Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 199
Lid geworden op: 29 aug 2010 12:18
Auto: C5 Berline 2.0 HDi-138FAP Exclusive (chipped)
Opties: xenon, leer, el.stoelen+dak, navi, JBL, PDC, LDWS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10181
Productienummer: 10307
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 417.000
Kleur: Noir Obsidien EXLD
Deze auto VRAAGT gewoon om een ritje met de Lexia, kun je alle hierboven aangedragen theorieën in 1x checken (wel/niet regenereren, roetbelasting filter, verschildruk over roetfilter, laatste regeneraties, turbodruk vraag/actueel, temperatuur kat, verlies injectoren, etc.)
Te koop gevraagd: achterklep van RVS, kunststof, polyester of ander roestvast materiaal voor C5 Ph2 Berline
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De te rijden afstand die de boordcomputer aangeeft baseert hij op het verbruik over de laatste paar km. Als je een paar keer fors accelereert zie je de te rijden afstand dalen. Daarna stijgt hij wel weer als je een poosje rustig hebt gereden.
Hij kijkt naar de tankinhoud en het verbruik over de laatste paar km en berekent dan de te rijden afstand.
Dus ik zou eerst mijn tank eens leegrijden en kijken op welk gemiddelde je zit voordat je conclusies trekt die misschien te voorbarig zijn.
Hij kijkt naar de tankinhoud en het verbruik over de laatste paar km en berekent dan de te rijden afstand.
Dus ik zou eerst mijn tank eens leegrijden en kijken op welk gemiddelde je zit voordat je conclusies trekt die misschien te voorbarig zijn.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 44
Lid geworden op: 10 okt 2010 12:27
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Locatie: Etten Leur
Ja zo was het wel in het verleden.
Maar nu blijft de afstand mooi staan en liter per 100 kilometer geeft bij een klein beetje gas geven het dubbele van voorheen.
Ik zie nu als ik even naar de 100Km. trek gebruiken van 20 Ltr. P/100Km. en dat had ik vroeger niet.
Ik heb dus het vermoeden dat er iets vreselijk fout is gegaan bij de reparatie van de turbo aansturing.
En de aparatuur zal de dealer wel hebben maar het ventje die er mee om kan gaan,waar zit die?
Groetjes Rinus
Maar nu blijft de afstand mooi staan en liter per 100 kilometer geeft bij een klein beetje gas geven het dubbele van voorheen.
Ik zie nu als ik even naar de 100Km. trek gebruiken van 20 Ltr. P/100Km. en dat had ik vroeger niet.
Ik heb dus het vermoeden dat er iets vreselijk fout is gegaan bij de reparatie van de turbo aansturing.
En de aparatuur zal de dealer wel hebben maar het ventje die er mee om kan gaan,waar zit die?
Groetjes Rinus
C5club Rookie


Berichten: 44
Lid geworden op: 10 okt 2010 12:27
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Locatie: Etten Leur
Waar kan ik een schema vinden van de vacuum turbo aansturing, zodat ik zelf alle vacuumslangen kan controleren.
Groetjes Rinus
Groetjes Rinus
C5club Rookie


Berichten: 44
Lid geworden op: 10 okt 2010 12:27
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Locatie: Etten Leur
Zo vrienden, ik ben deze week naar de dealer gegaan, en hem verteld wat mijn ervaringen zijn met het brandstof gebruik, en dat ik de tank niet verder leeg rij dan half.
Ook heb ik verteld dat ik mijn toevlucht bij Terlouw wil gaan zoeken.
Maar, ik vind het niet eerlijk om zo bij jullie weg te gaan, want ik vermoed nog steeds dat er een fout is gemaakt in het verleden.
Als jullie geïnteresseerd zijn krijg je de kans om je eigen werk nog een keer te controleren, voor dat je misschien verschrikkelijk afgaat.
Ja, zeiden ze, je kan een afspraak maken, ik zei, ik maak geen afspraak, je belt mij maar als je een plan hebt, hebben jullie een vergelijkbare motor, dus een 2.0 HDIF zodat we kunnen vergelijken, nee dus, en ook twijfelachtig over de juiste informatie.
Ik zei, een fout kan iedereen maken en is menselijk, vandaar mijn voorstel.
Ja hoor ik werd gebeld, na twee dagen hadden ze ineens een zelfde motor in huis, zodat ze konden vergelijken.
Maak maar een afspraak, was de boodschap maar de tijd die wij er aan besteden moet je wel betalen.
Tot zover.
Ik ben zelf gaan zoeken bij het vacuüm tankje achter het inlaatspruitstuk, wat door hen vernieuwd is.
Ik zie er twee slang aansluitingen op, maar ik vind dat de slangetjes niet mooi lopen.
Een is direct aangesloten, en de andere heeft na een paar centimeter een Y splitsing.
Nu komt de hamvraag, is het van invloed welke slang op welke aansluiting zit, zo ja welke moet waar.
Groetjes Rinus
Ook heb ik verteld dat ik mijn toevlucht bij Terlouw wil gaan zoeken.
Maar, ik vind het niet eerlijk om zo bij jullie weg te gaan, want ik vermoed nog steeds dat er een fout is gemaakt in het verleden.
Als jullie geïnteresseerd zijn krijg je de kans om je eigen werk nog een keer te controleren, voor dat je misschien verschrikkelijk afgaat.
Ja, zeiden ze, je kan een afspraak maken, ik zei, ik maak geen afspraak, je belt mij maar als je een plan hebt, hebben jullie een vergelijkbare motor, dus een 2.0 HDIF zodat we kunnen vergelijken, nee dus, en ook twijfelachtig over de juiste informatie.
Ik zei, een fout kan iedereen maken en is menselijk, vandaar mijn voorstel.
Ja hoor ik werd gebeld, na twee dagen hadden ze ineens een zelfde motor in huis, zodat ze konden vergelijken.
Maak maar een afspraak, was de boodschap maar de tijd die wij er aan besteden moet je wel betalen.
Tot zover.
Ik ben zelf gaan zoeken bij het vacuüm tankje achter het inlaatspruitstuk, wat door hen vernieuwd is.
Ik zie er twee slang aansluitingen op, maar ik vind dat de slangetjes niet mooi lopen.
Een is direct aangesloten, en de andere heeft na een paar centimeter een Y splitsing.
Nu komt de hamvraag, is het van invloed welke slang op welke aansluiting zit, zo ja welke moet waar.
Groetjes Rinus
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Rinus ik wil niet vervelend doen maar ik heb echt het gevoel dat je wat hard van stapel loopt en iets te snel conclusies trekt.
Kijk eens goed naar de reacties die gegeven zijn op het forum en rijd eens minimaal 3x een tank brandstof geheel leeg voordat je conclusies trekt over het verbruik.
Rijk lopen t.g.v. een vacuumfout kan sowieso niet.
Bij een vacuumprobleem merk je het als eerste aan de trekkracht, omdat de turboaansturing het meest kritisch is. Dus dat lijkt mij ook sterk.
Het lijkt veel meer op een egr klep (daar zijn de 2.0 erg gevoelig voor) er is ook een update voor beschikbaar, en nog steeds denk ik dat het ook wel regenereren kan zijn.
Kijk eens goed naar de reacties die gegeven zijn op het forum en rijd eens minimaal 3x een tank brandstof geheel leeg voordat je conclusies trekt over het verbruik.
Rijk lopen t.g.v. een vacuumfout kan sowieso niet.
Bij een vacuumprobleem merk je het als eerste aan de trekkracht, omdat de turboaansturing het meest kritisch is. Dus dat lijkt mij ook sterk.
Het lijkt veel meer op een egr klep (daar zijn de 2.0 erg gevoelig voor) er is ook een update voor beschikbaar, en nog steeds denk ik dat het ook wel regenereren kan zijn.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Fan


Berichten: 142
Lid geworden op: 19 dec 2009 18:28
Auto: Berline 2.0 HDI Ligne Prestige aut.
Opties: alles op xenon,zonnedak en leer na
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 9564CJ
Productienummer: 10126
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 125560
Kleur: EYLC
Locatie: Boxtel
dat verbruik als ik flink doortrek naar de 100km/h is bij mij ook 18/19 l per 100km hoor.Lijkt me normaal als je het pedaal helemaal indrukt.
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Ik ben een rustige rijder, maar ook mijn meter gaat naar 20l/110km bij optrekken.
Kan ook minder maar dan gaat het optrekken ook minder snel.
Wel een een kar of caravan achter de auto gehad en dan optrekken. Dat loopt dan op naar de 30 a 35 l/100km. Om dan af te zakken naar een 8 a 10 l/100km, afhankelijk van de omstandigheden.
En zou ergens de buitentemperatuur ook mee kunnen spelen in het meerverbruik?
Onze auto verbruikt ook meer bij kou. Ik schreef elders al dat dat bij constante snelheid op de snelweg, ipv 5 a 5.5 l/100km nu een 6,3 a 6,6 l/100km is.
Een andere vraag is: draait de motor voor je gevoel ook anders?
Is het geluid anders, trekt hij minder snel op, een lastige vraag maar "voelt" het anders?
Nog iets anders: wanneer je geen vertrouwen in je garage hebt kun je toch langs een andere garage rijden met je verhaal? Ik stel dan wel voor dat je daar ook gewoon duidelijk over bent.
Ik ben met onze C5, na een ontevreden zijn over een dealer, naar een Citroenspecialist gegaan.
En mijn verhaal en ervaringen verteld. Na uitlezen Lexia, en gezond verstand, kwamen zij wel tot een oplossing. Maar de insteek van de C specialist was dat hij ging zitten bij de auto en de tijd nam. Oke, koste me een uurtje "uitlezen", maar probleem was over.
Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt, zowel in wat jezelf vindt en ervaart als de reacties en ervaring met de garage(s). En dat je C5 zich gedraagt zoals jij het graag wilt.
Johan
Kan ook minder maar dan gaat het optrekken ook minder snel.
Wel een een kar of caravan achter de auto gehad en dan optrekken. Dat loopt dan op naar de 30 a 35 l/100km. Om dan af te zakken naar een 8 a 10 l/100km, afhankelijk van de omstandigheden.
En zou ergens de buitentemperatuur ook mee kunnen spelen in het meerverbruik?
Onze auto verbruikt ook meer bij kou. Ik schreef elders al dat dat bij constante snelheid op de snelweg, ipv 5 a 5.5 l/100km nu een 6,3 a 6,6 l/100km is.
Een andere vraag is: draait de motor voor je gevoel ook anders?
Is het geluid anders, trekt hij minder snel op, een lastige vraag maar "voelt" het anders?
Nog iets anders: wanneer je geen vertrouwen in je garage hebt kun je toch langs een andere garage rijden met je verhaal? Ik stel dan wel voor dat je daar ook gewoon duidelijk over bent.
Ik ben met onze C5, na een ontevreden zijn over een dealer, naar een Citroenspecialist gegaan.
En mijn verhaal en ervaringen verteld. Na uitlezen Lexia, en gezond verstand, kwamen zij wel tot een oplossing. Maar de insteek van de C specialist was dat hij ging zitten bij de auto en de tijd nam. Oke, koste me een uurtje "uitlezen", maar probleem was over.
Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt, zowel in wat jezelf vindt en ervaart als de reacties en ervaring met de garage(s). En dat je C5 zich gedraagt zoals jij het graag wilt.
Johan
C5club Rookie


Berichten: 44
Lid geworden op: 10 okt 2010 12:27
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Locatie: Etten Leur
Ik vind het erg fijn dat iedereen zo met mij mee leeft.
Ook ik ben al lang mijn wilde haren kwijt, die ik nog heb zijn grijs.
Maar in mijn kop blijft nog steeds hangen dat ik het bok probleem voor de eerste keer kreeg twee dagen na de reparatie van de turbo aansturing, dat is voor mij erg verdacht.
En de test met de halve tank bijvullen geeft geen verschil, aldus mijn vrouw die mij net belde van, hij doet alweer dat gekloot.
Het brandstof gebruik, is voor mij duidelijk verhoogd, als ik op hetzelfde tankstation tank en dezelfde route rij, mis ik op de display vlot 250 Km. tot de volgende tankbeurt.
Als ik mijn gemiddelde gebruik terug reken, kom ik zo 2 tot 3 Km. Te kort per liter.
Dat de fout zich voordoet is voor mij wel duidelijk het regenereren van het roetfilter, maar er is geen fout melding, niet tijdens het regenereren, als daarna.
Ik heb natuurlijk al een fiks bedrag aan mijn jongens droom uitgegeven, daardoor ben ik erg voorzichtig geworden, om bij de garage te zeggen zoek maar eens lekker, daar ben ik van terug gekomen.
Dus zit ik zelf hardop, en op de site, te zoeken naar een oplossing.
Als er iemand kan bevestigen of de slangen op het vacuümtankje goed zijn aangesloten, kan ik dit uitsluiten.
Bedankt voor het meedenken.
Groetjes Rinus
Ook ik ben al lang mijn wilde haren kwijt, die ik nog heb zijn grijs.
Maar in mijn kop blijft nog steeds hangen dat ik het bok probleem voor de eerste keer kreeg twee dagen na de reparatie van de turbo aansturing, dat is voor mij erg verdacht.
En de test met de halve tank bijvullen geeft geen verschil, aldus mijn vrouw die mij net belde van, hij doet alweer dat gekloot.
Het brandstof gebruik, is voor mij duidelijk verhoogd, als ik op hetzelfde tankstation tank en dezelfde route rij, mis ik op de display vlot 250 Km. tot de volgende tankbeurt.
Als ik mijn gemiddelde gebruik terug reken, kom ik zo 2 tot 3 Km. Te kort per liter.
Dat de fout zich voordoet is voor mij wel duidelijk het regenereren van het roetfilter, maar er is geen fout melding, niet tijdens het regenereren, als daarna.
Ik heb natuurlijk al een fiks bedrag aan mijn jongens droom uitgegeven, daardoor ben ik erg voorzichtig geworden, om bij de garage te zeggen zoek maar eens lekker, daar ben ik van terug gekomen.
Dus zit ik zelf hardop, en op de site, te zoeken naar een oplossing.
Als er iemand kan bevestigen of de slangen op het vacuümtankje goed zijn aangesloten, kan ik dit uitsluiten.
Bedankt voor het meedenken.
Groetjes Rinus
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Honda CRV automaat
Brandstof: Benzine
Versnellingsbak: EAT8
Rinus,
Problemen met de auto zijn nooit leuk natuurlijk. Maar idd nadenken en uitzoeken is wat anders, vind ik meestal wel leuk om te doen. Zo kwam ik voor onze automatische bak dus op een vastplakkend contact van de remschakelaar die het schakelen beinvloed. Vervangen koste een 25 euro en daarna was het schakelen na het remmen en stilstaan soepeler.
Met de problemen van je auto zou ik niet aarzelen en naar een voor mij bekende/vertrouwde C specialist gaan en laten uitlezen cq uitzoeken. Bijvoorbeeld rijdend aan de Lexia etc.
Dan maar 1 of 2 uur betalen voor het "nadenken" van de monteur.
Overigens geeft ons display soms ook "rare" getallen. Ik rij veel naar het midden van het land, een rit van 170km(340km VV). En het is grappig om te zien dat hoe langer en verder ik rij, hoe verder ik kom op dezelfde tank. De start is dan dat ik over 740km moet tanken. Om te eindigen met een 1050km. (Je zou bijna denken aan een ingebouwde Joe Cell oid
)
Dit was na een tankbeurt.
Alleen tanken, rijden en dan weer tanken geeft bij mij op dit moment het echte verbruik weer. De getallen op het display wijken af van de feitelijke gegevens, het tanken!
Johan
Problemen met de auto zijn nooit leuk natuurlijk. Maar idd nadenken en uitzoeken is wat anders, vind ik meestal wel leuk om te doen. Zo kwam ik voor onze automatische bak dus op een vastplakkend contact van de remschakelaar die het schakelen beinvloed. Vervangen koste een 25 euro en daarna was het schakelen na het remmen en stilstaan soepeler.
Met de problemen van je auto zou ik niet aarzelen en naar een voor mij bekende/vertrouwde C specialist gaan en laten uitlezen cq uitzoeken. Bijvoorbeeld rijdend aan de Lexia etc.
Dan maar 1 of 2 uur betalen voor het "nadenken" van de monteur.
Overigens geeft ons display soms ook "rare" getallen. Ik rij veel naar het midden van het land, een rit van 170km(340km VV). En het is grappig om te zien dat hoe langer en verder ik rij, hoe verder ik kom op dezelfde tank. De start is dan dat ik over 740km moet tanken. Om te eindigen met een 1050km. (Je zou bijna denken aan een ingebouwde Joe Cell oid
Dit was na een tankbeurt.
Alleen tanken, rijden en dan weer tanken geeft bij mij op dit moment het echte verbruik weer. De getallen op het display wijken af van de feitelijke gegevens, het tanken!
Johan
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Heb je wel rekening gehouden met het koude weer van de laatset weken?Rinus Vermunt schreef:Het brandstof gebruik, is voor mij duidelijk verhoogd, als ik op hetzelfde tankstation tank en dezelfde route rij, mis ik op de display vlot 250 Km. tot de volgende tankbeurt.
Als ik mijn gemiddelde gebruik terug reken, kom ik zo 2 tot 3 Km. Te kort per liter.
Ik rijdt ook echt 2 a 3 km per liter onzuiniger sinds het koud is (rond of onder 0 graden).
Er komt ook geen foutmelding, het is een producteigenschap, ik ken meerdere 2.0 hdi motoren die dit doen bij regenereren. Eventueel een update motor zou iets kunnen helpen. Het is dus niet echt een storing, gewoon een vervelende bijwerking. Ze doen het niet allemaal even erg.Rinus Vermunt schreef:Dat de fout zich voordoet is voor mij wel duidelijk het regenereren van het roetfilter, maar er is geen fout melding, niet tijdens het regenereren, als daarna.
Zo te zien zitten de slangen goed RinusRinus Vermunt schreef:Als er iemand kan bevestigen of de slangen op het vacuümtankje goed zijn aangesloten, kan ik dit uitsluiten.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie


Berichten: 44
Lid geworden op: 10 okt 2010 12:27
Auto: Berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10844
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 126600
Kleur: Grijs
Locatie: Etten Leur
Fijn dat ik weer aandacht krijg voor mijn probleem, bedankt vrienden.
Inmiddels ben ik van plan om volgende week in die roetpot te kijken, wat niet goed is kan ik niet meer stuk maken.
Als andere hem kunnen reinigen moet het mij ook lukken, en dan denk ik, baat het niet dan schaad het niet.
Inmiddels heb ik kontact gehad met de technische grootmeester in N.V. en die stelde mij enkele vragen, waarop hij twee opmerkingen gaf, waarschijnlijk de roetfilter, en een opmerking over de mij geboden service in het verleden, die herhaal ik hier niet.
Groetjes Rinus
Inmiddels ben ik van plan om volgende week in die roetpot te kijken, wat niet goed is kan ik niet meer stuk maken.
Als andere hem kunnen reinigen moet het mij ook lukken, en dan denk ik, baat het niet dan schaad het niet.
Inmiddels heb ik kontact gehad met de technische grootmeester in N.V. en die stelde mij enkele vragen, waarop hij twee opmerkingen gaf, waarschijnlijk de roetfilter, en een opmerking over de mij geboden service in het verleden, die herhaal ik hier niet.
Groetjes Rinus
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Na alle, tevens hier beschreven, ellende met een niet startende C5 kreeg ik een bokkende auto terug. Niet lekker doortrekken en pas boven de 2000 tpm liep het aardig. Dacht aan EGR en foute vacuumslangetjes daar door rouwdouwende monteurs zelfs de aircoslangen gesloopt waren. Uiteindelijk hielp een tochtje Keulen vv met vooral op de terugweg flink planken. De rookwolken die geproduceerd werden als je bij 120 km het gas diep intrapte waren aanvankelijk behoorlijk zichtbaar vooral in het schemerlicht met de net ontstoken verlichting van de collegaweggebruikers.
In de buurt van Goch was dit nagenoeg verdwenen en de laatste restjes verdwenen toen ik volgende dag injectorreiniger in tank deed. Een stuk snelweg doet wonderen al was het maar doordat de auto alle gelegenheid tot regeneratie heeft. Een dichtzittend roetfilter maakt meer kapot dan je lief is, vrij naar een vroegere drankreclame.
In de buurt van Goch was dit nagenoeg verdwenen en de laatste restjes verdwenen toen ik volgende dag injectorreiniger in tank deed. Een stuk snelweg doet wonderen al was het maar doordat de auto alle gelegenheid tot regeneratie heeft. Een dichtzittend roetfilter maakt meer kapot dan je lief is, vrij naar een vroegere drankreclame.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Houd het wel in de gaten, want het lijkt er wel een beetje op dat er niet of niet genoeg eolys wordt toegevoegd. Zodat niet alle roet goed verbrandt. Pas bij plankgas waarbij de temp oploopt tot 600 graden in het filter.staircase schreef:Een stuk snelweg doet wonderen al was het maar doordat de auto alle gelegenheid tot regeneratie heeft. Een dichtzittend roetfilter maakt meer kapot dan je lief is, vrij naar een vroegere drankreclame.
Eolys zorgt voor een verlaging van de verbrandingsemp van roet met ong 150 graden tot 400 a 450 graden.
Als dat zo is begint het roken naar verloop van tijd weer.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Dat navullen van het tankje heeft me wel 255 euro gekost afgelopen voorjaar. Toen werd me al verteld dat het roetfilter in feite zijn houdbaarheidsdatum al overschreden had. Nu, ongeveer drie maanden/7500 KM na het bahnburneravontuur, rijdt de auto nog minstens zo goed en echte rookwolken heb ik niet meer gezien. Na alle ellende afgelopen jaar ben ik blij dat de motor het zo goed overleeft lijkt te hebben.
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.



