Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik sleutel ook liever aan een notebook, maar soms moet je wel eens wat anders.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Doet me denken aan de eerste keer dat ik de schakelpookknop van een Xantia wou vervangen, dat resulteerde ook bijna in een blauw oog...GuidoK schreef:Dat is idd een hele goede tip.![]()
Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb![]()
Gelukkig kan ik dit nog:
Was ook niet los te krijgen, en een sec later lag ik bijkans op de achterbank...
@Herman : Notebooks doe ik onderhand met m'n ogen dicht...
Johan
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Zo, ik heb even wat testjes gedaan, maar het zwarte kunststof van het verwarmingshuis is niet te lijmen; althans niet met een lijm die gebruikt maakt van weekmakers (dus een chemische las).
Met een epoxy of plasticlassen ga ik niet aan de gang, dus ga ik het huis uitbouwen volgens het boekje.
Wat mij niet duidelijk is, is of het nou nodig is om de alu buizen van de kachelradiator door te slijpen (staat in de handleiding). Dat is toch alleen nodig als je de kachelradiator wilt vervangen?
Is het complete verwarmingshuis ook te verwijderen als je bij het schutbord de airco en verwarming afkoppelt en die boutjes op de plaatjes losdraait? Je zou toch zeggen dat het geheel ook zo gemonteerd wordt
Eerst iig van die kleine slangafklemmers halen op ebay.
Met een epoxy of plasticlassen ga ik niet aan de gang, dus ga ik het huis uitbouwen volgens het boekje.
Wat mij niet duidelijk is, is of het nou nodig is om de alu buizen van de kachelradiator door te slijpen (staat in de handleiding). Dat is toch alleen nodig als je de kachelradiator wilt vervangen?
Is het complete verwarmingshuis ook te verwijderen als je bij het schutbord de airco en verwarming afkoppelt en die boutjes op de plaatjes losdraait? Je zou toch zeggen dat het geheel ook zo gemonteerd wordt

Eerst iig van die kleine slangafklemmers halen op ebay.
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als ik de instructie C5 II - C5HG3YP0 - Verwijderen - aanbrengen : Verwarmingsgroep lees haal je de complete verwarmingsunit los, incl de kachel die daar in zit.
Wat je wel moet doen is het aircosysteem aftappen, met het daarvoor geeigende apparaat
Groet,
JW
Wat je wel moet doen is het aircosysteem aftappen, met het daarvoor geeigende apparaat

Groet,
JW
Berichten: 868
Lid geworden op: 12 sep 2007 23:15
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze
Juist nu snap ik het: dat doorzagen is als je alleen de kachelradiator wilt vervangen en niet de rest wil uitbouwen.
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jun 2011 11:14
Auto: C5 Break 2.0 Hdif 16V
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 213.000
Kleur: donker grijs metalic
Hoi,
Bij mij is de bestuurders kant die niet warm wordt en de bijrijders kant is goed te regelen. Waar zit die klep die eventueel vast zit? En hoe kom je daarbij?
Groet

Bij mij is de bestuurders kant die niet warm wordt en de bijrijders kant is goed te regelen. Waar zit die klep die eventueel vast zit? En hoe kom je daarbij?
Groet

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jun 2011 11:14
Auto: C5 Break 2.0 Hdif 16V
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 213.000
Kleur: donker grijs metalic
Hoi klussers
Ben met de zelfde klus bezig, motortjes werken, geen beschadigde tandwieltijes. hier kan je overigens best makkelijk bij in vergelijk met de verhalen bij de ph1. Voeten airbag verwijderen en je kan de twee schroefjes met enige moeite verwijderen. De kleppen gaan zwaar. Links alleen koud, rechts warm. Hoe makkelijk moeten de kleppen te draaien zijn? Op de beschrijving van de dealer stond dat er ook nog twee bouten onder de motorkap zitten maar kan die niet vinden. Ik heb twee motortjes aan de linker en twee aan de rechter, waarbij de onderste voor de warmte zijn en de bovenste voor de stand raam, voeten of interieur. Gescheiden systeem dus. Ben nu bezig het dashboard te verwijderen, man, wat een klus...... Pffff
Heeft iemand ervaring of tips

Ben met de zelfde klus bezig, motortjes werken, geen beschadigde tandwieltijes. hier kan je overigens best makkelijk bij in vergelijk met de verhalen bij de ph1. Voeten airbag verwijderen en je kan de twee schroefjes met enige moeite verwijderen. De kleppen gaan zwaar. Links alleen koud, rechts warm. Hoe makkelijk moeten de kleppen te draaien zijn? Op de beschrijving van de dealer stond dat er ook nog twee bouten onder de motorkap zitten maar kan die niet vinden. Ik heb twee motortjes aan de linker en twee aan de rechter, waarbij de onderste voor de warmte zijn en de bovenste voor de stand raam, voeten of interieur. Gescheiden systeem dus. Ben nu bezig het dashboard te verwijderen, man, wat een klus...... Pffff
Heeft iemand ervaring of tips

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jun 2011 11:14
Auto: C5 Break 2.0 Hdif 16V
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 213.000
Kleur: donker grijs metalic

Via pb ...
Alvast bedankt.

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jun 2011 11:14
Auto: C5 Break 2.0 Hdif 16V
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 213.000
Kleur: donker grijs metalic


Groet en prettig weekend

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 25
Lid geworden op: 24 jun 2011 11:14
Auto: C5 Break 2.0 Hdif 16V
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 213.000
Kleur: donker grijs metalic

Groet

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030