Pagina 3 van 3

Re: C5 Ph3 HDiF, welke euronorm?

Geplaatst: 18 sep 2011 12:37
door Klaverblaadje
MichielC5 schreef:De phase III is erg mooi, maar op de één of andere manier miste ik nog steeds mijn oude phase II. Daarbij kwam ook dat ik op langere ritten gewoon echt pijn in mijn rug kreeg in de phIII.
Ik durfde het hier niet te schrijven, maar ik had na een lange rit van een paar dagen hetzelfde gevoel en was héél héél blij dat ik weer in mijn Ph2 zat.
Ik denk dat ik de huidige maar hou en oplap tot ze mijn rijbewijs niet meer verlengen, dan zal de volgende auto wel een Ligier zijn.
:lol:

Re: C5 Ph3 HDiF, welke euronorm?

Geplaatst: 18 sep 2011 12:41
door MichielC5
Eindelijk iemand die het begrijpt! Ik denk dat ik jouw voorbeeld ga volgen en net zo lang blijf oplappen totdat het een echte oldtimer is. :smt038

Re: C5 Ph3 HDiF, welke euronorm?

Geplaatst: 18 sep 2011 14:35
door Roman
mag ik dan weer dwarsliggen... :oops: :oops:

ja ik weet zonder dwarsliggers geen rails... :lol: :lol:

maar ik heb mijn ph2 nog geen minuut gemist..
en de stoelen van de PH3 vind ik persoonlijk een hele verbetering tov van de ph2 die ik gehad heb...

nee, sorry ik zou niet terug willen... :oops: :oops: ;)

maar ieder zijn ding.. :smt023 :smt023

Re: C5 Ph3 HDiF, welke euronorm?

Geplaatst: 18 sep 2011 17:07
door Ronald
@Roman: 3 jaar oud, meer dan 50.000 km, wordt het niet weer eens tijd om..... :lol:
Beetje off-topic, sorry.

gr. Ronald

Re: C5 Ph3 HDiF, welke euronorm?

Geplaatst: 18 sep 2011 19:27
door Menno
Ik hoop echt dat ik m'n PH1 ga vergeten met de nieuwe PH3 bollenkar :lol:

Re: C5 Ph3 HDiF, welke euronorm?

Geplaatst: 18 sep 2011 21:47
door Roman
Ronald schreef:@Roman: 3 jaar oud, meer dan 50.000 km, wordt het niet weer eens tijd om..... :lol:
Beetje off-topic, sorry.

gr. Ronald
eigenlijk wel...
was al aan het kijken voor een C6
maar mijn wederhelft gaat vooralsnog niet accoord...
en mijn C5 is gewoon een prima kar...
dus de nood is er eigenlijk nog niet... ;)

Re: C5 Ph3 HDiF, welke euronorm?

Geplaatst: 18 sep 2011 22:05
door Citrowout
Na een reisje naar Z-Frankrijk van in totaal 3300 km waardoor ik nu dus ongeveer 13500 km met mijn Ph3 gereden heb kan ik nu werkelijk zeggen dat ik mijn Ph2 compleet vergeten ben :lol:

Het enige waar ik aan twijfelde was die kleinere laadruimte maar ook dat is geen probleem gebleken de afgelopen 14 dagen. Ik (1,83m) vind het zitcomfort in de Ph3 ook beter, maar dat is natuurlijk iets héél persoonlijks en kan ook liggen aan het feit dat mijn ph2 geen lendensteun had. Ik heb ook wel de ervaring dat je een klik moet hebben met een wagen dus ik begrijp je wel. Ik heb echter meestal de kans gekregen voldoende testritten te kunnen doen voordat ik de wagen effectief kocht :lol:

Gisteren 850 km gereden, vandaag 400 km, morgen lekker aanschuiven in de file naar Brussel...ik kan niet wachten!! :lol:

Re: C5 Ph3 HDiF, welke euronorm?

Geplaatst: 19 sep 2011 11:37
door exroosje
Is er ook niet een groot verschil tussen de 2 soorten stoelen in de C5-3.

Die uit de ligne business konden mij ook niet bekoren. Niet dat ik er nou rugpijn in kreeg, maar ik vond het wel lastig erinkomen, en eenmaal zittend zat je nogal klem. Die uit de exclusive zijn veel meer fauteuils en daarmee voor diegenen die de C5-2 kennen een prettige evolutie (zeker als je die van de C5-2 aan de kleine kant vond)

Voor wat betreft ruimtelijk gevoel kan inderdaad niets op tegen een C5-2 break. In een C5-3 zit je veel "geborgener

Re: C5 Ph3 HDiF, welke euronorm?

Geplaatst: 19 sep 2011 12:13
door MichielC5
Er is inderdaad veel verschil tussen de twee soorten stoelen. De stoelen die ik had (LB) gaven wel veel zijdelingse steun maar mijn onderrug vond het toch niet lekker blijkbaar.

Wat erg meespeeld is dat je in de PH3 stoelen inderdaad wat meer omgeven wordt door de stoel. Enerzijds geeft dat steun, maar anderzijds betekent dit ook dat je niet zo heel veel ruimte hebt om een andere houding aan te nemen. Op langere ritten vind ik het persoonlijk wel lekker als ik ook even "op mijn andere bil" kan gaan zitten.
Je hebt meer bewegingsvrijheid in de PH2.
Waar ik ook veel last van had was het feit dat ik mijn linkerarm nergens op kon laten rusten. Niet op de armsteun in het portier (te ver naar voren) en niet op de rand van het raam (te dun en te hoog).
Daar zijn overigens meer klachten over op diverse fora.

En de ruimte zowel binnen als in de kofferbak is natuurlijk onovertroffen in de PH2.

Anyway, zoiets is heel persoonlijk. Wat voor mij niet goed is kan voor een ander prima zijn.
Nu eers even de PH2 een beetje aanpassen (nieuw stuur, BT inbouwen, grotere carterpan) en dan blijven we hier maar even in rijden.