C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Vandaag de ECU stekker en pinnetjes wat schoongemaakt. Deze waren inderdaad geoxideerd.
Geen verstoppingen carterventilatie e.d.
Uiteindelijk de nieuwe MAP sensor gemonteerd en foutcodes gewist.

Het volgende viel me op tijdens de rit met nieuwe sensor:

Ik had sterk de indruk dat de storing in combinatie met noodloop minder snel kwam. Ik kon nu langer stapvoets rijden met toerental onder de 1000 toeren zonder dat de storing kwam.
Vervolgens de computer uitgelezen en toen verschenen de volgende foutcodes:

P0113 circuit sensor temperatuur inlaatlucht, kortsluiting naar plus of open circuit
P0107 inlaatspruitstukdruk MAP/barometric druk circuit lage input

Hierna de oude sensor teruggeplaatst. Wederom gereden. De storingen kwamen veel sneller dan met de nieuwe MAP sensor.

Gezien de storingen lijkt er iets niet goed te gaan met de nieuwe MAP sensor. Wel heb ik dus sterk de indruk dat de auto minder storingsgevoelig is. Misschien dat de nieuwe sensor (ook) defect is :?:
Volgende keer met andere nieuwe MAP sensor kijken of storingen en foutcodes nog voorkomen.
Ben benieuwd :!:
:cit4
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Ik heb wel eens een tijdje gereden met de airco continu aan, bleven de storingen ook weg. :smt017
Leuk puzzelen hè?
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ben je die C5 nu al een paar maanden kwijt, maar er los van komen is lastig, hè?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Ja, :smt198
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Naast de irritante storing is het echt een super fijne wagen :smt023
Ik puzzel vrolijk verder ;)
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Kijk, dat mag ook wel eens gezegd worden. :smt023
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Vandaag weer een andere nieuwe MAP sensor geprobeerd. Het lijkt alsof de storing langer weg blijft. Maar misschien wil ik dat ook wel graag geloven. :smt203

Enfin wederom uitgelezen.

P1160 signaal boostdruk buiten bereik
P1671 cruise control

Heeft iemand een idee wat die 1e storing kan zijn? :?: deze komt eigenlijk het vaakst naar voren.
:cit4
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
P1160=tijdelijke storing gasklepstand.

Bij deze link kun je verder speuren:KLIK
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:39
Auto: C2 VTR 1.6 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Grijs
Locatie: Harderwijk
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=139293" onclick="window.open(this.href);return false;

Lijkt op jouw klacht, geen oplossing gepost nog helaas.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Maar wel komt ook daar weer de ellende naar boven van koelvloeistof die schade aangericht heeft in de BSI. Ik zou die toch maar eens laten controleren of uitwisselen om te zien of je dan van de ellende verlost bent.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Dat zei ik ook al: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 14#p450214" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij zit hem daar de kneep.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Ik denk inderdaad dat het met de ECU of BSI te maken heeft. Ik vraag me alleen of we allemaal hetzelfde bedoelen met BSI en ECU

Volgens een bekende van mij kan het de BSI niet zijn alleen de ECU.
Motor word namelijk alleen door de ECU aangestuurd zegt hij.

Voor alle duidelijkheid de ECU is de de vierkante doos met 3 grote stekkers. Kleur: Zilverkleurig.
De BSI is de doos met allerlei stekkers aan zijkant en bovenop de doos en zekeringen bovenop de doos. Kleur zwart met vele gekleurde zekeringetjes.

Bij de ECU zag ik de oxidatie. Dus deze is misschien aangetast door de koelvloeistof lekkage. Of kan het volgens jullie ook aan de BSI liggen :?:

Dus mijn inschatting is dat het beste is de ECU en keer te vervangen en kijken of dat de oplossing is.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Zoals gezegd, die ECU, die links bovenin zit met die 2 geoxideerde pinnetjes, die zou ik proberen te vervangen, want daar zit dat kabeltje van de koelvloeistofsensor aan, die koelvloeistof aanzuigt.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Precies, die moet ik hebben :smt023
Ben benieuwd.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:08
Auto: break 2,0 exclusive
Opties: veel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10042
Productienummer: 10336
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 146000
Kleur: KPUD ( Bleu ??)
KPH: Achter
Locatie: Hoofddorp
http://bartebben.nl/onderdelen/citroen/ ... 60034.html

Goed op het nummer letten, veel versies
Plaats reactie