Pagina 4 van 4

Re: Bosch ME7.4.7 ECU voltage naar nokkenas sensor

Geplaatst: 29 mei 2025 10:48
door kees05
Ohh, sorry, er is een draadje met dezelfde storing, die na verloop van tijd opgelost was.
Ik zal eens kijken of ik hem alsnog kan vinden.

Re: Bosch ME7.4.7 ECU voltage naar nokkenas sensor

Geplaatst: 31 mei 2025 19:15
door Xander
Bobmaster schreef:De P0343 error is tot op heden weggebleven. De stekker nog eens schoon gemaakt.
Hopen dat het zo blijft.
De P1335 is er nog.

Dus wat ik zei, stekker goed schoonmaken (waarvan ik dacht dat je dat al gedaan zou hebben…)

Re: Bosch ME7.4.7 ECU voltage naar nokkenas sensor

Geplaatst: 31 mei 2025 21:59
door kees05
Ik heb op het france car forum dit gevonden omtrent de p1335 error.
Een gebroken tand v.d. nokkenas.....
Screenshot_20250531_215438_Samsung Internet(1).jpg

Re: Bosch ME7.4.7 ECU voltage naar nokkenas sensor

Geplaatst: 01 jun 2025 10:32
door Bobmaster
Xander schreef:
Bobmaster schreef:De P0343 error is tot op heden weggebleven. De stekker nog eens schoon gemaakt.
Hopen dat het zo blijft.
De P1335 is er nog.

Dus wat ik zei, stekker goed schoonmaken (waarvan ik dacht dat je dat al gedaan zou hebben…)
Meerdere malen gedaan. Blijkbaar een hardnekkig vuiltje......

Re: Bosch ME7.4.7 ECU voltage naar nokkenas sensor

Geplaatst: 01 jun 2025 10:46
door Bobmaster
kees05 schreef:Ik heb op het france car forum dit gevonden omtrent de p1335 error.
Een gebroken tand v.d. nokkenas.....
Screenshot_20250531_215438_Samsung Internet(1).jpg

Hi Kees, ja die post ken ik. Daarom al eens met een endoscoop in het gat van de sensor geloerd, maar is lastig te zien.
Ik zal als ik er weer zin in heb het kleppendekseltje lichten en kijken of ik dan wijzer word.
Heb ook een flinke ratel bij de koude start. (nokkenas poelies). Vervangen? Volgens mij kan het geen kwaad.
Of ze nog goed werken is natuurlijk iets anders.
Vraag is hoever je moet gaan met een blok dat 220K heeft gelopen.

Kan nog wel 200K mee met goed onderhoud?

Re: Bosch ME7.4.7 ECU voltage naar nokkenas sensor

Geplaatst: 01 jun 2025 11:40
door kees05
Die ratel heb ik ook, maar in tegenstelling wat velen zeggen, komt die ratel van de klepstoters het is bij mij een fractie van een seconde, rrrrrrrrttt, en over, het kan wel zijn, dat de oliedruk even opgebouwd moet worden via de nokkenas verstellen, maar die rrrrrrttt is zo snel weg, dat het volgens mij geen kwaad kan.

Het schijnt overigens, dat de nokkenas, als die stuk is niet meer leverbaar is, behalve via AliExpress.

Re: Bosch ME7.4.7 ECU voltage naar nokkenas sensor

Geplaatst: 01 jun 2025 12:36
door Frans 99
Ik heb ook even gekeken naar de nokkenas, maar zie op de plaatjes alleen de nokkenas.
En niet dat ronde ding met 4 uitsparingen.
Misschien is dat ronde ding los leverbaar?
Groet

Re: Bosch ME7.4.7 ECU voltage naar nokkenas sensor

Geplaatst: 01 jun 2025 20:43
door Xander
@kees, klopt, de 3.0 V6 kan heel even ratelen, dat zijn de klepstorters die zichzelf weer moeten vullen met olie. Had mijn ph1 V6 ook “last” van.

Re: Bosch ME7.4.7 ECU voltage naar nokkenas sensor

Geplaatst: 02 jun 2025 12:22
door Bobmaster
Dat klepstoter rateltje ken ik wel, dat had mijn C6 ook.

Bij mij klinkt het meer zo:
https://www.youtube.com/shorts/jDkS7-7IBRA" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Bosch ME7.4.7 ECU voltage naar nokkenas sensor

Geplaatst: 02 jun 2025 13:24
door kees05
Bij mij maar de helft van deze tijd, ik maak me er geen zorgen over.
Het kan volgens mij niet anders met hydraulische stoters, omdat er altijd een aantal kleppen open staan, als de motor niet loopt, dus na verloop van tijd drukt deze de klepstoter leeg.

Re: Bosch ME7.4.7 ECU voltage naar nokkenas sensor

Geplaatst: 04 jun 2025 10:54
door Bobmaster
Ik vind het een te zwaar en "grof" geluid voor klepstoters.
Het klinkt echt als een " VVT cold start rattle". Veel over te vinden in beeld en geluid op het internet.

Re: Bosch ME7.4.7 ECU voltage naar nokkenas sensor

Geplaatst: 04 jun 2025 13:06
door C5HDI110
VVT ratel klinkt inderdaad wat zwaarder, soort nagelen van een diesel, heeft de 2.2i-16V in mijn 407C soms ook last van, vooral na een paar dagen stilstand. Toevallig heeft de 3.0-V6 een bijna identieke VVT, oplossing zoals bij de 2.2-16V zou heel goed ook bij de V6 kunnen werken, ik ga het toepassen als de 407C ooit weer uit de stalling komt en aan een riemwissel toe is.