Pagina 3 van 4
Re: Occasion lang gestaan
Geplaatst: 08 apr 2011 14:06
door garfield
JW-NHS schreef:
Maar ná de modificatie van met name de klepstoters is de EW10 een zeer betrouwbare motor geworden
Dit prikkelt mijn nieuwsgierigheid. Wanneer was die modificatie?
Ik heb een 2.0 uit juni 2004, vandaar. Ik heb tot nu toe altijd gedacht dat ik de kritische klepstoters heb.
Re: Occasion lang gestaan
Geplaatst: 08 apr 2011 14:19
door JW-C5
Bij mijn weten is die wijziging in de loop van 2003 gekomen....
Als je me de laatste 8 cijfers van je VIN geeft zal ik kijken of ik daarover iets kan vinden.
Groet,
JW
Re: Occasion lang gestaan
Geplaatst: 08 apr 2011 14:21
door breakie
Nu nog het antwoord op de vraag wat is er vernieuwd.
Re: Occasion lang gestaan
Geplaatst: 08 apr 2011 14:27
door JWHofnar
CitroFrance schreef:. . . Kenteken kan duiden op invoer indien de Ph I er in die periode al lang uit was. . .
Ik zie niets raars.
De Ph1 is gebouwd tot 30 juli 2004 gemaakt
De eerste tennaamstelling van deze auto is 8 juli 2004.
JW
Re: Occasion lang gestaan
Geplaatst: 08 apr 2011 14:34
door CitroFrance
Ik had geen data nagekeken, opmerking was puur gemaakt obv gegeven commentaar bij zoeken. 'k had identieke problemen (bleek later foutje te zijn geweest

)
Re: Occasion lang gestaan
Geplaatst: 08 apr 2011 14:46
door garfield
JW-NHS schreef:Als je me de laatste 8 cijfers van je VIN geeft zal ik kijken of ik daarover iets kan vinden.
Groet,
JW
Dat zal ik zeker doen, alvast mijn dank.
Re: Occasion lang gestaan
Geplaatst: 08 apr 2011 14:49
door breakie
Nou even benieuwd wat er zo al lang stilstaat en zag op
http://www.carmovement.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een C5 break v6 staan met 112000 km die er al ongeveer 4 jaar staat voor een flinke prijs vandaar misschien dat het een winkeldochter is.
Re: Occasion lang gestaan
Geplaatst: 08 apr 2011 14:57
door Edjec5
Ik had ook begrepen dat de aanpassing in 2003 is gekomen, de kleppen van een 18 honderd motor standard af fabriek. Verder zou de dame kwalitatief beter zijn geworden dan de vorige modellen
Moet men maar met heel veel zout nemen
Ik zou niet weten wat er beter is dan, volgens mij gaat alles even vaak en snel kapot
O ja de motor temp sensor is ook verbeterd.
En de velgen een maatje groter.
Re: Occasion lang gestaan
Geplaatst: 08 apr 2011 15:03
door JW-C5
We hadden het over verbeteringen aan de motor, toch?
En gaat díe nu nog zovaak kapot of geeft 'ie storingen als vroeger? We hebben het dus over de EW10
Groet,
JW
Re: Occasion lang gestaan
Geplaatst: 08 apr 2011 15:09
door Lagoen
Na alles eens nagelezen te hebben ging het over de aankoop van een auto de rest is er bijgekomen dus afgedwaald van het oorspronkelijke onderwerp.
Re: Occasion lang gestaan
Geplaatst: 08 apr 2011 15:18
door JW-C5
JEIN.....
De terechte vraag is opgeworpen of de aangeboden 1.8 de voorkeur verdient dan wel de 2.0.
Door Menno is vervolgens opgemerkt dat de 2.0 minder goed zou zijn dan de 1.8, meer storingen geeft.
Dát proberen we hier nu op een rijtje te krijgen. En denken de TS daarmee te helpen z'n keuze te bepalen
Groet,
JW
Re: Occasion lang gestaan
Geplaatst: 08 apr 2011 16:40
door Edjec5
Ik heb zelf de 2 liter, heb er geen spijt van

Volgens mij zijn enkel de kleppen een pijn punt, en verder valt het allemaal wel mee.
Er rijden er genoeg in het rond
Ik lees ook genoeg 18 honderdtjes met hotter de stotter problemen

Re: Occasion lang gestaan
Geplaatst: 08 apr 2011 17:10
door Joslenssen
Ik heb ook ee 1.8 16v difference II. Kan niets vinden waarom je deze niet moet kopen, difference II heeft ook de CD-wisselaar onder de pasagiersstoel zitten. Ik heb de mijne vorig jaar gekocht met een stand van ca. 88.000Km. Met de garantie van 1 jaar kan je eigenlijk elk probleem gratis laten repareren.
Ik zou zeggen doen!

Re: Occasion lang gestaan
Geplaatst: 09 apr 2011 09:20
door EvilTwin
Je kunt natuurlijk gaan strijden of een 1.8-16v ietsje beter is dan een 2.0-16v, maar dan moet je ook realiseren dat die EW10J4 motor maar tot juli 2004 is gebouwd en toen is vervangen door de EW10A.
Die is fundamenteel anders (oa. geen EGR) In dat licht moet een Ph.II altijd de voorkeur hebben.
De 1.8-16v is langs dezelfde lijnen vernieuwd, maar dat punt ligt iets verder in de Ph.II (EW7J4->EW7A)
Re: Occasion lang gestaan
Geplaatst: 09 apr 2011 09:47
door mdraai
Kijk dat is zo mooi van dit forum en een van de redenen dat ik weer een Citroen zou willen rijden.
Je stelt een vraag en binnen 24 uur krijg je veel zeer bruikbare tips.
Dat er dan van het onderwerp wordt afgedwaald is ook niet helemaal verkeerd omdat je daar dan ook weer wat uit kan halen.
Het liefst zou ik voor een vanaf 2005 gaan, die spreekt mij qua uiterlijk meer aan.
Een lage km-stand en de staat van de auto vind ik dan toch weer net weer iets belangrijker.
Gisteren even bij de verkoper langs geweest en de auto ziet er op wat gebruiksporen netjes uit.
Technisch heb ik niet zo naar gekeken. Wat wel op viel is dat de auto bij instappen inzakte.
Nu het echte probleem. Mijn vrouw kampt met problemen met de gewrichten en een hogere instap en zit is voor haar beter. Instappen ging wel maar uit de auto komen ging wat moeilijker op de langere ritten is juist het comfort van de C5 weer beter dan de I10. De C3 was voor haar prettiger in-en uitstappen maar ja een C5..

..... Toch nog maar eens goed de boel overdenken en de plussen en minnen tegen elkaar afwegen.
Iig dank voor alle tips. Hoewel ik (nog) geen C5 zal rijden blijf ik zeker dit forum volgen.
Grt.
Martin