Pagina 3 van 4

Geplaatst: 13 feb 2007 19:54
door cloudje
pieter melissen schreef:
automaten zijn voor huurautos in Amerika, niet voor hier :)

heb je ooit zelf al een automaat auto gehad? dan zal je zien dat het echt relax rijd en heerlijk comfortabel is.
snap ook niet zo wat je er mee wil zeggen huurauto`s en amerika. alsof er hier geen langere afstanden gereden mogen worden.

Ik zou zeggen neem wat je zelf wil een Break is ideaal vooral voor de lekkere grote ruimte makkelijk met kids , honden en boodschappen
of hij goed een caravan trekt weet ik niet, misschien een nieuw draadje openen of en wie een caravan getrokken heeft met een citroen C5 en welk type etc etc.

Geplaatst: 13 feb 2007 19:57
door pieter melissen
citroentje schreef:
pieter melissen schreef:
automaten zijn voor huurautos in Amerika, niet voor hier :)

heb je ooit zelf al een automaat auto gehad? dan zal je zien dat het echt relax rijd en heerlijk comfortabel is.
snap ook niet zo wat je er mee wil zeggen huurauto`s en amerika. alsof er hier geen langere afstanden gereden mogen worden.
Ik denk dat ik meer dan 30000 km met automaten gereden heb..
langere afstanden doe ik hier in de vijfde versnelling....met cruise control...en ik heb al moeite genoeg gehad om een 2.2 te vinden met een normale bak.

Geplaatst: 13 feb 2007 21:28
door Robbert
Frank schreef: Zo mag een 2.0HDI automaat 1500 kg trekken en een 2.2HDI 1300kg. :?: :(
Mijn 2.2 HDI mag 1500 kg trekken !

Een C5 als caravantrekker ? Persoonlijk heb ik goede ervaringen, het veersysteem draagt fors bij aan stabiel rijden met de caravan (niet doorzakken achtervering bijvoorbeeld). Qua 'trekken' heeft diesel bij mij de voorkeur boven benzine (door hogere koppel, lekker voor caravan trekken). Zelf heb ik geen ervaringen met caravan trekken icm automaat. Ik heb wel eens begrepen dat hoe meer vermogen de motor levert hoe beter een automaat tot zijn recht komt. Een lichte motor met automaat zou bij fikse belasting (trekken caravan) veel gaan 'zoeken' in zijn versnellingen, veel toeren draaien etc, maar nogmaals, geen ervaringen. Resumerend, C5 en caravan : JA, maar veel hangt natuurlijk ook af van de caravan die je erachter hangt (luchtweerstand, gewicht etc)

Suc-6 :!:

Geplaatst: 13 feb 2007 21:49
door Menno
RobbertC5 schreef:
Frank schreef: Zo mag een 2.0HDI automaat 1500 kg trekken en een 2.2HDI 1300kg. :?: :(
Mijn 2.2 HDI mag 1500 kg trekken !
Ging dan ook om een 2.2 automaat , en dan is het 1300 :wink:

Geplaatst: 13 feb 2007 22:00
door Robbert
Alsof die 2.2 HDI icm met een automaat zo'n stakker is :?: :(

Vreemd.

Geplaatst: 13 feb 2007 23:53
door frank65
Zal wel een andere koppelomvormer hebben.
Wellicht dat het met een oliekoeler op de automaat op te lossen is maar dat gaat wel erg ver (en diep in de portemonee) :wink:

Geplaatst: 14 feb 2007 07:05
door EW
Kan natuurlijk ook aan iets anders knulligs liggen.
Hoeveel is die 2.2 zwaarder dan de 2.0? En de automaat zwaarder dan de handbak? Zit er misschien iets in het remmen?

Geplaatst: 14 feb 2007 09:36
door Menno
Zal inderdaad wel met het totale gewicht te maken hebben :)

Geplaatst: 14 feb 2007 10:48
door Citroentje
M&M schreef:Zal inderdaad wel met het totale gewicht te maken hebben :)
Ja, is het niet dat het totale treingewicht niet meer dan 3,5 ton mag bedragen? Zou me nix verbazen als die 2.2 HDi 200kg zwaarder is en daardoor 200kg minder mag trekken.

Btw, ik kijk nu even in de specs van de 2.0 en 2.2 HDiF die nu nieuw geleverd worden en daar zie ik dat de 2.0 break 1300kg mag trekken (berline 1400kg) en de 2.2 break en berline 1600kg mag trekken. Die verhoudingen zijn dus nogal anders komen te liggen.

Geplaatst: 14 feb 2007 17:55
door MARTINO
Citroentje schreef:
M&M schreef:Zal inderdaad wel met het totale gewicht te maken hebben :)
Ja, is het niet dat het totale treingewicht niet meer dan 3,5 ton mag bedragen? Zou me nix verbazen als die 2.2 HDi 200kg zwaarder is en daardoor 200kg minder mag trekken.

Btw, ik kijk nu even in de specs van de 2.0 en 2.2 HDiF die nu nieuw geleverd worden en daar zie ik dat de 2.0 break 1300kg mag trekken (berline 1400kg) en de 2.2 break en berline 1600kg mag trekken. Die verhoudingen zijn dus nogal anders komen te liggen.
Dat is alleen voor je rijbewijs dat je met B mag berijden als je BE hebt vervalt ook dat probleem, dus zal ergens anders de oorzaak liggen.

Geplaatst: 15 feb 2007 07:06
door sonnema
het vermogen is niet doorslaggevend ,maar de stijfheid van de carroserie 8)

Geplaatst: 15 feb 2007 13:04
door Co
Afgelopen zomer ben ik met m'n (toen net aangeschafte) Rode Schicht met sleurhut naar Frankrijk gegaan. Kan niets anders zeggen dat dat het uitstekend functioneert. Nu dien ik er wel bij te zeggen dat mijn sleurhut nou niet de grootste/zwaarste is (max. 1000kg beladen), maar zo stabiel als het maar zijn kan (dank, dank, hydro-pneumat.vering :D )
Hellinkje omhoog is even terug naar "4", maar verders alles op de CC in 5. En ik ben blij dat ik een break heb (Echoooooo....)
En dat is dan nog een benzine-versie. De Hdi zal het nog beter doen.
Wat mij betreft: een aanrader.

Geplaatst: 15 feb 2007 13:46
door Citroentje
Co schreef:Wat mij betreft: een aanrader.
Hoort, zegt het voort...

Geplaatst: 15 feb 2007 15:40
door Wimmie
Citroentje schreef:
Co schreef:Wat mij betreft: een aanrader.
Hoort, zegt het voort...
We doen niet anders :lol:

Geplaatst: 15 feb 2007 15:46
door Harm
Ja, hier..maar ook op een Slopel-, VW- of ander forum???


Dachutnie :wink: