Pagina 4 van 5
Re: horten en stoten
Geplaatst: 05 sep 2015 18:50
door akooiman
Binnenkort maar even aan de lexia........
Nu is het even vervelend, even goed lomp geweest, en nu een paar spieren gescheurd in mijn arm
Maar van de week moet het wel weer lukken
Re: horten en stoten
Geplaatst: 05 sep 2015 19:24
door BJG
Temperatuursensor kan inderdaad ook zulke storingen veroorzaken
Re: horten en stoten
Geplaatst: 05 sep 2015 19:25
door drdredlock
ow....das knudde
maar haast je niet
er hangt me ook iets van bij toen de auto bij willyb aan de lexia hing
dattie inderdaad ook aangaf...temp.sensor ofzo geeft onjuiste waarde door
dat schoot me ineens te binnen.
en omdat de auto goed loopt alstie warm is maar ook als ik um start
dacht ik daar ineens aan.
hij gaat (pas) slecht lopen zodra de meter in de auto aangeeft dattie op
temperatuur is....na 50 seconden al en dat kan natuurlijk nooit....
wat gelezen op een peugeot forum want dat schijn daar vaker voor te komen en
in de meeste gevallen was het een sensor en/of thermostaat
maar precies hetzelfde probleem....
temperatuur meter in de auto gaat te snel op bedrijfstemp en auto liep
dan slecht en geeft allerlei storingen.....
Re: horten en stoten
Geplaatst: 05 sep 2015 19:35
door JW-C5
BJG schreef:Temperatuursensor kan inderdaad ook zulke storingen veroorzaken
Dat is hier al diverse keren langsgekomen, inderdaad.
En een van onze Forumleden roept altijd als eerste "temperatuursensor" als er zoiets als deze storing voorbij komt
Bij de Saxo 1.6 had ik hetzelfde.
In de warmloopfase ging hij slecht lopen, zelfs afslaan. Eenmaal goed op temperatuur was er niks meer aan de hand.
Oorzaak was een temperatuursensor, opgespoord met een uitleesapparaat en ermee rijden vanuit koude toestand.
Na vervanging liep hij weer als een zonnetje
Groet,
JW
Re: horten en stoten
Geplaatst: 06 sep 2015 00:00
door drdredlock
maar ja.....
we gaan er weer mee aan de gang...meten enzo
maar niet te vergeten....het kan natuurlijk ook gewoon
echt de kat. zijn....
hoewel ik daaraan twijfel want ik hoor dan vaak....de auto loopt te mooi...
verbruik is prima....een kapotte kat. ruik je....dan is die storing er vaker zo niet altijd..
enz. enz. (en dat geeft dan weer een beetje hoop)
ben benieuwd en hoop dat ik het snel oplos...
dit oplossen en een armsteunhuis maken en dan ben ik
helemaal happy want het blijft heeeeeerlijk rijden
Re: horten en stoten
Geplaatst: 06 sep 2015 00:57
door c5jan
Kapotte katten ruiken? Hoe dan?
Gaat het over dieren of auto onderdelen?

Re: horten en stoten
Geplaatst: 06 sep 2015 01:13
door JW-C5
Inmiddels wat langer geleden kon je een kat inderdaad ruiken.
Als die niet helemaal in orde was kwam er een "rotte eieren lucht" uit de uitlaat, dat was iets van zwavel dioxide.
Of dat nog zo is als de katalysator niet goed werkt weet ik niet.
Groet,
JW
Re: horten en stoten
Geplaatst: 06 sep 2015 10:10
door c5jan
Waterstofsulfide toch?
Dat was nog uit de tijd van de ongeregelde katalysatoren...
Overigens kun je een verstopte katalysator niet ruiken. Onlangs nog bij de hand gehad.
Het enige merkbare daaraan was dat de ingaande luchtstroom wat twijfelachtig was.
horten en stoten
Geplaatst: 12 sep 2015 21:40
door rvds
GW-tje schreef:André, akooiman, woont in Eindhoven. Dat is vlakbij Helmond. Het lijkt mij zéér sterk als hij jouw auto niet even wil uitlezen met zijn Lexia. Stuur hem gewoon een pb!
Kan iemand mij vertellen wat zijn adres is. Ik zit met precies hetzlefde probleem met mijn C5.
Thanks
Rocco
Re: horten en stoten
Geplaatst: 12 sep 2015 21:58
door GW-tje
Dat doen we uiteraard niet. Je zult echt zelf via PB of e-mail contact moeten zoeken. André kan dan zelf beslissen of hij zijn privé gegevens aan je kwijt wil.
Re: horten en stoten
Geplaatst: 13 sep 2015 13:23
door rvds
Dank, zojuist een pb gestuurd.
Re: horten en stoten, the contineous stoy of...
Geplaatst: 15 sep 2015 13:01
door rvds
Sta me svp toe mijn relaas ook te vertellen.
Andre stelde voor dat ik dit op het forum zou doen zodat meerdere met een eventuele advies konden komen.
Ik heb een C5 ph1 (30-1-2004) die me al een jaar of twee teistert met klachten.
Ze beginnen meestal met vreemde electronische foutmeldingen, zo ook dit jaar toen we met de caravan naar Annecy reden. Het was me al opgevallen dat zodra ik met de caravan remde en de oplooprem van de caravan inkwam mijn lichten aangingen.
Ik ging er van uit dat er ergens een los contactje zat die dat veroorzaakte vanwege de rem schok van de caravan.
Later echter, toe ik met de cruise control bezig was, want soms reageert die niet meer, en ik deze uit en aan zette, begon het rode STOP lampje te randen met de melding remmen fout (ik weet niet meer precies wat) maar een hoop meldingen tot en met airbag toe.
Ik ging net een tunnel in, dus stoppen was uit den boze.
Een kleine remmentest gedaan en de mechaniek deed het nog.
Later pas op de parking gestopt, caravan los gekoppeld en gewacht, gestart en alles functioneerde het weer als van ouds.
Vele dagen later, toen ik de auto op benzine zette (Gas was zo goed als op en we gingen de bergen in) en ergens gestopt ben om te ontbijten en na 30 minuten de auto weer startte, ging alles weer fout (op benzine dus)
Gelijk op 3 pitten, geen vermogen en de gebruikelijk katalysator en emissie meldingen.
Op de laatse krachten naar de Citroen garage, die diagnotiseerde, jawel hoor, kapotte katalysator, sondes en nog wat grut. Kosten 2400 Euro.
Gelukkig zou de reparative 3 dagen duren, wat me recht gaf op een vervang auto en deze C5 terug naar Veldhoven (Hegru) gerepatrieerd kon worden
Hegru heeft van alles geprobeerd. Uitlezen auto, uitlezen gas, bobine gewisseld, maar nog niets def, gevonden.
Nu is de auto 11 jaar oud maar ziet er nog veel te goed uit om af te doen.
Ik wil hem eigenlijk repareren en verkopen.
Kan iemand eens een mening over mijn auto en mogelijke reparaties willen geven?
Inmiddels heb ik alle (hoop ik) connectoren in het motor compartiment de auto met contact spray behandeld en schoongemaakt, en de massa punten 1 rechts en 2 voor, los gemaakt, opgeschuurd en weer vast gezet.
Zonder twijfel zijn er nog meer om te doen?
Een wanhopige C5 rijder
Re: horten en stoten
Geplaatst: 15 sep 2015 13:59
door BJG
Controleer eens de stekkerdoos van de trekhaak of daar oxidatie in zit.
Wat zijn de klachten als je nu gaat rijden?
Wat zijn de storingscodes die zijn opgeslagen (overzicht logboek BSI)?
Re: horten en stoten
Geplaatst: 15 sep 2015 23:29
door rvds
Morgen krijg ik de auto weer mee, mijn vrouw heeft hem lokaal gereden. Ze durft er niet de snelweg mee op.
Ik zal het morgen laten weten, ga ook de accu laten testen en stekkerdoos van de trekhaak controleren.
Bedankt voor de adviezen zo ver.
Re: horten en stoten
Geplaatst: 16 sep 2015 21:15
door rvds
Accu is gemeten door de Haas; 12,65 Vlt en heeft (zou iets van din) 255 moeten hebben maar heeft er 206. Er zou volgens hun nog 80% van de start capaciteit resteren.
Inmiddels alle massa aansluitingen li&re en bij li veerpoot plus drie maal bij linker voet tegen zijkant losgemaakt, opgeschuurd en met contact spray weer vast gezet.
Resultaat: Niets...
De dame start naar volledige willekeur goed of fout (3 pitten)
Naar mijn idee als ze koud is gaat het altijd goed (op benzine dus ook eventjes) ze schakelt netjes naar gas en loopt als een zonnetje.
Maar dan..
eenmaal warm en opnieuw te starten is het willekeur. Als ze dan op drie pitten start en ik probeer een paar keer opnieuw dan pakt ze het wel eens goed op maar vaak ook niet.
Oh ja, stekkerdoos caravan schoongemaakt, leek me niet vies. Toch gereinigd.
Hellup.!