Wat was daar het antwoord op mijn 450 Newtonmeters?JW-NHS schreef:Waar heb ik die discussie eerder gezien?
Oh ja, in het draadje over gas-versus-diesel
Groet,
JW
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Volgens mij heeft die allang het antwoord waar 'ie om vroeg... of vergis ik me?edwin48 schreef:Zullen we het nu weer bij het onderwerp van de ts houden.
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 jul 2008 09:02
Auto: Citroen C5 2.0 exlusive tourer met vialle lpi installatie.
Opties: geen.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11525
Productienummer: 0108
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: thorium grijs
Locatie: Stramproy
Ik kan alleen voor mezelf praten.
Maar ik bespaar me zo'n 100 euro per maand door op
lpg te rijden, extra belasting al verekend.
De installatie had ik na 1 jaar al terugverdiend (aplicatie auto).
Nooit extra kosten gehad aan de lpg installatie.
In totaal heb ik ongeveer een 6500 euro bespaard
door in deze auto lpg in te laten bouwen.
Loont zich toch denk ik zo.
Ps. op dit moment kost lpg 40 cent/liter in Belgie.
Althans waar ik tank.
Dus loont het zich om lpg in te bouwen?
Ik vind van wel.
Maar ik bespaar me zo'n 100 euro per maand door op
lpg te rijden, extra belasting al verekend.
De installatie had ik na 1 jaar al terugverdiend (aplicatie auto).
Nooit extra kosten gehad aan de lpg installatie.
In totaal heb ik ongeveer een 6500 euro bespaard
door in deze auto lpg in te laten bouwen.
Loont zich toch denk ik zo.
Ps. op dit moment kost lpg 40 cent/liter in Belgie.
Althans waar ik tank.
Dus loont het zich om lpg in te bouwen?
Ik vind van wel.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Elke keer als ik tank denk ho dat is voordelig.! 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Je fiets toch altijd ( weer en wind )
, dus voordat jij de tank terug verdiend hebt is het 2028 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Dat is goedkoop..................ik betaal toch ff iets meer...73cent(randstad). Zal ergens anders nog wel goedkoper te krijgen zijn maar ik hou t liever dichter bij huis.stephan schreef:Ps. op dit moment kost lpg 40 cent/liter in Belgie.
Althans waar ik tank.![]()
![]()
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
@ Herman , blijft die C5 iig als nieuw ! 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Klopt maar de accu van zijn fiets gaat wel achter uit zo. 
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
LPG tank er in zetten 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Bikkel


Berichten: 341
Lid geworden op: 04 aug 2013 13:51
Auto: C5 tourer 2.0 hdif
Opties: best wel veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9L577292
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 238000
Kleur: gris
Locatie: dordrecht
Ik rij al jaren op lpg en het bevalt op zich prima.
Mijn omslagpunt lag wel lager daar de lpg3 er al in zat.
Wat ik echter ook mee reken zijn toch wel de "verborgen" kosten.
Een Italiënippel,eeen europanippel en een spanjenippel,bij elkaar toch rond de 40 euro.
Een boek bij de anwb,gasstations in europa,kost 29,95 euro.
Elk jaar laat ik de installatie nakijken,filters vervangen e.d.,totaal zo een 70 euro.
Misschien heb ik daardoor wel nooit problemen met het rijden op gas ,maar toch.
Al met al ben ik tevreden maar of de volgende ook op lpg gaat rijden ik weet het niet.
Ook de stelling dat de huidige auto's aanmerkelijk zuiniger met de benzine omgaan spreekt mij wel aan.
Het is en blijft een gevoelspunt.
Mijn omslagpunt lag wel lager daar de lpg3 er al in zat.
Wat ik echter ook mee reken zijn toch wel de "verborgen" kosten.
Een Italiënippel,eeen europanippel en een spanjenippel,bij elkaar toch rond de 40 euro.
Een boek bij de anwb,gasstations in europa,kost 29,95 euro.
Elk jaar laat ik de installatie nakijken,filters vervangen e.d.,totaal zo een 70 euro.
Misschien heb ik daardoor wel nooit problemen met het rijden op gas ,maar toch.
Al met al ben ik tevreden maar of de volgende ook op lpg gaat rijden ik weet het niet.
Ook de stelling dat de huidige auto's aanmerkelijk zuiniger met de benzine omgaan spreekt mij wel aan.
Het is en blijft een gevoelspunt.
bx-cannes, bx 1.6 tgi break, xantia 1.8 break, C5 phase 2 2.0 break
2e auto een C2

2e auto een C2

Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Het scheelt ook nogal of je 73ct of 40ct voor een liter moet betalen... Bij gas fluctueert het veel meer de prijs.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
C5club Bikkel


Berichten: 341
Lid geworden op: 04 aug 2013 13:51
Auto: C5 tourer 2.0 hdif
Opties: best wel veel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9L577292
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 238000
Kleur: gris
Locatie: dordrecht
Absoluut waar,en ik gebruik de auto puur voor de vakantie,meestal Frankrijk.
Daar is de gasprijs,aanmerkelijk hoger,dan in Nederland.
Tevens is daar de benzine goedkoper,waardoor het omslagpunt redelijk verschuift.
Als ik het bij elkaar optel kom ik grofweg op 5000 km afgelopen jaar ,alleen al in Frankrijk.
Daar komt dan nog Spanje en Duitsland bij,ook goed voor 5 a 5500 km.
Dus als ik tot achter de komma zal gaan rekenen dan denk ik dat het voordeel best wel mee valt.
Daar is de gasprijs,aanmerkelijk hoger,dan in Nederland.
Tevens is daar de benzine goedkoper,waardoor het omslagpunt redelijk verschuift.
Als ik het bij elkaar optel kom ik grofweg op 5000 km afgelopen jaar ,alleen al in Frankrijk.
Daar komt dan nog Spanje en Duitsland bij,ook goed voor 5 a 5500 km.
Dus als ik tot achter de komma zal gaan rekenen dan denk ik dat het voordeel best wel mee valt.
bx-cannes, bx 1.6 tgi break, xantia 1.8 break, C5 phase 2 2.0 break
2e auto een C2

2e auto een C2

Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Plus dat op vakantie als de boel volgeladen de berg op moet, je opeens die paar procent vermogensverlies wel merkt. Je auto moet hard werken en zuipt relatief meer.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 jul 2008 09:02
Auto: Citroen C5 2.0 exlusive tourer met vialle lpi installatie.
Opties: geen.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11525
Productienummer: 0108
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: thorium grijs
Locatie: Stramproy
Dat vermogensverlies is er normaal gesproken niet meer.
Althans bij Vialle toch niet.
Ik heb ooit eens een vergelijking gezien, het vermogen op lpg was precies gelijk
aan benzine, bij een renault laguna.
Dat zal voor andere auto's ook zo zijn lijkt mij.
En door het hogere verbruik op vakantie, loont het zich zelfs
meer om op lpg te rijden lijkt mij zo
Maar inderdaad is het zo dat lpg in veel landen
een stuk duurder is.
Althans bij Vialle toch niet.
Ik heb ooit eens een vergelijking gezien, het vermogen op lpg was precies gelijk
aan benzine, bij een renault laguna.
Dat zal voor andere auto's ook zo zijn lijkt mij.
En door het hogere verbruik op vakantie, loont het zich zelfs
meer om op lpg te rijden lijkt mij zo
Maar inderdaad is het zo dat lpg in veel landen
een stuk duurder is.




