Hij staat altijd op auto, maar op zich wordt de airco met deze temperaturen toch niet ingeschakeld.ff een vraagje??
hebben jullie dat alleen met de climacontrol op standje auto??
want ik heb de airco nog niet gebruikt en merk eigenlijk niks dus ik moet de auto stand ook maar eens gaan gebruiken dan...
ff een vraagje??
hebben jullie dat alleen met de climacontrol op standje auto??
want ik heb de airco nog niet gebruikt en merk eigenlijk niks dus ik moet de auto stand ook maar eens gaan gebruiken dan...
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.


Hallo,
Met mijn C5 PhIII 2.0 automaat heb ik een vergelijkbaar probleem.
Alleen, bij mij zijn het meestal de voeten die ijkoud blijven, ook lijkt de temp.regeling niet helemaal goed te werken. Vaak moet ik de temp.regeling op 24 -25 zetten om het een beetje behagelijk te krijgen, maar af en toe is het op 21,5 bloedheet in de wagen!??
Over 14 dagen een afspraak bij Citroen, dus maar afwachten.
Met mijn C5 PhIII 2.0 automaat heb ik een vergelijkbaar probleem.
Alleen, bij mij zijn het meestal de voeten die ijkoud blijven, ook lijkt de temp.regeling niet helemaal goed te werken. Vaak moet ik de temp.regeling op 24 -25 zetten om het een beetje behagelijk te krijgen, maar af en toe is het op 21,5 bloedheet in de wagen!??
Over 14 dagen een afspraak bij Citroen, dus maar afwachten.
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Even uitzoeken hoe het bij de C5 is, maar bij de meeste auto's staat de airco wel op een zacht standje te pruttelen in stand auto. Hiermee wordt de lucht eerst gekoeld en gedroogd, dat is goed tegen beslagen ruiten, en daarna op temperatuur gebracht.
Maarre... Een dikke auto met clima control en dan de automatische stand niet gebruiken

Maarre... Een dikke auto met clima control en dan de automatische stand niet gebruiken


Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
bij de vorige ook niet...MarsTDI schreef:Maarre... Een dikke auto met clima control en dan de automatische stand niet gebruiken![]()
ik had zelden de airco aan....



Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Sja... 

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

Gister de garage maar eens gebeld.
Ze hadden nog helemaal niets weergehoord van citroen NL en er zelf ook niet achteraan gebeld ofzo.
De werkplaats receptie medewerker zou aan de monteur vragen om eens navraag te doen bij Citroen NL. Afwachten dus.
Ik denk erover om zelf een bericht aan Citroen NL te sturen, heeft iemand van jullie hier ervaring mee of dit helpt/zinvol is?
Die hete voeten wordt namelijk heel vervelend...
Ze hadden nog helemaal niets weergehoord van citroen NL en er zelf ook niet achteraan gebeld ofzo.
De werkplaats receptie medewerker zou aan de monteur vragen om eens navraag te doen bij Citroen NL. Afwachten dus.
Ik denk erover om zelf een bericht aan Citroen NL te sturen, heeft iemand van jullie hier ervaring mee of dit helpt/zinvol is?
Die hete voeten wordt namelijk heel vervelend...

Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Ik heb vanochtend dus de eerste 1,5 uur ook ervaren dat de voeten er in ieder geval warmpjes bij zitten..
.
En klepje van het vakje onder de navi was dicht; bij het openzetten van het klapje even voelen-loeiheet!!! Ik heb het klepje maar opengelaten om te zorgen voor nog enige koeling. Of het is een SW probleem of een constructiefout in de verwarmingsleidingen. Voel namelijk ook maar eens aan de zijkant van de middenconsole; het lijkt mij dat het systeem zijn warmte niet weg kan leiden......

En klepje van het vakje onder de navi was dicht; bij het openzetten van het klapje even voelen-loeiheet!!! Ik heb het klepje maar opengelaten om te zorgen voor nog enige koeling. Of het is een SW probleem of een constructiefout in de verwarmingsleidingen. Voel namelijk ook maar eens aan de zijkant van de middenconsole; het lijkt mij dat het systeem zijn warmte niet weg kan leiden......
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ff een vraagje..
zou het niet kunnen dat die navigatie te warm wordt???
voor zover zijn het allemaal auto's met navi die de klachten hebben
op het duitse C5 forum waren er ook die problemen hadden
zou het niet kunnen dat die navigatie te warm wordt???
voor zover zijn het allemaal auto's met navi die de klachten hebben


op het duitse C5 forum waren er ook die problemen hadden
Ich bin in letzter Zeit viele Strecken uber 300Km gefahren und bei den derzeitigen Aussentemerature macht man es ja schon warm haben. Meine Wohlfohltemperatur war da immer 23,5°C, war. War? nach ca. 200Km schaltet sich das RT4 (nur Telefonfunktion) ab. Fehlermeldung Telefonfunktion wegen Temepraturmessung abgeschaltet. Im Fehlerspeicher steht davon natuurlich nichts. Ok, heute wieder 380Km, aber mit 21°C gefahren, Telefon schaltete sich nicht ab.
Habt ihr dieses Verhalten auch schon bemerkt?
Berichten: 295
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:50
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Nee! Ik heb geen navi aan boord, maar wel overtuigend hetzelfde probleem, en bij mij wordt de middenconsole ook behoorlijk warm aan de zijkant. Dat kan natuurlijk ook zijn omdat daar toevallig de toevoerbuis langs loopt -> waar hete lucht doorhen gestuurd wordt -> die de radio / navi automatisch meeverwarmd.
Mijn radio blijft overigens gewoon functioneren
Overigens wordt al dat kunststuf inderdaad zo warm vanbinnen dat ik het zo nu en dan hoor kraken, als ik de luchtstroom geforceerd op boven zet.

Mijn radio blijft overigens gewoon functioneren
Overigens wordt al dat kunststuf inderdaad zo warm vanbinnen dat ik het zo nu en dan hoor kraken, als ik de luchtstroom geforceerd op boven zet.

Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE

Ik heb ook geen navigatie, alleen begon de cd wel te haperen toen ik hem onderweg naar de wintersport wilde op zetten. CD was ook gloeiend heet...
Overigens wordt bij Opel en VW altijd de airco onder de 3/4 graden uitgeschakeld, dit om bevriezing te voorkomen. Dus neem aan dat dit ook bij citroen is?

Overigens wordt bij Opel en VW altijd de airco onder de 3/4 graden uitgeschakeld, dit om bevriezing te voorkomen. Dus neem aan dat dit ook bij citroen is?

Yep, zie uitvoerig verslag van verhaal van JO uit NV.
rondom het vriespunt gaat de compressor uit. Dat merk je als opeens de ramen beslaan, dan weet je dat het buiten rond het vriespunt is
rondom het vriespunt gaat de compressor uit. Dat merk je als opeens de ramen beslaan, dan weet je dat het buiten rond het vriespunt is


C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 22 aug 2008 17:45
Auto: xsara picasso 2.0hdi
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Wel spijtig dat zoveel nieuwe C5-en de kwaal hebben..
Zoiets moet je toch merken tijdens testritten??
Zou het een typisch phIII-kwaaltje worden, of gewoon een kinderziekte?
Zoiets moet je toch merken tijdens testritten??
Zou het een typisch phIII-kwaaltje worden, of gewoon een kinderziekte?
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Zo lang rijd je meestal niet met een auto. En bovendien let je dan op andere dingen (ehh, ikke dan..
)
Ik denk wel dat het een kwaaltje is. Voor een kinderziekte is dit te groot en te veel.....Ik ga maar alvast schoenen met een ingebouwde ventilator uitvinden....

Ik denk wel dat het een kwaaltje is. Voor een kinderziekte is dit te groot en te veel.....Ik ga maar alvast schoenen met een ingebouwde ventilator uitvinden....
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.

V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Duck, ik snap wat je bedoelt, ze lopen immers toch warm voor de C5? En lopen doe je met je voeten.
Maar een te koel hoofd willen ze gewoon niet. De liefde willen ze ook in hun hoofd voelen tintelen gewoon. En kijk dat het zweet ze in de handen staat na een heerlijke ervaring door het rijden met hun nieuwe auto snap ik ook. Om dan met kouwe klauwen ze zitten lijkt me ook niks. Alsof je met lege handen staat tewijl je hart zo vol is van je nieuwe vriendin.
Johan
Maar een te koel hoofd willen ze gewoon niet. De liefde willen ze ook in hun hoofd voelen tintelen gewoon. En kijk dat het zweet ze in de handen staat na een heerlijke ervaring door het rijden met hun nieuwe auto snap ik ook. Om dan met kouwe klauwen ze zitten lijkt me ook niks. Alsof je met lege handen staat tewijl je hart zo vol is van je nieuwe vriendin.
Johan