Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Dat ziet er wel heel goed uit.
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Dat heb ik inderdaad gezien.
Voor mij persoonlijk, zou ik het doen voor het updaten van de navigatie.
Voor mij persoonlijk, zou ik het doen voor het updaten van de navigatie.
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ik hoop dat de RT6 vooral sneller is, de RT5 met SSD is een verbetering maar voor mij gevoel te traag.
Binnenkort heb ik een RT6 en dan weten we het of het werkt
Binnenkort heb ik een RT6 en dan weten we het of het werkt

Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Hij heb hemmalweer gekocht
ben super benieuwd.

Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ssst, ik had nog willen grappen dat binnenkort sneller is dan je denkt, ga de RT6 straks ophalen 
Gaat dit werken ???
De inzet is 2 rolletjes WC papier


Gaat dit werken ???
De inzet is 2 rolletjes WC papier


Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181

Ben benieuwd.
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Voor de updates hoef je het niet te doen. De gewone RNEG heeft vorig jaar na vele jaren wachten ook een (oude) update gekregen.
Groeten, Cieterman

Groeten, Cieterman


NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
De RNEG2/RT6 opgehaald, het RT4/5 front is niet over te zetten, hoewel de aansluiting hetzelfde zit deze uit het midden.
Aangesloten in de 407C, heb geluid en de RT6 reageert op het drukken van de knoppen en stuurbediening, echter geen beeld.
Of deze RT6 is niet helemaal gezond, of er is een ander scherm nodig, gelukkig was de prijs heel redelijk voor een experiment.
Van het scherm ga ik straks uitzoeken, ik heb in ieder geval het bijbehorende HD scherm van de RT5 in de 407C zitten.
Ik ga zo een autopsie op de RT6 uitvoeren, ben benieuwd wat voor optisch loopwerk er in zit, wat voor flashgeheugen, etc.
Aangesloten in de 407C, heb geluid en de RT6 reageert op het drukken van de knoppen en stuurbediening, echter geen beeld.
Of deze RT6 is niet helemaal gezond, of er is een ander scherm nodig, gelukkig was de prijs heel redelijk voor een experiment.
Van het scherm ga ik straks uitzoeken, ik heb in ieder geval het bijbehorende HD scherm van de RT5 in de 407C zitten.
Ik ga zo een autopsie op de RT6 uitvoeren, ben benieuwd wat voor optisch loopwerk er in zit, wat voor flashgeheugen, etc.
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Aangezien ik het druk had met sleutelen aan de 407C, nu pas tijd om de foto's van de RT6 autopsie te posten.
Inmiddels heb een andere RT6 + bijbehorend scherm opgehaald bij exroosje, om mee te experimenteren.



Gezien de (geringe) hoeveelheid banen in de lintkabel, vermoed ik dat dit een SATA CD-Rom loopwerk ik.


Een koolborstelloze koelfan.

Als alle metalen buitenkappen verwijderd zijn, komt er een micro SD slot tevoorschijn, hier zit waarschijnlijk de navigatie kaarten op.

Helaas kreeg ik later het idee om de SD kaart uit te lezen, toen de RT6 weer in elkaar zat, word vervolgd dus.



De radio is modulair opgebouwd, het CPU bord is even priegelen om los te krijgen.

De RT6 is net als de RT5 voorzien van een metaalachtige coating om de elektronica af te schermen, de RT4 heeft dit niet.

Dit lijkt op een CPU bord, met vermoedelijk de CPU en grafische processor, de 2 grote chips.
De 4 kleinere chips zijn vermoedelijk het werkgeheugen (2 links) en flashgeheugen.


De achterkant met het koelblok is zo te zien hetzelfde als bij een RT4/5, alleen ontbreekt de aansluiting voor de GSM antenne, deze is afgedopt.


Het front van een RT4/5 past op de aansluiting, echter ga je dit niet goed kunnen vastzetten of netjes kunnen inbouwen, afgezien van de vraag of het gaat werken.
Wellicht leuk om uit te proberen in de toekomst, als ik mijzelf verveel.


Inmiddels heb een andere RT6 + bijbehorend scherm opgehaald bij exroosje, om mee te experimenteren.



Gezien de (geringe) hoeveelheid banen in de lintkabel, vermoed ik dat dit een SATA CD-Rom loopwerk ik.


Een koolborstelloze koelfan.

Als alle metalen buitenkappen verwijderd zijn, komt er een micro SD slot tevoorschijn, hier zit waarschijnlijk de navigatie kaarten op.

Helaas kreeg ik later het idee om de SD kaart uit te lezen, toen de RT6 weer in elkaar zat, word vervolgd dus.



De radio is modulair opgebouwd, het CPU bord is even priegelen om los te krijgen.

De RT6 is net als de RT5 voorzien van een metaalachtige coating om de elektronica af te schermen, de RT4 heeft dit niet.

Dit lijkt op een CPU bord, met vermoedelijk de CPU en grafische processor, de 2 grote chips.
De 4 kleinere chips zijn vermoedelijk het werkgeheugen (2 links) en flashgeheugen.


De achterkant met het koelblok is zo te zien hetzelfde als bij een RT4/5, alleen ontbreekt de aansluiting voor de GSM antenne, deze is afgedopt.


Het front van een RT4/5 past op de aansluiting, echter ga je dit niet goed kunnen vastzetten of netjes kunnen inbouwen, afgezien van de vraag of het gaat werken.
Wellicht leuk om uit te proberen in de toekomst, als ik mijzelf verveel.


Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Dat heb je snel gedaan, gisteravond om 8 uur was hij nog in 1 deel...
Ben benieuwd of een RT6 met een RT5 hoge resolutie scherm werkt of dat je toch een RT6 of NG specifiek scherm nodig hebt.
Over het algemeen kan ik zeggen dat ik de RT6 plezierig en vlot vond werken. En deze kreeg nog steeds 2 maal per jaar een kaart update (en niet zoals de myway na veel zeuren na een aantal jaren eindelijk een keertje eenmalig). De indicatie met verkeersborden van de toegestane snelheid heb ik altijd erg plezierig gevonden, evenals de mogelijkheid er USB sticks met tot 2000 nummers muziek in te prikken. En last but not least, de myway had een warmte probleem, de RT6 veel minder.
Ben ik ook weer wat C5 onderdelen kwijt. Wat ik nu nog heb liggen zijn 2 halogeen koplampen...
Ben benieuwd of een RT6 met een RT5 hoge resolutie scherm werkt of dat je toch een RT6 of NG specifiek scherm nodig hebt.
Over het algemeen kan ik zeggen dat ik de RT6 plezierig en vlot vond werken. En deze kreeg nog steeds 2 maal per jaar een kaart update (en niet zoals de myway na veel zeuren na een aantal jaren eindelijk een keertje eenmalig). De indicatie met verkeersborden van de toegestane snelheid heb ik altijd erg plezierig gevonden, evenals de mogelijkheid er USB sticks met tot 2000 nummers muziek in te prikken. En last but not least, de myway had een warmte probleem, de RT6 veel minder.
Ben ik ook weer wat C5 onderdelen kwijt. Wat ik nu nog heb liggen zijn 2 halogeen koplampen...
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dit is de RT6 welke ik vorige week heb opgehaald en ontleed, had nu pas tijd om de foto's te posten.
Deze RT6 is mogelijk defect of werkt niet met het hoge resolutie scherm van de RT5 in mijn 407C.
Daarom ben ik benieuwd of het met jouw RT6 gaat werken, of dat de schermen echt anders zijn, ondanks de identieke aansluitingen.
Tot inbouwen zal het niet komen, dat zou afbreuk aan het interieur doen.
Voor de navigatie heb ik een TomTom 5200 met Live, daarmee heb je 4x per jaar updates en onderweg live verkeersinfo, flitsers, verkeersborden info en info over de POI op je route zoals tankstations.
Deze RT6 is mogelijk defect of werkt niet met het hoge resolutie scherm van de RT5 in mijn 407C.
Daarom ben ik benieuwd of het met jouw RT6 gaat werken, of dat de schermen echt anders zijn, ondanks de identieke aansluitingen.
Tot inbouwen zal het niet komen, dat zou afbreuk aan het interieur doen.
Voor de navigatie heb ik een TomTom 5200 met Live, daarmee heb je 4x per jaar updates en onderweg live verkeersinfo, flitsers, verkeersborden info en info over de POI op je route zoals tankstations.
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Effe een oud draadje afstoffen, weet iemand hoe je ook het alweer muziek op de HDD (jukebox)kan kopieren, gaat dat via de USB of CD speler?
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Helpt dit oude draadje wellicht?
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).