Pagina 4 van 13

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 12 aug 2013 13:43
door Klussie
De waarschijnlijke oorzaak was snel gevonden.

Na het verwijderen van de radio trof ik dit aan....
P1000953.jpg
De blauwe draad had nog maar verbinding met een paar koperdraadjes en de rest was ook flink beschadigd. De vorige eigenaar heeft er telefoon ingehad want de microfoon en wat stekkers liggen nog achter de radio.
Deze klemmetjes Afbeelding kunnen de aders dus wel degelijk flink beschadigen :?

Ik heb de draden doorgeknipt en nu alles gesoldeerd.
P1000954.jpg
P1000956.jpg
Nog even een proefrondje gereden en de radio werkte prima nu. :P
Hopen dat het zo blijft.....

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 12 aug 2013 13:49
door willy4
:smt023
die klemmetjes moesten ze uit de handel halen

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 12 aug 2013 13:57
door JW-C5
Geheel mee eens.
Ze worden niet voor niks beunblokken genoemd :twisted:

Groet,
JW

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 12 aug 2013 23:20
door imotmart
Fijn zo, dat zit wel weer een tijdje goed.

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 13 aug 2013 00:00
door Klussie
Het zit zeker goed nu.
Ritje naar mijn werk is de ontvangst geen een keer weggevallen.

Geen melding "RDS signaal zoeken"
Geen gespring van radio naar CD.

Ik heb ongestoord kunnen luisteren naar "het theater van het sentiment"
Ik ben blij :smt190

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 13 aug 2013 00:09
door Kapitein Rob
Mooi dat het opgelost is (en 1985 was een aardig jaar :smt023 , onderweg ook geluisterd :smt203 )

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 13 aug 2013 00:23
door jopie
Goed gedaan jochie. :smt023

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 14 aug 2013 12:44
door Klussie
Vrees toch dat de radio defect is. :(

Gisteravond gedurende 2 minuten weer gespring van radio naar CD, het bleef maar doorgaan.
Daarna heeft hij het gewoon weer goed gedaan. :?

Rds signaal volgen doet hij nu overigens wel perfect :!:

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 14 aug 2013 15:15
door JW-C5
Dat zou ook kunnen zitten in de rechter stengel.....

Ik heb hetzelfde soms bij mijn radio, die kan zomaar ineens overspringen naar USB afluisteren. Dat moet ik dan met de rechter stengel weer corrigeren en terugzetten naar Radio.
Als het me te bont wordt haal ik het USB sticky er uit, dan doet hij het uiteraard niet meer.

Waardoor het veroorzaakt wordt weet ik (nog) niet. De rechter stengel zou daar verantwoordelijk voor kunnen zijn.

Groet,
JW

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 14 aug 2013 16:34
door Hollender
Gremlins!

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 15 aug 2013 08:37
door Klussie
De com2000 onderdelen van een ph1 en 2 zijn hetzelfde neem ik aan?

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 15 aug 2013 18:24
door JW-C5
PH1, en PH2 t/m ORG 10919 hebben dezelfde stengel voor de radio: 6242 Z6.
Vanaf ORG 10920 heeft de PH2 de stengel 6242 Z7.

Wat de verschillen zijn weet ik niet.....

Groet,
JW

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 15 aug 2013 18:31
door Klussie
Bedankt maar weer :smt023

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 16 aug 2013 22:08
door Kapitein Rob
Even mijn probleem. Ik heb een RT3 in de C5: radio, cd-wisselaar, telefoon en navigatie in één apparaat. Radio, cd-wisselaar en telefoon werken goed. De navigatie doet het niet, dwz. beeld werkt, je kunt bestemmingen ingeven en wissen etc. alleen hij ontvangt geen satellieten: melding in display en uitgelezen met Lexia.
Vraag: heeft het navigatiedeel een aparte draad in de combi-antenne (los van radio/telefoon) of moet ik de aansluiting op de radio controleren? Ik vind het gemakkelijk om te weten of ik achteraan (antenne) moet beginnen of vooraan (radio)? :mrgreen:

Re: Slechte radio ontvangst (zelf oplossen)

Geplaatst: 16 aug 2013 22:13
door willy4
het minste werk is de radio eruit halen ;)