Niet achter staan is een groot woord, maar het issue zit hem er in dat LED vervangen tot ca 20-30 W halogeenvermogen prima lukt. Daarboven zit je met een excessieve hoeveelheid ledjes. Als je dan een lamp moet vervangen op een klein oppervlak lukt dat niet meer (en zitten de leds vooral zichzelf in de weg). Uiteindelijk is de mistlamp een projectielamp, waarbij het licht uit een puntbron hoort te komen.
Iets waar we bij de dagrijlichten al last van hebben, en dat is maar de helft van het vermogen.
Een succesvollere strategie is de mistlamp door xenon vervangen vermoed ik. Heeft iemand hier ook al eens gedaan.
In mij stadslichtjes had ik eerst van die lampjes die jij ook voorstelt, (gingen niet zo lang mee), maar nu heb ik een enkele led:
http://dx.com/p/t10-2w-120lm-led-white- ... pcs-179460
Deze schijnt prima in de reflector van de C5 en levert voldoende licht.
Deze
http://dx.com/p/t10-2w-180lm-white-ligh ... amp-154871 lijkt me ook geschikt.
2Watt moet voldoende zijn. Als deze
http://dx.com/p/hjt10-5w-cree-xp-e-r3-5 ... ver-224625 passen lijken ze me ideaal overigens. Mogelijk alleeen te krachtig.