cloudje
cloudje

Bericht door cloudje »

pieter melissen schreef:
automaten zijn voor huurautos in Amerika, niet voor hier :)

heb je ooit zelf al een automaat auto gehad? dan zal je zien dat het echt relax rijd en heerlijk comfortabel is.
snap ook niet zo wat je er mee wil zeggen huurauto`s en amerika. alsof er hier geen langere afstanden gereden mogen worden.

Ik zou zeggen neem wat je zelf wil een Break is ideaal vooral voor de lekkere grote ruimte makkelijk met kids , honden en boodschappen
of hij goed een caravan trekt weet ik niet, misschien een nieuw draadje openen of en wie een caravan getrokken heeft met een citroen C5 en welk type etc etc.
pieter melissen
pieter melissen

Bericht door pieter melissen »

citroentje schreef:
pieter melissen schreef:
automaten zijn voor huurautos in Amerika, niet voor hier :)

heb je ooit zelf al een automaat auto gehad? dan zal je zien dat het echt relax rijd en heerlijk comfortabel is.
snap ook niet zo wat je er mee wil zeggen huurauto`s en amerika. alsof er hier geen langere afstanden gereden mogen worden.
Ik denk dat ik meer dan 30000 km met automaten gereden heb..
langere afstanden doe ik hier in de vijfde versnelling....met cruise control...en ik heb al moeite genoeg gehad om een 2.2 te vinden met een normale bak.
Robbert
Robbert

Bericht door Robbert »

Frank schreef: Zo mag een 2.0HDI automaat 1500 kg trekken en een 2.2HDI 1300kg. :?: :(
Mijn 2.2 HDI mag 1500 kg trekken !

Een C5 als caravantrekker ? Persoonlijk heb ik goede ervaringen, het veersysteem draagt fors bij aan stabiel rijden met de caravan (niet doorzakken achtervering bijvoorbeeld). Qua 'trekken' heeft diesel bij mij de voorkeur boven benzine (door hogere koppel, lekker voor caravan trekken). Zelf heb ik geen ervaringen met caravan trekken icm automaat. Ik heb wel eens begrepen dat hoe meer vermogen de motor levert hoe beter een automaat tot zijn recht komt. Een lichte motor met automaat zou bij fikse belasting (trekken caravan) veel gaan 'zoeken' in zijn versnellingen, veel toeren draaien etc, maar nogmaals, geen ervaringen. Resumerend, C5 en caravan : JA, maar veel hangt natuurlijk ook af van de caravan die je erachter hangt (luchtweerstand, gewicht etc)

Suc-6 :!:
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

RobbertC5 schreef:
Frank schreef: Zo mag een 2.0HDI automaat 1500 kg trekken en een 2.2HDI 1300kg. :?: :(
Mijn 2.2 HDI mag 1500 kg trekken !
Ging dan ook om een 2.2 automaat , en dan is het 1300 :wink:

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Robbert
Robbert

Bericht door Robbert »

Alsof die 2.2 HDI icm met een automaat zo'n stakker is :?: :(

Vreemd.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Locatie: Willemstad
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door frank65 »

Zal wel een andere koppelomvormer hebben.
Wellicht dat het met een oliekoeler op de automaat op te lossen is maar dat gaat wel erg ver (en diep in de portemonee) :wink:

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Bericht door EW »

Kan natuurlijk ook aan iets anders knulligs liggen.
Hoeveel is die 2.2 zwaarder dan de 2.0? En de automaat zwaarder dan de handbak? Zit er misschien iets in het remmen?
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Zal inderdaad wel met het totale gewicht te maken hebben :)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

M&M schreef:Zal inderdaad wel met het totale gewicht te maken hebben :)
Ja, is het niet dat het totale treingewicht niet meer dan 3,5 ton mag bedragen? Zou me nix verbazen als die 2.2 HDi 200kg zwaarder is en daardoor 200kg minder mag trekken.

Btw, ik kijk nu even in de specs van de 2.0 en 2.2 HDiF die nu nieuw geleverd worden en daar zie ik dat de 2.0 break 1300kg mag trekken (berline 1400kg) en de 2.2 break en berline 1600kg mag trekken. Die verhoudingen zijn dus nogal anders komen te liggen.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 jan 2007 12:08
Auto: C5 2.0i Break ligne prestige
Brandstof: LPG-G3
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Donker blauw
C5club Rookie
C5club Rookie

Bericht door MARTINO »

Citroentje schreef:
M&M schreef:Zal inderdaad wel met het totale gewicht te maken hebben :)
Ja, is het niet dat het totale treingewicht niet meer dan 3,5 ton mag bedragen? Zou me nix verbazen als die 2.2 HDi 200kg zwaarder is en daardoor 200kg minder mag trekken.

Btw, ik kijk nu even in de specs van de 2.0 en 2.2 HDiF die nu nieuw geleverd worden en daar zie ik dat de 2.0 break 1300kg mag trekken (berline 1400kg) en de 2.2 break en berline 1600kg mag trekken. Die verhoudingen zijn dus nogal anders komen te liggen.
Dat is alleen voor je rijbewijs dat je met B mag berijden als je BE hebt vervalt ook dat probleem, dus zal ergens anders de oorzaak liggen.
C5 break aut. 2.0I ligne prestige
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:04
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: alkmaar
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Bericht door sonnema »

het vermogen is niet doorslaggevend ,maar de stijfheid van de carroserie 8)
tot 31-3-2012.

2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907

Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010
Co
Co

Bericht door Co »

Afgelopen zomer ben ik met m'n (toen net aangeschafte) Rode Schicht met sleurhut naar Frankrijk gegaan. Kan niets anders zeggen dat dat het uitstekend functioneert. Nu dien ik er wel bij te zeggen dat mijn sleurhut nou niet de grootste/zwaarste is (max. 1000kg beladen), maar zo stabiel als het maar zijn kan (dank, dank, hydro-pneumat.vering :D )
Hellinkje omhoog is even terug naar "4", maar verders alles op de CC in 5. En ik ben blij dat ik een break heb (Echoooooo....)
En dat is dan nog een benzine-versie. De Hdi zal het nog beter doen.
Wat mij betreft: een aanrader.
Citroentje
Citroentje

Bericht door Citroentje »

Co schreef:Wat mij betreft: een aanrader.
Hoort, zegt het voort...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Wimmie »

Citroentje schreef:
Co schreef:Wat mij betreft: een aanrader.
Hoort, zegt het voort...
We doen niet anders :lol:
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Harm »

Ja, hier..maar ook op een Slopel-, VW- of ander forum???


Dachutnie :wink:
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Plaats reactie