C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 mei 2013 20:29
Auto: C5 2.2 HDi Exclusive
Opties: Alles erop en eraan onder andere een panoramadak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 212xxx
Kleur: Gris Fulminator EYPC
Locatie: Fijnaart
Nu net een week deze C5 in bezit en ik heb er al veel plezier mee gehad.
Sinds gisteren werkten de knipperlichten niet meer als de dimlichten aan waren.
Gelijk naar de oorzaak gezocht en gekeken op deze site en de mooie handleiding gevonden.
Vandaag alles gedemonteerd volgens de handleiding, het overtollige vet verwijderd en de lichtschakelaar (draaigedeelte) opengemaakt.
Daar zag ik dat de contactpuntjes van de schakelaar op de bovenkant van de flatcable een beetje "ingebrandt" waren. Ik heb daar heel voorzichtig met een soldeerbout en soldeertin de puntjes opnieuw vertind, heel voorzichtig met een niet te hete bout (regelbaar).
Daarna alles weer terug ingebouwd, eerst getest voor het stuur er weer op ging, en alles werkt weer zoals het hoort. De knipperlichten knipperen weer met het dimlicht aan!

Zo leer je de auto meteen goed "kennen"!
-Toen-
CX 25 GTI Turbo 2 - 1988 - 2.5 Turbo intercooler - Zwart
XM V6 Exclusive Automaat - 1992 - 3.0 V6 - Groen
C5 Break Exclusive - 2005 - 2.0 16V - Dieprood
C5 Tourer Exclusive - 2010 - 3.0 V6 HDi - Bloedrood
C5 Tourer Ligne Business - 2009 2.2 HDi - Suroit
-Nu-
C5 Tourer Exclusive - 2012 - 2.2 HDi - Gris Fulminator
CX 25 GTI Turbo(1) - 1986 - 2.5 Turbo - Bleu Romantique
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
die ingebrande gaatjes zijn denk ik niet ingebrand. Ik heb dit ook gezien en het leek er veel meer op dat de koperen contactveertjes deze punten hebben uitgesleten. waarschijnlijk omdat er wat speling zit in dat deel. bij veel gebrijk van de raw slijten ze op die punten door totdat er geen contact meer is.
Voorzichtig dichtsolderen is een optie had ik ook gedaan. En werkte voor korte duur. Een geleidende lak heb ik ook aan zitten denken. Uiteindelijk heb ik besloten om de knip te trekken voor een nieuwe com2000.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 mei 2013 00:45
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Locatie: Beverwijk
Contacteer:
Enige tijd terug toen ik hier had gelezen dat je de contactveertjes van de druk knopjes kon uitwisselen indien je boordcomputer niet meer te zien was, heb ik dus ook geprobeerd het kapje er af te wippen om ze om te wisselen, je kent dat wel effe gauw, zo moeilijk kan t niet zijn....
mja... eerst voorzichtig wat pielen...dan wat meer kracht maar want de boel komt dr maar niet af...-PLOP- ja dr kwam uiteindelijk een de van het handle af... net het verkeerde stuk uiteraard en ik had dus het hele uiteinde van het handle beet met uit de com gerukte flatcable dr aan.. feest.....
affijn de boel weer in elkaar gedruk en de complete com demontage handleiding gedownload en uitgeprint...

wat een goeie handleiding serieus ;-)

echter het weer zat mij vandaag niet mee en bij gebrek aan garage dus alles in de auto met gesloten deuren moeten doen, u begrijpt het feest ging verder waar ik het de laatste keer bij achter gelaten had..

Eerst dus die veren van de airbag aan de achterzijde, ik in de bijrijders stoel en dat zo met draaien de motor (zonder stuurbekrachtiging gaat het stuur draaien niet echt) die veren los proberen te maken... wat een pokke klus zeg ! dat heeft me de meeste tijd gekost.. en de hele buurt weet ook meteen dat er in die auto daar iemand bij het stuur zit te klooien, want de claxon heeft me wel een paar keer verraden.... Uit eindelijk besloot ik aan de voorkant effe 2 stevige (bal)pennen onder de toeterknop/airbag te steken toen lukte het eindelijk..

voor de rest geen noemenswaardige problemen ondervonden bij het terug plaatsen van de airbag heb ik wel effe de accupool los genomen anders zou weer die toeter afgaan...

uiteindelijk doet alles wat het moet doen het nu gewoon weer met uitzondering van de druk knop voor wel/geen automatische verlichting wan daar heb ik nu het drukveertje van omgewisseld met die van de BC

tijd nu voor de apk (die is morgen al) aan de com zal het alvast niet liggen ;-)
nu alleen maar hopen dat de melding storing uitlaatgas me niet alsnog een rib uit mijn lijf gaat kosten...
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009

Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 362
Lid geworden op: 16 jul 2012 20:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs
Zijn die flatcables die tegelijkertijd de contactjes van de lichtschakelaar zijn eigenlijk ook ergens nieuw te verkrijgen?
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
nee, je kan alleen een complete com kopen.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 362
Lid geworden op: 16 jul 2012 20:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi 138
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 281287
Kleur: zilvergrijs
Toch raar, want die knakkers die ze reviseren steken er toch ook nieuwe flatcables in?
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 596
Lid geworden op: 14 jun 2010 22:23
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Son en Breugel
Nou, dit forum wordt nu toch wel onderhand heilig bij het op de weg houden van mijn C5... :smt023
Van het weekend maar eens de stoute schoenen aangetrokken en de COM2000 eruit gesloopt, omdat de koplampen gingen branden bij het richting aangeven en meer van dat soort fratsen.
Met de handleiding die hier op het forum staat is het echt niet moeilijk en voor de hobby-sleutelaar goed te doen. Bij mij waren de contacten binnenin erg vervuild (wat zit daar veel vet aan!) maar het grootste probleem waren de "sleepcontacten" in de draaischakelaar van de verlichting. Die spoortjes waar het veertje overheen sleept waren compleet weggesleten en niet meer te redden. Dus op de sloop een hele complete COM2000 gescoord om de verlichtingsstaak over te zetten in mijn eigen COM. En nu.... 't is net een nieuwe!
Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003
Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006

Eerdere auto's:
Peugeot 107 XS 2007
Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999
Ford Fiesta 1.1 1986
Renault 5 GTS 1.4 1989
Citroen 2CV6 Club 1983
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2007 22:21
Auto: C5 Tourer
Opties: vele
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 150000
Kleur: donkergrijsblauwig metallic
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
prima verhaal! Zou reinigen van de Com ook soelaas bieden voor de storing in de stuurhoek sensor of is het dan wel tijd voor een nieuwe Com2000...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Je zou hem kunnen calibreren, als je een lexia hebt.........
Zeg maar André
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 feb 2015 16:33
Auto: Tourer Ligne Business 2.0L 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: G
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: grijs
Locatie: Amstelhoek
Ook mijn C5 heeft com2000 kuren maar durf eigenlijk niet aan die klus te beginnen. Ik ben altijd bang dat de veertjes om mijn oren vliegen en dat ik dan nog verder van huis ben. Is er een "ervaringsliefhebber" die dit tegen een schappelijke vergoeding uit zou willen voeren?

Robert
Enjoying life!
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Robert vermeld even waar je woont in je profiel, indien in de buurt van almere wil ik het wel doen
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 feb 2015 16:33
Auto: Tourer Ligne Business 2.0L 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: G
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: grijs
Locatie: Amstelhoek
Dag Edwin, dat is erg aardig van je. Ik woon in Amstelhoek, onder Amsterdam, maar kom graag naar je toe. Hoor graag wanneer jou dit uitkomt.

Groet, Robert
Enjoying life!
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
heb je aanstaande dinsdag overdag en of avond tijd
ik ben dan de gehele dag thuis bezig dus kan dat er wel ff bij
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 feb 2015 16:33
Auto: Tourer Ligne Business 2.0L 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: G
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: grijs
Locatie: Amstelhoek
Dag Edwin,

Heb je een mail gestuurd.

Gr. Robert
Enjoying life!
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
gelezen en beantwoord
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Plaats reactie