Pagina 4 van 4

Re: Occasion lang gestaan

Geplaatst: 09 apr 2011 10:01
door JWHofnar
Ja, de keus voor een hoge instap hoor je vaker.
Niet onbelangrijk voor je vrouw.
Succes met de keuze.


JW

Re: Occasion lang gestaan

Geplaatst: 09 apr 2011 10:17
door Edjec5
Dat de dame zakt bij het instappen is normaal,

Binnen enkele sec gaat ze weer om hoog :)
Althans met een volle accu :)


Voor je partner kan je ook bij het uitstappen de wagen in de hoogste stand zetten :)

Ik help mijn dame soms uit de dame door haar een zet te geven :) :)

Re: Occasion lang gestaan

Geplaatst: 09 apr 2011 12:11
door Lagoen
Mijn vrouw heeft na een ongeluk ook een letsel aan haar heup en mede door de ervaring met het uitstappen in mijn zwager zijn C5 zijn wij ook overgestapt van een fijne Laguna naar een C5 met wagenhoogte verstelling. Voor mijn echtgenote werkt dit prima vooral langs stoep randen.

Re: Occasion lang gestaan

Geplaatst: 09 apr 2011 12:25
door Klaverblaadje
Ik kan me hier bij aansluiten.
Ik weet niet meer of de standaard bijrijdersstoel ook hoogte verstelbaar was, maar ik heb er nu elektrische stoelen in gemonteerd die een flink stuk omhoog gaan.
Als je dan ook de auto in de hoogste stand zet ben je net zo hoog of zelf hoger als bv een Grand Picasso.

Re: Occasion lang gestaan

Geplaatst: 09 apr 2011 13:26
door luc
Niet zo gek dat deze C5 lang te koop staat!! Voor die prijs kan je ze uitzoeken. km stand zegt niet alles, elke dag de kinderen naar school brengen en verder niet gebruiken is ook niet goed voor de C5.
Als ik dat geld had te besteden voor een C5 dan gaing ik nog eens verder shoppen.

Re: Occasion lang gestaan

Geplaatst: 09 apr 2011 17:14
door Edjec5
Ach over de prijs valt te twisten, vind het niet heel erg te veel :)

Zeker niet om dat je bijna zeker weet dat er nog flink over te onderhandelen valt.

En bij een gebruikte auto weet je zelden tot nooit hoe die is bereden.

Het blijft een gok :)

Re: Occasion lang gestaan

Geplaatst: 10 apr 2011 19:08
door JW-C5
garfield schreef:
JW-NHS schreef:Als je me de laatste 8 cijfers van je VIN geeft zal ik kijken of ik daarover iets kan vinden.

Groet,
JW
Dat zal ik zeker doen, alvast mijn dank.
Inmiddels ontvangen.

Jouw C5 is op 17 juni 2004 gefabriceerd.
Vervolgens kijkend bij de Info'Rapids die op jouw auto van toepassing zijn blijkt daar ook de vaker genoemde B1AUL5Q0 versie 0 van 16/5/03 bij te staan voor C5 EN INJECTIE EW10J4.
Die gaat over Onregelmatig stationair toerental tijdens de opwarmfase van de motor.Dit kan gepaard gaan met het branden van het diagnoselampje
met als herkomst Een hydraulische klepstoter van het distributiesysteem is defect.
Wanneer het motordiagnoselampje brandt bevindt zich in de motormanagementcomputer de volgende storing:Overslaan bij ontstekingsfase met code P0300.


Als oplossing geldt de vervanging van de klepstoters door die van de 1.8 16V motor, artikelnummer 0942-48.

Daaruit leid ik af dat ook in 2004 de EW10J4 motoren nog van de oorspronkelijke klepstoters voorzien waren.
Wellicht is de definitieve modificatie pas bij de EW10A van de Phase II doorgevoerd.
Ondanks het feit dat dit probleem al in maart 2003 bekend was :smt017
Maar het natuurlijk ook zijn dat die Info'Rapid ten onrechte aan jouw C5 gekoppeld wordt, en dat hij al wél voorzien is van de andere klepstoters. Dat kan ik zó niet checken, helaas.

Voor het goede begrip: Info'Rapids zijn alleen oproepbaar als ze gekoppeld worden aan een specifieke auto. Via de VIN dus.

Groet,
JW

Re: Occasion lang gestaan

Geplaatst: 11 apr 2011 14:27
door garfield
JW, dank voor het opzoeken. Toch maar goed het stationair toerental in de gaten houden. ;) Overigens heb ik tot nu toe geen problemen wat dat betreft.

Als het probleem in maart 2003 al bekend was zou het raar zijn als er ruim een jaar later nog niets aan gedaan is. Misschien was dat goedkoper... (het Ford Pinto effect).