hoeveelheid corrodatie dat op accu polen zat.
deze corrodatie komt uit de accu vandaan (accu vloeistof ???) als dat minder wordt heeft je accu minder vermogen toch???
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
en als je je lichtschakelaar nou eerst eens op stadslichten zet, dan de motor starten, en je licht schakelaar dan op dimlicht zetten, onsteken ze dan wel, dan zou je haast denken dat het je accu is.

heyms-C5 schreef:en als je je lichtschakelaar nou eerst eens op stadslichten zet, dan de motor starten, en je licht schakelaar dan op dimlicht zetten, onsteken ze dan wel, dan zou je haast denken dat het je accu is.
als ik het in de volgorde doe en na het starten meteen de lampen ontsteek
dan gaan ze inderdaad aan
om vervolgens eerst links uit te gaan na 5 sec en 2 sec later volgt de rechter ook

laat ik motor 1 a 2 minuten lopen dan blijven ze aan
greetz daaf
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Probeer dat nu eens met zo'n mooie digitale multimeter op de accu, dan kun je tenminste zien wat er gebeurd.
Als de motor 2 a 3 minuten loopt (zonder verlichting) en je schakelt dan pas de lampen in, dan blijven ze dus in 1 keer goed branden begrijp ik.
Mijn conclusie is dan, puur accuspanning, maar meten is weten, de hydro pomp trekt ook nogal wat, en als die in die eerste minuten de hoogte corrigeert dan is daar ook nogal wat stroom voor nodig.
Als de motor 2 a 3 minuten loopt (zonder verlichting) en je schakelt dan pas de lampen in, dan blijven ze dus in 1 keer goed branden begrijp ik.

Mijn conclusie is dan, puur accuspanning, maar meten is weten, de hydro pomp trekt ook nogal wat, en als die in die eerste minuten de hoogte corrigeert dan is daar ook nogal wat stroom voor nodig.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車

dit is tijdens draaiende motorblizz schreef: ik vermoed gewoon dat 14 v en misschien een licht spannings dipje ervoor zorgen dat ze soms niet ontsteken terwijl dat als de auto een tijdje draaid ( en dus de accu spanning weer op peil brengt ) het wel gewoon blijft doen
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
14 volt is toch een normale spanning bij draaiden motor? en tussen 12 en 13 volt bij stilstaan motor? 

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi

11.9 bij stilstaande motor bij mij
volgens mij moet dat ongeveer 12.8 a 13 volt zijn bij een gezonde accu
volgens mij moet dat ongeveer 12.8 a 13 volt zijn bij een gezonde accu
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Dit is idd te laag!blizz schreef:11.9 bij stilstaande motor bij mij
volgens mij moet dat ongeveer 12.8 a 13 volt zijn bij een gezonde accu
Laat anders de auto eens een nachtje staan en meet dan de accuspanning, dan weet je zeker of je accu op kieperen staat!
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 1206
Lid geworden op: 31 mei 2006 21:32
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Locatie: Wagenborgen
Contacteer:
Tenzij je hem ondertussen al aardig leeg getrokken hebt met veel starten en lampen aan zonder draaiende motor 

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
~Tja in dat geval wordt het hoog tijd om de C5 te gebruiken waar hij voor is!
Een flink stuk rijden
Een flink stuk rijden

Citroen 2cv6 spécial 1986

Heren bij de heersende temperaturen zal je acuu 50-60% leveren van de normale stroom!! De spanning zal een tikkie lager zijn maar wel aardig op peil.
Als je de motor start dan zal er zoveel van de accu gevraagd worden dat de spanning in elkaar duikt. Veel electronica kan tot een volt als 10 het wel doen, de sets blijkbaar niet.
Meet dus je spanning nadat je de motor gestart hebt.
Als je de motor start dan zal er zoveel van de accu gevraagd worden dat de spanning in elkaar duikt. Veel electronica kan tot een volt als 10 het wel doen, de sets blijkbaar niet.
Meet dus je spanning nadat je de motor gestart hebt.

als de auto loopt is de spanning 14 volt
let wel mijn accu was zwaar aan het corroderen.
contacten zijn schoon gemaakt.
dat bij starten van de auto stroom trekt is logisch
en dat de lampen in dippen ook
maar dat ze uitgaan???? na 5 sec met een lopende motor????
heeft niets met starten te maken
zodra de auto aangeslagen is laadt de accu op
let wel mijn accu was zwaar aan het corroderen.
contacten zijn schoon gemaakt.
dat bij starten van de auto stroom trekt is logisch
en dat de lampen in dippen ook
maar dat ze uitgaan???? na 5 sec met een lopende motor????
heeft niets met starten te maken
zodra de auto aangeslagen is laadt de accu op
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg