Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Er wordt gewoon enorm gesjoemeld met import auto’s….
Ook die uit Duitsland.

Als de prijs ernaar is en de auto is verder netjes en “ het verhaal “ klopt kan je er een prima koop aan hebben, maar de hoofdprijs zou ik er in geen enkel geval voor willen betalen.

Klassiekers vallen hier een beetje buiten, dat is een andere categorie auto’s ( ook daar heb ik voorkeur voor origineel NL , maar dat heeft met het kenteken te maken , mijn afwijking :-) )

En nee ik heb er verder niets op tegen maar wees dubbel alert , zeker als je er geen verstand van hebt.
Ook zelf wel eens een importauto gehad , via officiele dealer laten importeren omdat ik geen NL variant kon vinden met de juiste specs.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Menno, ik deel precies dezelfde mening, van alle import auto die ik tegengekomen ben, klopte er iets niets, zoals erg lage km-stand i.c.m. bepaalde slijtsporen bijvoorbeeld, maar wel de hoofdprijs vragen. Nou is mijn 508 ook import, gekocht bij een dealer, onderhouden door de dealer, smetteloos interrieur en 9 maanden na 1e toelating geimporteerd met 3000km op de teller, de prijs was er ook naar, dan durf ik het wel aan. Verder een goed verhaal van de verkoper, de auto werd niet de hemel ingeprezen, eerder het gevoel dat de verkoper gerust was dat een THP bij mij in goede handen was en hij geen zorgen over de garantie hoefde te maken :D
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Tourer 2.0i-16V Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: KPKD - Bleu Mauritius
Locatie: 's-Hertogenbosch
mijn C5-3 is ook een import :-)
Huidige auto's
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
Citroën C5 Break 2.0-16v Exclusive 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)

C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
Toch even van mijn kant een reactie over de import . Ik heb la privé persoon diverse auto’s gekocht , vaak particulier . Van eerste eigenaar met ingevuld onderhoudsboekje en bij de Belg de km stand genoteerd ( car pass) . Laatste was recent mijn hybride C5 aircross van 1 e eigenaar met alle rekeningen vanaf aankoop erbij ( uit Duitsland)

Kortom volgens mij is kritisch blijven altijd noodzakelijk. Als je twijfelt laat de auto dan keuren / koop bij een gerenommeerde dealer maar zet deze interessante groep auto’s niet direct in het beklaagdenbankje

En importeren is als privé persoon zeker geen rocket science ( uiteraard altijd bereid kennis te delen )
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
AaronKers schreef:mijn C5-3 is ook een import :-)
Wij zijn ervaren sleutelaars en pikken een onregelmatigheid er vrij snel uit, en dat is vaker regel dan uitzondering bij een import, dat is gewoon een feit. Carpass BE heb ik overigens geen hoge pet van op, is niet te vergelijken met NAP in NL, tenminste zoals ik het begrepen heb, km-stand wordt alleen bij de keuring genoteerd. Is deze niet logisch oplopend, dan wordt de auto niet goedgekeurd, na "herstel" van de km-stand, al is het maar 1km hoger dan de vorige keuring, wordt de auto goedgekeurd, zonder vermelding ergens. Mocht het (inmiddels) anders zijn, dan lees ik hoor ik dat graag ;)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 nov 2019 09:58
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs aluminium
Locatie: Rumst, België
bij de keuring voor verkoop krijg je het overzicht van het onderhoud met de KM stand. de KM stand wordt bij de garages ingegeven. die zijn dat wettelijk verplicht. De keuring vult niet het carpass in, maar doe een print-out bij keuring voor verkoop. Dus bij die keuring, kan je zien hoeveel keer de wagen is in de garage geweest en hoe het KM verloop is over de jaren. Als je zelf onderhoudt en niet via een Garage, dan ga je wel niet veel op een carpass zien.
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden

2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Kijk dat is een andere uitleg dan wat ik een jaar of 2 geleden te horen kreeg van een semi-belg, hij had het alleen over registratie bij de "APK keuring" en afkeur als deze niet logisch opvolgend is. Ik had destijds interesse in een 508 bij een Belgische VW dealer, werd mij toen niet duidelijk of voor export ook een dergelijke keuring nodig is, wellicht kun je daar ook wat over vertellen?
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 nov 2019 09:58
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs aluminium
Locatie: Rumst, België
bij export verkoop, is de keuring voor verkoop niet verplicht in België. maar je kan het wel vragen en dan doet de belgische keuring dat ook. Dan pas krijg je ook de carpass. Maar het is niet verplicht, terwijl bij binnenlandse verkoop wel.
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden

2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Hoe werkt dat terug draaien van de km stand eigenlijk? Ik bedoel de meeste wagens vanaf zeg 2005 zijn toch voorzien van systemen die dat blokkeren?!
Of ben ik nu naïef??
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Door direct in te breken op de SPI chip(s) in het tellerpaneel, de tools daarvoor zijn voor een appel en een ei te koop op AliExpress, voor de BSI kun je een Xhorse gebruiken, die is wel serieus prijzig en staat hoog op mijn verlanglijstje omdat je er ook goede dingen mee kan doen :D

@WV84, Goed om te weten dat keuring niet verplicht is voor export, kun je mooi meenemen in de onderhandeling
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Het RDW neemt de Apk over als hij nog geldig is.
Dus als de verkoper dat nog betaald! anders betaal je het zelf.
Dus wat is goedkoper?
Groet
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Niet goedkoop, weinig kilometers, mooie kleurencombinatie, bijzonder schuifdak (nog nooit in een C5 tourer gezien), op benzine met de betrouwbare 2l-motor en - jawel - niet geïmporteerd ;-)

https://link.marktplaats.nl/m2213648264" onclick="window.open(this.href);return false;
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mooie auto, leuk dat aftermarket schuifdak ! Netjes gemonteerd….
Jammer van de kneuterige navigatie, maar je moet wat te zeuren hebben , interieur kan wel wat liefde gebruiken ( poetswerk , puntjes op de “ i “ )

:citrofiel :smt023

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 aug 2020 14:05
Auto: C5 2.0 16V Exclusive Tourer
Opties: Leder, pack detection, NG4 + hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 85000
Kleur: blauw
Wat ziet dat leder er slecht uit zeg. Die heeft veel korte stukjes gereden en weinig liefde gehad ben ik bang..
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 201
Lid geworden op: 28 mei 2006 11:33
Auto: C5 3.0 V6 HDi Exclusive Berline
Opties: Adriatique 19" velgen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
Kleur: Perla Nera
Blijft lastig met een licht interieur. Prachtig als het nieuw is, maar als het vuil wordt ziet het er al snel versleten uit.

Het zou zomaar kunnen als je hier paar uurtjes insteekt dat het weer fris wordt.
Maar je zal iets verder moeten gaan dan alleen een stofzuiger en een simpele dashboardspray.

Eerst alles goed reinigen en ontvetten en het leder op de juiste manier reinigen. Voor de bekleding kom je mogelijk ook een eind, anders zal je met een extractor aan de gang moeten.
Daarna alles met kwaliteit producten voeden, zowel het leder als het kunststof.

Al met al gaat er zomaar een hele dag werk in zitten, maar dan heb je ook wel wat ;-)
C5 3.0 V6 HDi Exclusive
CX 25 GTi Turbo 2
DS 23 Injection électronique Pallas Mécanique
Plaats reactie