Pagina 26 van 33

Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie

Geplaatst: 10 mar 2011 10:30
door Rene
Rob, heb je die bollen nog?


Oh, ik heb een break, dat zijn natuurlijk weer andere.

Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie

Geplaatst: 10 mar 2011 10:31
door Menno
Dat is m.i. netjes ... kan b.v. Johan ze niet op druk controleren ??? zou leuk zijn om te weten of ze daadwerkelijk "op" zijn

Rene, volgens mij is er maar 1 soort cb bollen.

Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie

Geplaatst: 10 mar 2011 10:31
door Klaverblaadje
Ik denk dat ze, zeker in deze toestand voor een break veel te slap zijn.

Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie

Geplaatst: 10 mar 2011 10:43
door willy4
http://www.pourchier.com/uploads/IFHS%2 ... 8_2009.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
hier is een lijst van comfortbollen

Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie

Geplaatst: 10 mar 2011 10:52
door Rene
Ik heb dus een ander type.

Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie

Geplaatst: 10 mar 2011 12:00
door willy4
de laatste twee cijfers is de druk die op de bollen zit
zijn bij u de cijfers hoger of lager

Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie

Geplaatst: 10 mar 2011 12:19
door JW-C5
Er zitten dus wél verschillen in de CB bollen bij HA3+ en HA3.
Maar niet tussen de bollen voor de Berline en de Break.

Overigens, bij de CB's ontbreekt die drukaanduiding, helaas.
Destijds heb ik het bij de CB's voor mijn Xant (gewone HP, geen hydractief) laten checken. Daarbij bleken de voorste bollen op ruim 70 bar druk te staan, hoeveel het in de achterbollen was weet ik niet meer.

Groet,
JW

Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie

Geplaatst: 10 mar 2011 12:36
door willy4
Overigens, bij de CB's ontbreekt die drukaanduiding, helaas.


wat bedoel je daarmee,staan daar geen cijfers op???

Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie

Geplaatst: 10 mar 2011 12:42
door JW-C5
Inderdaad.

Die drukken staan niet in de lijst, en ook niet op de bollen. Dat laatste in elk geval niet op die van de Xant.
Ook op de verpakking daarvan staat alleen de type aanduiding, geen druk.

Groet,
JW

Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie

Geplaatst: 11 mar 2011 16:05
door JW-C5
Menno schreef:Kan enkel melden dat de cb's enorm bevallen ... ( HA3+ ) :smt193
Ik ga niet meer terug !! .....
Da's plezierig om te lezen :smt193

De vraag is echter of jouw situatie goed vergelijkbaar is met die van mij.
Een verschil is sowieso dat jij een Berline hebt, terwijl ik in een Break rij. Dat scheelt in gewicht achter de achterwielen.

Voorts weet ik niet of jij vaak met een (on)behoorlijk volgeladen auto rijdt. Dat doe ik met name in de zomervakantie, en dan gaat er ook nog een fietsdrager met onze fietsen op de haak. Onder die omstandigheden wil ik de stabiliteit handhaven die ik nú heb, ook tijdens de vakantietrip-met-belading-en-fietsen in september was dat dik voor elkaar.

Onder de Xant had ik ze ook, en daar zijn ze me goed bevallen. Maar dat was geen hydractief, dat is mijn C5 wél.
Vandaar m'n grote aarzeling......

Groet,
JW

Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie

Geplaatst: 14 mar 2011 10:30
door Menno
Mijn auto is zelden tot nooit volgeladen ....
Echter op vakantie nooit nadelige gevolgen ondervonden, 2 personen en volle achterbak/achterbank ...
Niet vergelijkbaar zoals je al opmerkt.

Re:

Geplaatst: 18 jun 2011 00:04
door wcjmdevries
Phritz schreef:Ik rijdt nu ca 12 dkm met comfort bollen. Nu moet ik zeggen dat ik de oorspronkelijke vering wat te hard vond voor een Citroen. Ik had wel mijn bollen laten testen, de druk was amper terug gelopen, dus daar kon het niet aan liggen. Na alle voor en tegens tegen elkaar afgewogen te hebben, toch maar comfortbollen laten monteren bij Citroenspecialist Rene Spaan te Krommenie, voor ca 45 a 50 euro per bol incl montage (ik meen tegen ca 75 euro bij Chyparse?).Ik vind de auto nu heerlijk veren, zachter, veeel comfortabeler maar niet deinend. Ik ervaar iedere dag weer het genot van die comfortbollen en zal het bij mijn volgende C5 zeker weer laten doen. Je moet wel iets voorzichtiger een drempel overgaan omdat de auto toch wat meer doorveert, maar niet doorslaat. Misschien een leuk idee voor een meeting in het najaar waarbij C5 rijders zelf het verschil kunnen ervaren :?:
Phritz, ik ben ook niet tevreden met mijn C5 break uit 2006 wat betreft de vering! vooral het heen en weer door elkaar geschut worden onder de 50kilometer per uur, en de hardheid, ja ik zou ook wel eens een proefrit willen maken om het te voelen vanwege mijn versleten rug. ik ga zo19-06-nog even tot de 29e op vakantie, en 4 juli dan gaat eerst de wagen voor een storing steeds FF Dood tijdens het rijden Garantie einde. Maar zou graag meer willen weten, wacht bericht af Groet Wim de Vries.

Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie

Geplaatst: 18 jun 2011 12:22
door Ploffie
Wim de Vries, je hebt je PB nog niet beantwoord..

Re:

Geplaatst: 19 jun 2011 18:34
door stafford
Harm schreef: Scheelde ook dat Martin er niet was, met hem had ik graag even de discussie gevoerd.
Ik moet zeggen dat ik martin het prettigste vind hij legt alles uit e.d dat deed die andere kerel niet die zei niks en was maar druk... ik vraag altijd naar martin ik denk dat ik mijn C5 ook maar eens laat nakijken ( niet dat ik het idee heb dat er iets niet goed is hoor !!)

Re: Veerbollen & comfortbollendiscussie

Geplaatst: 11 sep 2011 22:05
door wcjmdevries
Jongens Sorry dat ik nog niet heb gereageert, maar ik kan nog niet goed overweg met alle mailtjes.
Weet dan niet meer waar ik wat heb gevraagt, of waar het staat er zijn er zoveel omtrend dit onderwerp!

Zie nu pas dat ik op de ghoogte van nieuwe reacties gehouden kan worden met een Vinkje

Maar ik heb net dit bericht van over de 12000km gereden gelezen en was er nog een waar ik niet op heb geantwoord excuus daar voor dat was niet mijn bedoeling.

Ik kom trouwens wel op de meeting van 24 september, dus misschien zijn er dan nog comfortbolpiloten aanwezig?
Om onze ervaringen te delen met een proefrit misschien?

De dode momenten zijn uit de wereld na de laatste garantie reparatie (Zie dode momenten)
Wel met nieuw probleempje inhouden stotteren niet vloeiend reageren op het gas (Dacht bij gaspedaal?)

Weet niet of ik nog andere berichten heb gemist gaar dan even opnieuw mailen staat nu wel aan als er een bericht is!
Groet Wim.