Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Aha... nu ga ik het ook maar doen... 
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Als ter nou een iemand een potje wax en wat doekjes meeneemt op de meeting...
gr. Ronald
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ik ben me nu te pletter aan het zoeken naar de wax... Ik had het toch !@#$%^&*&*(*(&%$^& in huis 
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
CP5lpbreak heeft een potje. En neemt hem mee ???Harm van Beek schreef:Ik ben me nu te pletter aan het zoeken naar de wax... Ik had het toch !@#$%^&*&*(*(&%$^& in huis
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Maar dan ben ik bijna 7-8000 km verder... Plus nog een vakantietripje... 
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
hou maar op met zoeken, het resultaat was maar heel kort.
Ik wil nog eens proberen om het ruit aan de binnenkant schoon te maken.Er zit wat aanslag.Kan ik de sensoren er makkelijk uit halen?
Ik wil nog eens proberen om het ruit aan de binnenkant schoon te maken.Er zit wat aanslag.Kan ik de sensoren er makkelijk uit halen?
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Makkelijk. Zelfs mij, met twee linker handen, is het gelukt.C5lpbreak schreef:hou maar op met zoeken, het resultaat was maar heel kort.
Ik wil nog eens proberen om het ruit aan de binnenkant schoon te maken.Er zit wat aanslag.Kan ik de sensoren er makkelijk uit halen?
Het zwarte omhulsel achter de spiegel, omlaag schuiven, de ruit blijven volgen. Kan je er zo bij.
Het zwarte kapje er weer op schuiven was voor mij wat lastiger, maar ja heb dan ook de motoriek van een gekneusde aardbei.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Ik heb denk ik het probleem opgelost. Ik heb de sensor eruitgehaald, en er zat een soort gel op. In die gel zaten wat luchtbellen. Ik heb de gel eraf gepeuterd, en de sensor en het ruit schoongemaakt.
Toen alles teruggeplaatst, 't was een klusje van 10 minuten ofzo.
Ik denk dat door die luchtbellen in de gel de sensor voor de gek gehouden werd, die bleef maar "druppels" zien.
Als ik nu in de regen rijd, dan is het een stuk rustiger voor m'n ogen...
Toen alles teruggeplaatst, 't was een klusje van 10 minuten ofzo.
Ik denk dat door die luchtbellen in de gel de sensor voor de gek gehouden werd, die bleef maar "druppels" zien.
Als ik nu in de regen rijd, dan is het een stuk rustiger voor m'n ogen...
V.I.P.


Berichten: 55
Lid geworden op: 26 dec 2006 18:51
Auto: C5 hdif 1.6 16v mei 2006
Opties: Beige leren bekleding, pdc voor/achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190.000
Kleur: Noir obsidien
Locatie: Haarlem
Omdat ondergetekende toch bij team Oldenhage was voor een reparatie, gelijk gevraagd of via de Lexia de mogelijkheid bestond om de automatische regensensor ietwat minder gevoelig af te stellen omdat deze wel erg snel in de hoogste versnelling zijn werk wenst te doen.
Doch helaas was dat op mijn type niet mogelijk (C5-1, 06-2003, Difference2)
Opmerking van de monteur was "bij de een kan het wel en bij de ander niet", wat dus overeenkomt met de meer gehoorde verschillen tussen "min of meer" ("min" bij mij dus
) bij dezelfde uitvoeringen.
Eenduidigheid bij de Fransen laat nog wel eens wat te wensen over, maar ja, die mogen ook een wijntje drinken in de lunchpauze
M.vr.gr. Ulfred
Doch helaas was dat op mijn type niet mogelijk (C5-1, 06-2003, Difference2)
Opmerking van de monteur was "bij de een kan het wel en bij de ander niet", wat dus overeenkomt met de meer gehoorde verschillen tussen "min of meer" ("min" bij mij dus
Eenduidigheid bij de Fransen laat nog wel eens wat te wensen over, maar ja, die mogen ook een wijntje drinken in de lunchpauze
M.vr.gr. Ulfred
Xantia 18i berline 1994 (lpg) 260.000 km
Xantia 18i break 1997 (lpg) 207.000 km
Xantia 18i 16v berline 2000 (lpg) 190.000 km
C5 2.0 hdi automaat 06-2003 293.000 km
C5 hdif 1.6 16v 05-2006 173.000 km
C6 (tweedehands betaalbaar, doch ietwat groot voor z'n 2-tjes)
Xantia 18i break 1997 (lpg) 207.000 km
Xantia 18i 16v berline 2000 (lpg) 190.000 km
C5 2.0 hdi automaat 06-2003 293.000 km
C5 hdif 1.6 16v 05-2006 173.000 km
C6 (tweedehands betaalbaar, doch ietwat groot voor z'n 2-tjes)
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Makkelijk te herkennen hoor, ... ( in de meeste gevallen )
Niet aanpasbaar in de lexia indien je deze sensor hebt :

Wel aanpasbaar in de lexia indien je deze sensor hebt :

â“’ Ronald voor de foto's
Niet aanpasbaar in de lexia indien je deze sensor hebt :

Wel aanpasbaar in de lexia indien je deze sensor hebt :

â“’ Ronald voor de foto's
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
En mocht het wel met de lexia in te stellen zijn welke waarde is dan het meest gunstig.
Mijn adhd's ook wel eens, maar heb ook gemerkt dat de sensor een hekel aan vette ruiten heeft.
Heb er eens wat rain-X over de sensor gedaan, daar wordt het ook wel beter van
Mijn adhd's ook wel eens, maar heb ook gemerkt dat de sensor een hekel aan vette ruiten heeft.
Heb er eens wat rain-X over de sensor gedaan, daar wordt het ook wel beter van
V.I.P.


Berichten: 55
Lid geworden op: 26 dec 2006 18:51
Auto: C5 hdif 1.6 16v mei 2006
Opties: Beige leren bekleding, pdc voor/achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190.000
Kleur: Noir obsidien
Locatie: Haarlem
Hoi Menno,
Ik heb toch echt de nieuwe regensensor (onderste foto), maar toch is deze bij mij niet instelbaar als ik teminste team Oldenhage mag geloven en dat doe ik eigenlijk wel, dus wie weet mag het zeggen!
Misschien heeft Johan hier nog een aanvulling op indien hij dit leest, ben zeer benieuwd!
M.vr.gr. Ulfred
Ik heb toch echt de nieuwe regensensor (onderste foto), maar toch is deze bij mij niet instelbaar als ik teminste team Oldenhage mag geloven en dat doe ik eigenlijk wel, dus wie weet mag het zeggen!
Misschien heeft Johan hier nog een aanvulling op indien hij dit leest, ben zeer benieuwd!
M.vr.gr. Ulfred
Xantia 18i berline 1994 (lpg) 260.000 km
Xantia 18i break 1997 (lpg) 207.000 km
Xantia 18i 16v berline 2000 (lpg) 190.000 km
C5 2.0 hdi automaat 06-2003 293.000 km
C5 hdif 1.6 16v 05-2006 173.000 km
C6 (tweedehands betaalbaar, doch ietwat groot voor z'n 2-tjes)
Xantia 18i break 1997 (lpg) 207.000 km
Xantia 18i 16v berline 2000 (lpg) 190.000 km
C5 2.0 hdi automaat 06-2003 293.000 km
C5 hdif 1.6 16v 05-2006 173.000 km
C6 (tweedehands betaalbaar, doch ietwat groot voor z'n 2-tjes)
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Yep, schone ramen helpen behoorlijk eventueel i.c.m. rain-X o.i.d., maar ik merk dat b.v. het 'nieuwe' soort sensor ( zit ook in ons peugje ) echt vele malen beter werkt dan de 'oude' in m'n C5.
@ Ulfred, mooi is dat
, wat een ramp die fransen en logica, denk je iets te vinden wat 'logisch' is/lijkt is het toch niet zo
, ... excuus, ik had beter moeten weten 
@ Ulfred, mooi is dat
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2010 16:53
Auto: C5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 121000
Kleur: donkergrijs
Hallo allemaal, ben nieuw hier, dus even voorstellen: ben fiere bezitter van C5 2.0HDI SX break van 2005 ( dus ph II denk ik) en redelijk tevreden ,alhoewel ik aan de tweede set voorste veerbollen ben (153000km) en enkele ophanggeluiden vooraan,die met een paar stabilostangetjes opgelost waren.
Wat mij echter mateloos ergert zijn de ruitenwissers met hun ADHD reakties ... van bij het minste druppeltje op de voorruit /sensor beginnen zij hun werk heel intensief en overijverig tot vervevelens toe te doen , dus dit moet anders !!!
Ik lees dus dat dit idd. kan maar in de Citroen garage(Belgie) halen ze hun neus op , kan er iemand mij eens in detail zeggen waar en hoe juist deze regelingen kunnen gedaan worden (men is wel bereid me te helpen maar vindt het niet op de Lexia ...).Alvast bedankt voor jullie hulp .
Wat mij echter mateloos ergert zijn de ruitenwissers met hun ADHD reakties ... van bij het minste druppeltje op de voorruit /sensor beginnen zij hun werk heel intensief en overijverig tot vervevelens toe te doen , dus dit moet anders !!!
Ik lees dus dat dit idd. kan maar in de Citroen garage(Belgie) halen ze hun neus op , kan er iemand mij eens in detail zeggen waar en hoe juist deze regelingen kunnen gedaan worden (men is wel bereid me te helpen maar vindt het niet op de Lexia ...).Alvast bedankt voor jullie hulp .
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
De exacte lokatie in de Lexia weet ik niet uit mijn hoofd...
Er is ergens een optie 'gebruikersinstellingen', daar moet-ie bij staan.
Als je dealer het niet weet zou ik even een andere opzoeken.
Er is ergens een optie 'gebruikersinstellingen', daar moet-ie bij staan.
Als je dealer het niet weet zou ik even een andere opzoeken.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)

