
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Wellicht ten overvloede:


C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Een lang topic waarin het lijkt of men elkaar tegenspreekt. Dat is echter niet zo.
Die 10% van de tijd dat ie niet in comfort mode staat in de sportstand zijn echter juist de momenten dat het veersysteem merkbaar bezig is iets te doen. Dus lijkt het alsof de vering constant harder is.
Mijn ervaring is dat in de sportstand op bv de snelweg de demping bij terugveren bij voorkomende hobbels duidelijk sterker/strakker is. De HA3+ schakelt in sport mode al tijdens zo'n hobbel naar strak gedrag. Met als gevolg dat je dat direct merkt en voor je gevoel de vering een stuk harder eis en zeker constant minder wollig.
Dus met 10% van de tijd het strakke programma lijkt het alsof ie altijd strak staat.
Die overige 90% van de tijd is wat dat betreft irrelevant, want dan is de vering bijna niets aan het doen. Bv de hobbels van individuele klinkers zijn niet voor de vering maar voor de banden. De vering komt in actie bij grotere hobbels. (dat is juist een van de kritiekpunten op bollen tov wokkels, dat juist de korte oneffenheden zoals slaan op richels door wokkels beter afgehandeld worden. Vandaar dat ultra laag profiel banden eigenlijk niet thuishoren op een HP Cit)) .
Die 10% van de tijd dat ie niet in comfort mode staat in de sportstand zijn echter juist de momenten dat het veersysteem merkbaar bezig is iets te doen. Dus lijkt het alsof de vering constant harder is.
Mijn ervaring is dat in de sportstand op bv de snelweg de demping bij terugveren bij voorkomende hobbels duidelijk sterker/strakker is. De HA3+ schakelt in sport mode al tijdens zo'n hobbel naar strak gedrag. Met als gevolg dat je dat direct merkt en voor je gevoel de vering een stuk harder eis en zeker constant minder wollig.
Dus met 10% van de tijd het strakke programma lijkt het alsof ie altijd strak staat.
Die overige 90% van de tijd is wat dat betreft irrelevant, want dan is de vering bijna niets aan het doen. Bv de hobbels van individuele klinkers zijn niet voor de vering maar voor de banden. De vering komt in actie bij grotere hobbels. (dat is juist een van de kritiekpunten op bollen tov wokkels, dat juist de korte oneffenheden zoals slaan op richels door wokkels beter afgehandeld worden. Vandaar dat ultra laag profiel banden eigenlijk niet thuishoren op een HP Cit)) .
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die mening deel ik, gebaseerd op langjarige ervaring.exroosje schreef:dat is juist een van de kritiekpunten op bollen tov wokkels, dat juist de korte oneffenheden zoals slaan op richels door wokkels beter afgehandeld worden.
Er is al eens eerder over dit nadeel van bollenkarren gediscussieerd, we zouden nog eens kijken of we een vergelijktest konden maken op het zelfde stuk weg met de twee uitvoeringen.
Dat zou dan zelfs ET kunnen en moeten overtuigen van dit fenomeen

Groet,
JW
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Even snel door dit draadje gesnuffeld, maar kon mijn antwoord niet vinden. Het valt me op dat mijn auto bij opstart iedere keer weer in normaalstand opstart. Zou de auto niet bij opstart in de gekozen stand moeten blijven? Of is het weer zo'n Citroen eigenaardigheid gebonden aan de feit dat het van de HA2/Activa toggle schakelaar naar een soft button gegaan is.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Auto start altijd in de "normale" stand op. Sport is een keuze die je telkens voor je rit moet maken.
Als je altijd sportief wilt moet je gewoon een stuiterbak kopen......
Als je altijd sportief wilt moet je gewoon een stuiterbak kopen......

CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
GW-tje schreef:Als je altijd sportief wilt moet je gewoon een stuiterbak kopen......


Voor 80% van de rijgedrag is de auto toch in de zachte stand. Het is alleen dat met sport stand de auto iets vlotter reageer en uit schipstand in spoorstand gaat. De techniek is goed genoeg. Lekker gemakkelijk op de rechte stuk en scherp bij bochtenwerk. Het is alleen dat de optie om dat eerder te doen gewenst is. Dat was bij HA2 de norm dat de gekozen stand actief bleef

Als jij denkt met sportstand een stuiterbak te hebben, dan zit jij zwz verkeerd.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij de ph3 blijft hij wel in de keuzestand staan gek genoeg ...
En idd van de sportstand wordt het nog steeds geen stuitergebakje
Dat was bij de XM wel anders
En idd van de sportstand wordt het nog steeds geen stuitergebakje

Dat was bij de XM wel anders
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Nou, maar alleen bij de eerste serie, dat was aan of uit, later dacht hij ook een beetje beter na wat goed voor je was..
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Kan aan mij liggen maar echt verschil merk ik niet met Sport aan / uit...
en da's misschien wel de sterkte van het systeem,
het werkt zo goed dat je het eigenlijk niet merkt

en da's misschien wel de sterkte van het systeem,
het werkt zo goed dat je het eigenlijk niet merkt


Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Probeer een eerste versie XM als je het echt wil voelen, dan vallen je vullingen er spontaan uit 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Klopt helemaal, dat is het verschil tussen Hydractive en Hydractive 2. Ingevoerd met de facelift (XM Ph.II) zeg maar net na de introductie van de Xantia (die er ook was met HA2).Ploffie schreef:Nou, maar alleen bij de eerste serie, dat was aan of uit, later dacht hij ook een beetje beter na wat goed voor je was..
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Ik had net het overgangsmodel, type 1, maar al wel met hydractief 2.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Da's dan het minste waar ik me zorgen om moet maken...Menno schreef:Probeer een eerste versie XM als je het echt wil voelen, dan vallen je vullingen er spontaan uit


Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Idd, het is het verschil tussen een maatpak en een overjas, maar geen dwangbuis. De auto wordt wat strakker, maar rechtdoor is het nog heel soepel. 

Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dat kan ook nog, omdat de Xant (1993) van nét voor de Xm Ph.II is, zijn er al eerder wat wijzigingen doorgevoerd (jan 1993 dacht ik voor HA2)Ploffie schreef:Ik had net het overgangsmodel, type 1, maar al wel met hydractief 2.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije