Wel vervelend als dat bumperklevende petje achter jou geen winterbanden heeft.SkyBuMp schreef:en zelfs fors remmen gaat prima.
Zolang je normaal blijft rijden en niet denkt dat je meteen onsterfelijk bent met winterbanden, dan moet je gewoon relaxt op je stoel kunnen zitten
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:08
Auto: Citroën C5 - 2.0 16V LIGNE BUSINESS
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 65000
Locatie: Alkmaar
Winterbanden..... Telkens weer een wikken en wegen of je het wel of niet nodig gaat hebben en of je waar voor je geld krijgt. Aangezien ik altijd lease auto's heb gereden heb ik ook altijd winterbanden gehad, nu ik zelf een auto bezit wordt het toch een ander verhaal. Ik zal dit topic eens goed doorlezen, ik ben benieuwd naar de ervaringen..... 
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ik heb de afgelopen twintig jaar ook lease-auto's gehad, met de laatste 16 jaar winterbanden er bij.
Sinds juni heb ik m'n C5 als privé auto, daar heb ik in september een set winterwielen bij gekocht. Na alle positieve ervaringen voorheen met wintersloffen was dat voor mij een volstrekt logische beslissing, ik heb geen seconde overwogen het niet te doen.
Groet,
JW
Sinds juni heb ik m'n C5 als privé auto, daar heb ik in september een set winterwielen bij gekocht. Na alle positieve ervaringen voorheen met wintersloffen was dat voor mij een volstrekt logische beslissing, ik heb geen seconde overwogen het niet te doen.
Groet,
JW
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Daarom moet je spiegelen om de x aantal seconden in de binnenspiegel kijken. Zeker als je van plan ben om een noodstop te maken, altijd spiegelen of je daar de ruimte voor hebt. BasisKlaverblaadje schreef:
Wel vervelend als dat bumperklevende petje achter jou geen winterbanden heeft.
Ter vergelijk kan je dan ook denken, ik heb er super remmen onder en die achtermij weer niet... tja..zo is dat met alles
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat is het nadeel van een noodstop, die plan je niet, dan kun je niet eerst eens kijken of het allemaal wel kan , dat maakt namelijk net het verschil van op tijd kunnen stoppen, of boem ... 
Normaal gesproken weet je altijd wat er achter je zit, maar bij een noodstop denk je echt eerst aan jezelf en gok je erop dat ze achter je ook opletten ...
Normaal gesproken weet je altijd wat er achter je zit, maar bij een noodstop denk je echt eerst aan jezelf en gok je erop dat ze achter je ook opletten ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Hetzelfde was het geval in de winter van (ongeveer?) 84/85
Toen kregen de eerste dure auto's ABS.
Er werd met die auto's harder gereden en geremd.
Alleen vergaten de eigenaren dat de Kadett of Golf achter hen geen ABS had.
Toen kregen de eerste dure auto's ABS.
Er werd met die auto's harder gereden en geremd.
Alleen vergaten de eigenaren dat de Kadett of Golf achter hen geen ABS had.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ik heb met mijn C5 maar een aanrijding gehad en dat was toen ik (in de sneeuw! gewoon op regenbanden) een harde stop moest maken. Ik trok net op bij een stoplicht dus reed nog niet al te hard (~30) en stond vrijwel instantaan stil, degene die achterop mij reed had een langere aanloop omdat hij dacht het stoplicht wel te halen (onzin dus want ik haalde het geeneens)
Ik zag hem wel op mij inrijden, maar ik toch echt niet doorrijden om een aanrijding te vermijden, dan was ik namelijk op een (besneeuwd) kruispunt tot stiltand gekomen.
Ik zag hem wel op mij inrijden, maar ik toch echt niet doorrijden om een aanrijding te vermijden, dan was ik namelijk op een (besneeuwd) kruispunt tot stiltand gekomen.
Het was van mij uit gezien geen noodstop het was een ingecalculeerde harde stop, omdat ik absoluut niet op het kruispunt terecht wilde komen. Dat heet anticiperen. Iets waar de SAAB achter mij duidelijk geen kaas van had gegeten.Dat is het nadeel van een noodstop, die plan je niet.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Inzicht van bestuurders is de laatste tijd sowieso vaak ver te zoeken ... 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 435
Lid geworden op: 26 jan 2009 17:50
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Toch vreemd want daar wordt nu met de rijexamens op het CBR juist op ingespeeld, het tonen van verkeersinzicht! Maar ik ben het met je eens dat de gemiddelde bestuuder op de weg denkt dat ie "Michael Schumacher is op het circuit."
Wat je zegt EvilTwin, noodstop maken betekend niet je ogen in je zak en remmen maar... gecontroleerde noodstop bestaat ook nog. Dus eens
Wat je zegt EvilTwin, noodstop maken betekend niet je ogen in je zak en remmen maar... gecontroleerde noodstop bestaat ook nog. Dus eens
Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Uiteraard is het niet met ogen in je zak en remmen maar, dat zie ik eigenlijk meer als vanzelfsprekend
Maar ik blijf erbij dat je een noodstop niet ziet aankomen, anders is het zoals jullie zelf al opmerken een gecontroleerde (nood ? )stop
Maar ik blijf erbij dat je een noodstop niet ziet aankomen, anders is het zoals jullie zelf al opmerken een gecontroleerde (nood ? )stop
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
De Bridgestone Blizzaks bevallen me beter dan de Alpin A2 die ik op de Xantia en de ZX had: Bij een dun laagje pekelsneeuw werd je met de AlpinA2 bijna doof van het fluiten.
De Blizzaks doen het bij mij aanzienlijk beter.
De Blizzaks doen het bij mij aanzienlijk beter.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
afgelopen nacht met de C3P gaan werken..
en ik moet zeggen... de semperi's die eronder liggen deden hun taak uitstekend...
beter of slechter dan de michelin op de C5 kan ik niet zeggen omdat het 2 verschillende auto's zijn natuurlijk...
maar ik had verwacht dat ze beduidend minder zouden zijn dan de michelin.. maar niks is minder waar..
en ik moet zeggen... de semperi's die eronder liggen deden hun taak uitstekend...
beter of slechter dan de michelin op de C5 kan ik niet zeggen omdat het 2 verschillende auto's zijn natuurlijk...
maar ik had verwacht dat ze beduidend minder zouden zijn dan de michelin.. maar niks is minder waar..
C5club Die-Hard


Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
domme vraag misschien maar , indien je sneeuwbanden neemt is het dan niet beter om wat smallere te nemen ivm meer druk of is dit niet zo??
Staat mss al ergens maar niet gevonden ,ook nog vroeg

Staat mss al ergens maar niet gevonden ,ook nog vroeg
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij onveranderde spanning ín de band zal het aanrakingsoppervlak met de weg gelijk blijven. Bij evenwicht is immers de druk binnen gelijk aan de druk buiten.
Slechts de vorm van dat oppervlak verandert als je naar een smallere band gaat, dat wordt dan wat langwerpiger.
En ja, daar is al (veel) vaker over geschreven.....
Groet,
JW
Slechts de vorm van dat oppervlak verandert als je naar een smallere band gaat, dat wordt dan wat langwerpiger.
En ja, daar is al (veel) vaker over geschreven.....
Groet,
JW
C5club Fan


Berichten: 62
Lid geworden op: 14 okt 2008 19:37
Auto: nu Subaru Legacy , C5 Break 2004' verkocht
Opties: trekhaak parkeersensoren achter, lmv 17 inch
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198000
Kleur: zilvergrijs
bij mij doen de bridgestone blizzaks het ook prima, ik had niet verwacht dat WB zo veel verschil zou zijn t.o.v. zomerbanden.
hihaho





