Pagina 4 van 4
Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Geplaatst: 25 jul 2010 16:25
door KlaasS
bij
deze leden kun je een KPH bestellen, of even op de volgende MEETING komen, ook daar kun je ze aanschaffen.
Rene verkoopt de dorpellijsten e.d. zie
hier.
Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Geplaatst: 22 aug 2010 12:18
door Wimmie
Ik geloof dat ik nu ook aan de beurt ben: na een tijdje geparkeerd te hebben gestaan ligt de achterkant wel errug laag
2 september staat de 60k beurt op het programma met een APK. Zal het dan wel laten bekijken.
Ik ga alvast maar een lening aanvragen

Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Geplaatst: 22 aug 2010 12:22
door Klaverblaadje
Dat is wel errug vroeg.
Laten we hopen dat het bij een paar hoogteregelaars blijft.
Laat ze bij die 60K beurt ook even je remklauwen eraf halen, bij mij was het te laat en dat kostte mij toen ook nog een set blokken.
Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Geplaatst: 22 aug 2010 12:25
door Wimmie
Vond ik ook al vroeg. Nog net geen 4 jaar oud. Ik denk zelf ook aan hoogteregelaars. Geen lekkage bespeurt tot nog toe.
Remklauwen gaan er toch altijd af bij een 60k beurt?

Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Geplaatst: 22 aug 2010 12:41
door Klaverblaadje
Wimmie schreef:Remklauwen gaan er toch altijd af bij een 60k beurt?

Bij de meeste dealers helaas niet, ze vinden het een kolere klus.
MIjn achterblokkken waren bij 100k ongeveer 50% versleten maar moesten vervangen worden omdat ze scheef waren afgesleten.
Mijn voorblokken zitten er bij 120K nog steeds in en gaan nog wel een tijdje mee.
Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Geplaatst: 22 aug 2010 15:05
door EW
Wimmie schreef: Geen lekkage bespeurt tot nog toe.
Lekkage veercilinders is inwendig naar de retour.
Dat zie je dus niet op straat.
Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Geplaatst: 22 aug 2010 17:08
door Roman
Wimmie schreef:Vond ik ook al vroeg. Nog net geen 4 jaar oud. Ik denk zelf ook aan hoogteregelaars. Geen lekkage bespeurt tot nog toe.
Remklauwen gaan er toch altijd af bij een 60k beurt?

bij mijn vorige C5 moesten bij de 60k al nieuwe remblokken gezet worden..voor en achter..
Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Geplaatst: 25 okt 2010 15:23
door CitrofielHans
Die reparatie valt mee, ... overigens lekken de veercilinders op de rubber ringen, dus als je een beetje handig bent vervang je enkel die
Worden in de toekomst vast ook los leverbaar via de dealer i.p.v. een complete set cilinders ...
Als ik dit goed begrijp is dus niet het membraan in de bol kapot. Ik merk ook weinig verschil in het veergedrag. (lees= ik zweef nog steeds super comfi over de weg). Behalve dat het er niet zo leuk uitziet als je instapt kan het dus geen kwaad? Bij mij gaat het overigens wel hard: na een uurtje stilstand staat 'ie al laag. De ene veerbol vertoont sporen van vervanging; de andere 'zweet' een beetje. Maar er ligt geen olie onder.
Net afgelopen voorjaar de bollen achter van mijn oude C5 ph I vervangen (kosten 370€ bij de dealer). Deze passen vast niet op de ph II?
Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Geplaatst: 25 okt 2010 17:21
door EW
Denk eraan dat je pomp aanzienlijk meer uren maakt als de veercilinders lekken.
Ik merkte afgelopen winter ook dat mijn auto bij ernstige koude moeite met starten kreeg door de problemen met de veercilinders: het omhoogkomen putte de accu al zover uit dat het starten nog maar met moeite ging.
Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Geplaatst: 25 okt 2010 17:46
door EvilTwin
CitrofielHans schreef:Net afgelopen voorjaar de bollen achter van mijn oude C5 ph I vervangen (kosten 370€ bij de dealer). Deze passen vast niet op de ph II?
Dat ligt eraan, is je Ph.I ook een break met Hydractive 3+? Dan wel, beide 44bar bollen #5276-22.
Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Geplaatst: 27 okt 2010 09:55
door CitrofielHans
Hoe komt het eigenlijk dat de hele achterkant inzakt terwijl er maar één bol kapot hoeft te zijn? Mijn dealer raadt me aan om ze allebei te vervangen...
Re: Mijn C5 staat 's ochtends "op z'n kont!"
Geplaatst: 27 okt 2010 12:04
door EW
Het is niet de bol, het is de veercilinder die lek gaat.
Simpel: er staat oliedruk op voor de hele achteras. Als dat weglekt, zakt de auto gewoon in.