V.I.P.
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
web schreef:Zat vanavond op weg naar huis achter een 407 1.6 HDIF 16v - uche uche, anti vervuil systeem werkte bij deze duidelijk ook onvoldoende! So much for "moderne diesels zijn schoon" :roll:

heel af en toe komen er bij mijn C5 ook wel eens rookwolkje,roetwolkje :smt017 uit de uitlaat bij optrekken.
ik heb ook een FAP en die werkt ook nog goed.
dus waar ligt het aan??
V.I.P.
V.I.P.
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Contacteer:
Ronald schreef:
exroosje schreef:Wat ik wel vervelend hieraan vind is dat je nu zelf moet bepalen of je zo'n melding moet negeren of niet. Aan de andere kant, als er echt iets aan de hand is moet je dat merken aan slecht lopen (bv bij een bobine). Als het bv onderweg op vakantie gebeurt, zou je dan gewoon doorblazen?
Bij mij gaat de melding na een dag of 3 gewoon weg. Als ik niks merk aan de motor rij ik gewoon door, ook op vakantie. Mocht een melding na een week nog niet weg zijn of heel vaak terugkomen, dan laat ik er even naar kijken.

gr. Ronald
Afgelopen weekend was het weer raak en ging het lampje weer aan. Niets te merken voor de rest, dus ik kijk het nu eerst even aan. Als ie over een week niet weg is dan er maar weer wat aan gaan doen. Had wel het idee dat het verbruik kort daarna wat hoger lag (12l/100) (noodloop?) maar op een gegeven moment weer terugzakte naar normale waarden (10,5l/100).

De auto moet toch ook nog een APK hebben (kan vanaf 17 november) dus dan maar iets combineren. Helemaal gerust ben ik er niet op.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
hans de Jong
hans de Jong
Re: anti vervuil systeem werkt onvoldoende

Bericht door hans de Jong »

nou ik hoop voor je dat het goed te vinden is ik ben nu al 4 keer bij de dealer geweest en vandaag staat hij er ook weer en nog steeds kunnen ze het niet vinden en de meter loopt lekker door €2100,= en nog niet goed :twisted: :twisted: :evil: nou maar hopen dat het vandaag opgelost word :smt003

gr hans
hans de Jong
hans de Jong

wie kan mij nu nog helpen!!!!!??????????????

ik ben al 5 x bij de dealer geweest 2000 eurie verder en nog steeds de zelfde melding

ze hebben er al een nwe turbo opgezet, de sensor van de benzine dop vervangen,alle verstuivers goed aangedraait, grote beurt,eloys bijgevuld 5 ltren geregenereerd alle software erop nieuw opgezet alle foutmeldingen eruit gehaald en nog steeds de melding anti vervuil systeem werkt onvoldoende!!!

wie heeft er een gouden tip voor mijn auto?

gr hans de jong
V.I.P.
V.I.P.
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Zou je dan niet voor een second opinion naar een andere dealer / garage gaan? De "forum-dealer" bijvoorbeeld? Of naar Renard?
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT

Voorloper P508 SW1.6 thp

In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
V.I.P.
V.I.P.
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Organummer: 11679
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
munkman schreef:Zou je dan niet voor een second opinion naar een andere dealer / garage gaan? De "forum-dealer" bijvoorbeeld? Of naar Renard?
Ik ben dezelfde mening toegedaan, een tank diesel en een vrije dag kan nu ook het verschil niet meer maken.
Maar als je al 2100 euro hebt betaald en het probleem is nog niet opgelost, dan zou ik toch maar eens contact opnemen met andere personen als je dealer en proberen wat van dat geld terug te krijgen.
Bv door bemiddeling van Citroen of anders via de ANWB of de Bovag, deze dealer levert duidelijk een wanprestatie, zeker als je dat kunt aantonen via een andere dealer die het probleem wel vindt en het blijkt dan heel ergens anders te zitten.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Garage Oosterhof in of bij groningen is toch een grote dealer is dat niks?
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik

Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Organummer: 11679
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Na mijn opmerkingen van 09.44 heb ik nog eens nagedacht over het probleem, los van het feit dat je moet proberen na het vinden van de fout wat van die 2100 euro terug te krijgen, moet je ook duidelijk stellen bij je dealer dat het nu genoeg is, en dat je wilt dat het probleem wordt opgelost, maar dat je er niet meer voor wilt betalen.
Waarom zou jij moeten betalen voor hun gebrek aan kennis?

Neem een getuige mee, en blijf rustig, als de dealer dat niet wil zou ik in ieder geval naar een andere dealer gaan.

Maar als de auto verder in orde is, goed loopt en niet rookt, vergeet die melding dan eens, rij eens een tijdje door, ik weet inmiddels van mede C5 leden dat sommige meldingen bij een C5 zomaar verdwijnen.
Je weet nu dat de belangrijkste delen gecontroleerd of vervangen en dus in orde zijn, dus veel zal er niet stuk kunnen gaan.

Ik zeg dit ook omdat ik voor mijn C5 en Bora een Mercedes 220E diesel had (model met 4 koplampen) die had een strip met lampjes op het dashboard, net een kerstboom, er branden altijd wel 2 of 3 lampjes.
Tussen 0 en 100.000km kwam ik elke week in de garage, heb ik twee maal voor de rechter gestaan en zijn de problemen met hulp van Mercedes NL uiteindelijk alleen financieel opgelost.

Na 100.000 km was ik het zat, ik heb het dashboard losgemaakt, de lampjes verwijderd en ik zag wel wanneer ik langs de kant zou blijven staan, maar tot ik de auto bij 180.000km inruilde heb ik alleen nog olie ververst en heerlijk gereden.

Een beetje offtopic, maar zo kan het ook, zonder dat je er wakker van ligt, misschien zijn de medeleden het wel of niet met mij eens, maar radeloos worden van een auto is nooit goed
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
V.I.P.
V.I.P.
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Contacteer:
Idd, second opinion en verder rustig gaan slapen. De essentiële zaken zijn vervangen, lijkt het.

En probeer idd je dealer eens tot de orde te roepen....
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
hans de Jong
hans de Jong

ja lampjes rippen uit je dachbord dat heb ik ook al eens gedaan bij een xantia en ook heerlijk de laatste 100.000 km mee gereden en d volgende eigenaar ook nog eens. maar het probleem bij de C5 is dat hij op den duur een melding asr/esp defect erbij aan geeft en dan gaat de motor in de noodloop tja dan kan ik net zo goed op de fiets.
het is een fantastiche auto om in te rijden maar twee x per week bij de garage ja daar word ik radeloos van en de dealer ook.
maar ja je hebt er nu zoveel aan verspijkerd dat ik hem nu ook nog een tijdje wil houden maar niet ten koste van alles.
ik hoop dat ik er nog plezier van kan hebben tot dat de nieuwe C5 break volgend jaar op de markt komt dan moet ie maar plaats gaan maken voor de v6 2.7 hdi lijkt me een goede vervanger!!
eerst dit maar even achter ons zien te krijgen zodat ik en mijn gezin weer kan gaan genieten waar de C5 toch voor bedoeld is

gr hans :smt017
Beheerder
Beheerder
Auto: Citroën
Contacteer:
Laat je FAP filter eens uitzetten ( in de BSI ) , eens kijken of je dan nog die melding hebt , weet je iig of je dat kunt wegcijferen wat betreft 'foutmelding' ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Energielabel: B
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Contacteer:
Na 3 maal storing wissen ben ik het zat en heb ik besloten om het probleem aan te pakken.

Komende woensdag gaat Johan het motormanagement opnieuw inleren nadat de lambda sondes zijn schoongebrand. Als dat niet helpt mag Citroen komen uitleggen waarom katalysatoren ter waarde van 1500 euro maar 30000 km meegaan. En waarom men die dingen alleen vervangt maar structureel niet een echte probleemanalyse + oplossing doet.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club Fan
C5club Fan
Auto: Skoda Superb Combi 3.6 V6
Opties: L&K
Bouwjaar: 2012
Energielabel: G
kilometerstand: 126000
Kleur: Bruin
Afgelopen weekeinde begon mijn C5 ook te piepen over het anti-vervuilingssysteem. De motor draait ook niet echt lekker stationair en als je je gas loslaat twijfel je eraan of de motor misschien zal afslaan. Zaterdag niets aan de hand, zondag plotseling dit probleem. In diverse fora zie dan dat de ergste verhalen opduiken en voel ik de pijn in mijn portemonnaie al...

Het probleem begon toen mijn vrouw mij afzette en de auto in zijn achteruit zette om te keren. Nu heb ik jaren geleden een keer een gek probleem gehad met mijn CX dat ook op dezelfde wijze zich openbaarde. Toen bleek dat er een slang gescheurd was en er dus valse lucht werd aangezogen. Bij het in de achteruit zetten kantelde het motorblok een beetje waardoor de scheur ontstond of groter werd.
Als a-technisch persoon vraag ik me af of dat hier ook het geval kan zijn?

Eventueel moet de dealer maar uitkomst bieden, maar voor tips/trucs sta ik open.

C5, V6 Exclusive automaat van 2002.
Huidige voiture:
Skoda Superb Combi 3.6 V6 Laurin Klement (bj. 02-'12)

Historisch overzicht:
C5 Break 3.0 V6 Exclusive aut. (bj. 09-'02)
Renault Laguna V6 Grand Tour Initiale (bj. 2001) (foutje!)
XM V6 Exclusive automaat (berline) (bj. 1992)
CX 25Gti automaat (bj. 1985)
hans de Jong
hans de Jong

nou dat zou heel goed kunnen met die slang want na al de reparaties die ik al heb gehad aan mijn C5 zie eerder dit forum bleek ik nog steeds een melding te krijgen nu hebben ze het vacuum systeem nagekeken en de slangen goed gemaakt zoals ze horen te zitten en een paar vervangen en nu is het probleem gelukkig verholpen.
bij de C5 2.2 hdi werkt het namelijk net anders om het vacuum systeem hij staat namelijk steeds onder vacuum ipv het gas indrukken dat er dan een vacuum onstaat echt weer frans en als er maar een klein defect zit krijg je dus deze melding ook en het gaspedaal ging erg zwaar op den duur.
ik hoop voor je dat dit het is ,maar het blijft zoeken naar een spelt in de hooiberg :smt017

we horen het nog wel succes gr Hans
V.I.P.
V.I.P.
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Ik heb de melding een aantal malen gehad,in eerste ansich niets aan de hand. De eerste keer kennelijk zonder consequenties. Later begon de auto echt in een noodprogramma te komen.
Inderdaad het gevoel als of je pak 'm beet de helft van je vermogen kwijt bent. Dat duurt dan plus of minus een week en dan rijdt ie weer.

Bij 295.000 km heb ik een grote beurt laten uitvoeren en Eolys / roetfilter laten vervangen door Johan. De melding niet meer gehad.
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 :smt128
Plaats reactie