Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Voordeel is wél dat het plastic lekker buigbaar is ...
Die ene bout is een lelijkerd. Geen idee waarom dat zo'n degelijk geval is, en waarom deze zo moeilijk doet
Die ene bout is een lelijkerd. Geen idee waarom dat zo'n degelijk geval is, en waarom deze zo moeilijk doet

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
De truuk met een stuk ducttape en een flinke mep om het bit te zetten deed gelukkig de bout besluiten los te gaan.
Na het verwijderen van het wissermechaniek stralen twee boutkoppen me tegemoet.
Het stekkertje aan de knieairbag is dermate bros dat ik m ga proberen te laten zitten. Het gaat anders niet goed komen met deze stekker.
Na het verwijderen van het wissermechaniek stralen twee boutkoppen me tegemoet.
Het stekkertje aan de knieairbag is dermate bros dat ik m ga proberen te laten zitten. Het gaat anders niet goed komen met deze stekker.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dat laatste lijkt helemaal terecht: er is geen reden om deze los te halen.
Wel stuitte ik op een interessante schroefmaat: 5,5, voor de schroeven waarmee de stelmotortjes vastzitten.
Ok trof inderdaad een gebroken blauwe klep aan. Netjes bij de aanhechting, reparabel dus.. Profiel en polymax liggen al klaar.
Wel stuitte ik op een interessante schroefmaat: 5,5, voor de schroeven waarmee de stelmotortjes vastzitten.
Ok trof inderdaad een gebroken blauwe klep aan. Netjes bij de aanhechting, reparabel dus.. Profiel en polymax liggen al klaar.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Nu de eindeloze puzzel om alles weer goed vast te zetten.
De dash hangt weer op zijn plaats. De klep gefixt zo ongeveer als op het plaatje hier eerder.
De stelmotortjes leken nog goed, het motortje had een logische stand gezien mijn instellingen (rechtuit lucht en lage temperatuur)
Het dopje van de ir sensor is verdwenen. Raar. Niet om gevraagd.
De dash hangt weer op zijn plaats. De klep gefixt zo ongeveer als op het plaatje hier eerder.
De stelmotortjes leken nog goed, het motortje had een logische stand gezien mijn instellingen (rechtuit lucht en lage temperatuur)
Het dopje van de ir sensor is verdwenen. Raar. Niet om gevraagd.

C5club extreme Fan


Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
Succes Jan, ik moet ook nog wat klusjes met mijn C5, maar het warme weer lokt mij niet zo aan!

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Is well handig, alle plastic geeft goed mee 
Tegelijkertijd wel geregeld koelen en meer drinken dan logisch lijkt...

Tegelijkertijd wel geregeld koelen en meer drinken dan logisch lijkt...
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
ben zo slim geweest om dit te doen een twee weken geleden. toen het nog niet zo warm was. Wel de hele stuurkolom met stuur er uit gehaald en niet eerst alles van het stuur los gehaald.
Alles weer koud aan beide zijdes en meteen kabel voor cd wisselaar erin gelegd

Alles weer koud aan beide zijdes en meteen kabel voor cd wisselaar erin gelegd


groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
"Once in a lifetime" klus, denk je dan.
Ooit heb ik een lekke verdamper vervangen van een XM.
Soortgelijke klus, twee dagen mee bezig geweest.
Nu maar hopen en bidden, dat mijn C5 klepbediening het uithoudt zolang ik er mee rij.
Ooit heb ik een lekke verdamper vervangen van een XM.
Soortgelijke klus, twee dagen mee bezig geweest.
Nu maar hopen en bidden, dat mijn C5 klepbediening het uithoudt zolang ik er mee rij.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb het in blokjes over een paar dagen uitgesmeerd. Geen werk om volcontinu te doen.
Ik had wat zorgvuldiger moeten labelen, verder is de operatie wel geslaagd, de kachel is weer fris te stellen. Dat merk je bij deze temperatuur al snel.
Nog niet alles zit vast, maar een blokje gereden en nu minder rammels dan een nieuwe BX, dat lijkt dus mee te vallen.
Ik had wat zorgvuldiger moeten labelen, verder is de operatie wel geslaagd, de kachel is weer fris te stellen. Dat merk je bij deze temperatuur al snel.
Nog niet alles zit vast, maar een blokje gereden en nu minder rammels dan een nieuwe BX, dat lijkt dus mee te vallen.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
c5jan schreef: Nog niet alles zit vast, maar een blokje gereden en nu minder rammels dan een nieuwe BX, dat lijkt dus mee te vallen.


C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Inmiddels, ja, ik kan er geen genoeg van krijgen, ben ik met mijn beige C5 bezig om dezelfde klus te klaren.
Dat ging aardig van een leien dakje, tot ik de klep zelf tegenkwam. De tuit was van de klep afgebroken, echter, het blijkt dat deze al eerder aan huisvlijt ten deel is gevallen. Er was, heel creatief en aan de roest te zien heel lang geleden, een stukje ijzer in de tuit gezet, daar doorheen is een boutje gedraaid, met moer. Dat is in de lijm gezet. Precies waar het ijzer ophoudt is de tuit opnieuw gebroken. Dat schiet niet op natuurlijk.
Ik weet niet of de truuk met U-profiel, polymax en tyraps hier gaat helpen, ga ik morgen zien.
Wel doe ik deze in ieder geval bij de rechter klep, die is "nog" heel...het plastic van het tuitje ziet er een beetje getordeerd uit.
Overigens verschilt de kabel-loop onder de dash behoorlijk; beter dan origineel? Ik weet het niet. In ieder geval hoefde niet álles los bij het kantelen van de dash.
En, wat bleek ook, ik ben niet de enige die simpel wordt van die twee goed verstopte moertjes aan het eind van de middenconsole. Er zat er maar 1
Dat ging aardig van een leien dakje, tot ik de klep zelf tegenkwam. De tuit was van de klep afgebroken, echter, het blijkt dat deze al eerder aan huisvlijt ten deel is gevallen. Er was, heel creatief en aan de roest te zien heel lang geleden, een stukje ijzer in de tuit gezet, daar doorheen is een boutje gedraaid, met moer. Dat is in de lijm gezet. Precies waar het ijzer ophoudt is de tuit opnieuw gebroken. Dat schiet niet op natuurlijk.
Ik weet niet of de truuk met U-profiel, polymax en tyraps hier gaat helpen, ga ik morgen zien.
Wel doe ik deze in ieder geval bij de rechter klep, die is "nog" heel...het plastic van het tuitje ziet er een beetje getordeerd uit.
Overigens verschilt de kabel-loop onder de dash behoorlijk; beter dan origineel? Ik weet het niet. In ieder geval hoefde niet álles los bij het kantelen van de dash.
En, wat bleek ook, ik ben niet de enige die simpel wordt van die twee goed verstopte moertjes aan het eind van de middenconsole. Er zat er maar 1

Berichten: 453
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ja, en waar mogelijk draai ik boutjes en moertjes terug op hun plek.
Heb me vorige keer een ongeluk gemarkeerd, en de spannende helft liet daarbij los en was niet meer te vinden, de andere helft was haast niet uit de tape te krijgen...
Ik heb al gekeken, klep van opzij vervangen is niet echt mogelijk.
Dacht eventueel een andere klep te verzagen en dan erin te schuiven, maar das niet zo simpel.
Sowieso lijkt dit kachelhuis iets anders van vorm dan die van de zwarte. Ik herinner me een aantal hindernissen niet.
Ook lijkt er technisch vet gebruikt wat nu geheel is uitgehard.
Ik zal er wat kranenvet op smeren.
Heb me vorige keer een ongeluk gemarkeerd, en de spannende helft liet daarbij los en was niet meer te vinden, de andere helft was haast niet uit de tape te krijgen...
Ik heb al gekeken, klep van opzij vervangen is niet echt mogelijk.
Dacht eventueel een andere klep te verzagen en dan erin te schuiven, maar das niet zo simpel.
Sowieso lijkt dit kachelhuis iets anders van vorm dan die van de zwarte. Ik herinner me een aantal hindernissen niet.
Ook lijkt er technisch vet gebruikt wat nu geheel is uitgehard.
Ik zal er wat kranenvet op smeren.
Berichten: 453
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
Dat opzij vervangen zag ik zelf ook niet zitten. Hoewel het bij een ander lid wel gelukt is geloof ik zelf meer in de lastigere maar meer duurzame variant. Hangt er natuurlijk van af hoe lang je er nog mee wil rijden natuurlijk.
Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Je bedoelt: kachelhuis splitsen?
Ik heb deze auto nu 8 jaar, er staat 462kkm op de teller. Ik probeer een degelijke fix te maken die de auto overleeft. Dat zou niet zo ingewikkeld moeten zijn...
Ik heb deze auto nu 8 jaar, er staat 462kkm op de teller. Ik probeer een degelijke fix te maken die de auto overleeft. Dat zou niet zo ingewikkeld moeten zijn...