Auto Tuning Heinz in Aalst heeft een uitstekende (internationale) reputatie, dat is een feit. Maar of ze dit kunnen inschatten bij een wagen die nog maar een goeie 2 jaar rondrijdt blijft de vraag.
In elk geval moet je volgens mij, om wettelijk in orde te zijn, deze tuning aangeven bij de verzekering (omdat je premie BA zal verhogen), bij de DIV (omdat je verkeersbelasting zal verhogen) en moet er volgens mij ook een keuring gebeuren, een homologatie van de wijzigingen aan het voertuig als het ware.
In België is men hierin inderdaad heel erg streng, de politie kan dat zelfs verbaliseren.

In een ander topic schreef ik reeds eerder over verbalisatie van boomboxen en dergelijke. Uiteraard treedt de politie enkel op in het geval het de spuigaten uitloopt, maar soms kan je al verwittigd worden bij een routinecontrole. Op het vlak van body tuning zijn er nu wel uitzonderingen gemaakt voor EG goedgekeurde producten, maar je moet sowieso binnen de gestelde grenzen van jouw type voertuig blijven. Als er m.a.w. geen standaard C5 met 20" velgen wordt gehomologeerd, dan mag je die ook niet onder jouw C5 stoppen. Velgen die binnen de standaardmaten van jouw wagen blijven krijgen toch de opmerking "tuning" op je keuringsattest. Grappig om mijn buurjongen vóór elke keuring de velgen, xenon, daglichten, verlaagde ophanging, open luchtfilter,...etc van onder zijn wagen te halen om het er 's anderendaags weer op te zetten