Pagina 4 van 5

Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3

Geplaatst: 25 okt 2010 08:41
door Maarten
Ik heb het 1 of 2 keer met mijn ph1 gehad, vanaf 120 km/u een uitvoegstrook op en flink moeten afremmen naar 50 of 60 km/u vanwege een file voor het stoplicht onderaan de afslag. Het voelde alsof de ABS ingreep, maar niet zo duidelijk als dat de ABS echt ingrijpt, als je begrijpt wat ik bedoel.

Er zat meerdere maanden tussen de 2 keer dat ik het gemerkt heb, dus bij mijn ph1 heb ik het gegooid op een vuiltje tussen schijf en blokken of iets dergelijks.

Lijkt me niet van dezelfde orde als de geschetste problemen bij de oh3 hier...

Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3

Geplaatst: 25 okt 2010 13:56
door EvilTwin
Maarten schreef:vanaf 120 km/u een uitvoegstrook op en flink moeten afremmen naar 50 of 60 km/u vanwege een file voor het stoplicht onderaan de afslag. Het voelde alsof de ABS ingreep, maar niet zo duidelijk als dat de ABS echt ingrijpt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Voelde je niet gewoon het BAS (brake assist) wat ingreep?

Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3

Geplaatst: 25 okt 2010 14:08
door Maarten
Geen idee hoe dat voelt :oops: ik heb in ieder geval op dat moment niet het idee gehad dat de auto slecht(er) remde, de vertraging was echt prima. Maar het voelt wel raar aan aan het rempedaal.

Maar eh, dit is dan vast iets anders dan de ph3-problematiek :oops:

Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3

Geplaatst: 08 nov 2010 13:32
door henkS
Beste allemaal

Het trillen ( grommen) van de remmen is er bij mijn wagen ( C5 tHP 1.6) niet uit te krijgen.
Na 2000 km de achterschijven vervangen , het was even weg maar weer teug bij hoge snelheden.
Na 20000 km schijven, blokjes, en meer onderdelen vervangen , het is even weggeweest maar nu vooral bij snelheden onder de 120 km p.u.
als je de handrem gebruikt meerk je dat het alleen de achter remmen zijn.
Volgende maand gaat de auto een week de garage in om alles na te zien.
Ik rijd veel lange afstanden en ook snelheden rond de 170 km p.u.
Als iemand een oplossing heeft zou ik het heel graag vernemen.
Het trillen van de remmen hoort niet bij een auto.

Groet van mij

Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3

Geplaatst: 08 nov 2010 15:45
door tonny25
Als je de handrem gebruikt, zou ik daar het antwoord zoeken. Of een tijd niet meer gebruiken na de volgende reparatie. Als de schijven heet geremd zijn en je gebruikt daarna de handrem dan koelt dat stukje schijf te snel af met kromtrekken tot gevolg.

Groeten Tonny.

Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3

Geplaatst: 09 nov 2010 12:52
door EvilTwin
henkS schreef:Als iemand een oplossing heeft zou ik het heel graag vernemen.
je zult toch moeten beginnen je exacte model in je profiel te zetten.

Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3

Geplaatst: 14 nov 2010 17:38
door V-zesserke
@ henkS

Bij mijn C5 is het nog maar een weinig aanwezig, en het is fel minder geworden nadat ze mijn remblokken achter vervangen hebben. Daarvoor hadden ze ook al van alles vervangen zoals schijven achter & schijven voor. alles zonder resultaat :? . Ik heb echter op hetzelfde moment ook de wielen voor/achter vervangen omdat ik wou uitsluiten dat het de banden waren. Nu ben ik natuuurlijk niet zeker of het sterk verminderen komt door de achterblokken te vervangen dan wel door de wielen te verzetten. Stom hé, om tegelijker tijd twee dingen te gaan uitproberen :smt036 .
Binnenkort ga ik de banden voor/achter eens terug verplaatsen en krijg ik dan terug last van trillingen die duidelijk van achter afkomstig zijn dan weet ik genoeg, dan zijn het imo de banden (wat mij toch nog zou verbazen).Toch heb ik ook niet zoveel vertrouwen in de kwaliteit van de remblokken, en als ze op zijn dan ga ik voor Textar-blokken omdat die me in het verleden steeds goed zijn meegevallen.
Ik post hier zeker en vast mijn bevindingen ;) .

Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3

Geplaatst: 12 jan 2011 15:15
door henkS
Beste allemaal.

Mijn wagen ( C5 tourer 1.6 HTP)is vanaf 9 dec. 2010 onder behandeling bij de dealer en Citroen Nederland, hij (de auto) heeft een speciale begeleider gekregen om het probleem rond de remmen en de motor management storing op te lossen, steeds maar resetten een 5de paar nieuwe schijven achter is het natuurlijk ook niet.
Ik heb er nieuwe winterbanden met nieuwe alu velgen ondergeplaats , die maakt geen enkel verschil.
Het is nu 12 jan 2011 en ik rijdt nog steeds in een leen C5 van de garage ( uitstekende service hoor bij de garage)
Nu wordt ook dieper en vergaand onderzoek uitgevoerd waarom de motor ( 1.6HTP) om de zoveel tijd in een motor management storing gaat die in de latere gevallen ook na 150 a 200 km weer reset alsof er niets aan de hand is.
In het begin deze 2 x laten reseten in Duitsland ( ik werk daar) bij een Dealer.
Al met al zo'n 35000 km aan het rommelen met deze wagen, de eerste management storing was al na 2 weken en rond de 2000 km gereden.
Maar goed, de volhouder wint zullen we maar denken.
P.s. de wagen was splinternieuw.
De leenauto is een C5 diesel 1.6 sedan en heeft het remprobleem geheel niet.
wordt vevolgd,
Groet Henk

Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3

Geplaatst: 19 jan 2011 19:31
door bdc
Het trillen bij remmen heb ik ook. De remschijven zijn al gecontroleerd, banden vervangen, balancering nagekeken, etc.

Nu stel ik vast dat het eigenlijk niet alleen trillen is bij hard afremmen op hoge snelheid. Bij snelheden vanaf 140km/u begin je een lichte trilling waar te nemen, die toeneemt naarmate je sneller rijdt. Nu dacht ik eerst dat het misschien "normaal" was, gezien de snelheid. Maar gezien mijn vorige auto die nu 10 jaar oud is dat niet doet bij die snelheid, begin ik toch te twijfelen.

Is dit iets dat jullie ook waarnemen?

Groeten,
Bart

Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3

Geplaatst: 22 jan 2011 17:52
door Onzendirk
Hallo allemaal....

Ik moet zeggen dat het trillen bij mij verdwenen is.... M'n garagist heeft de beide cardanassen vooraan vervangen en heeft toen ook gemerkt dat er een bevestigingsbout van de stuurinrichting rechts voor (een bout die op het vooropgestelde koppel was aangetrokken) percies niet echt "vast" stond. Uiteraard heeft hij beide bouten (links en rechts) iets straffer aangetrokken.

En ja, het trillen is verdwenen.... hopelijk voor eeuwig en altijd....

Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3

Geplaatst: 22 jan 2011 17:59
door JW-C5
Een zó jonge auto, en dan al twee aandrijfassen vervangen....... :oops:

Groet,
JW

Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3

Geplaatst: 22 jan 2011 21:15
door Herman
Wel de oude assen mee gekregen?
Kunnen nooit versleten zijn, hooguit defect door een klap. :D maar dan had je meer defect.

Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3

Geplaatst: 23 jan 2011 06:35
door Maarten
JW-NHS schreef:Een zó jonge auto, en dan al twee aandrijfassen vervangen....... :oops:
Tenzij dit een voorbode is van een terugroepaktie wegens een fabricagefout in de assen...

Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3

Geplaatst: 25 jan 2011 20:55
door V-zesserke
bdc schreef:
Is dit iets dat jullie ook waarnemen?
Nee, ik heb helemaal geen trillingen bij het rijden, ook niet aan 140 of 150 Km/u (mag dit eigenlijk wel :lol: zo snel).
En onlangs heb ik de banden voor/achter terug van plaats gewisseld en er blijft een heel lichte trilling als ik rem aan 130 Km/u of meer, mijn inziens ligt het niet aan de schijven maar eerder aan de kwaliteit van de remblokken achteraan want na dat ze deze vervangen hadden was er plots wel een behoorlijke vermindering van het fenomeen.
Mocht het toch nog in de banden zitten dan ga ik dat kortelings weten aangezien hij aan nieuwe toe is, al zullen het geen Michelins meer zijn aangezien ik als werknemer van Continental best behoorlijke korting krijg op onze producten :smt038 . Dus wordt het een Sportcontact 3 in 18" of misschien een Uniroyal (ook Continental eigendom).

Re: Remgeluiden / trilling bij Phase 3

Geplaatst: 31 jan 2011 17:38
door bdc
De trillingen zijn (eindelijk) opgelost! Bleek een defecte veerpoot linksvooraan te zijn. De rechterveerpoot vooraan werd in het verleden al eens vervangen, nadat die zo goed als niets meer deed. Ik vraag mij af of de 2 achteraan het nog lang gaan volhouden. Blijkbaar worden veerpoten niet gedekt door de Essentialdrive-garantieuitbreiding...

Helaas heb ik sinds kort een nieuw tril-probleem, los van bovenstaande. Wanneer ik (na langdurig rijden) de koppeling in eerste en tweede zachtjes laat opkomen trilt de hele auto alsof het toerental van de motor te laag is (wat niet zo is)..