Op planete-citroen is er ook een draadje ivm dit onderwerp. 11 pagina's lang... voor de mensen die interesse hebben
Staan eigenlijk van alle dingen in.
Blijkbaar is er enkel een probleem met de klauwen van TEVES, deze zouden onder klacht van de klant vervangen mogen worden volgens een interne nota.
Blijkbaar is in belgie een nota over de remproblemen naar de dealers verzonden.
ER zijn mensen die er geen problemen mee hebben, maar de overgrote meerderheid dus wel. Er is ook sprake van een herprogrammatie van de calculator voor de remkrachtverdeling.
Ik heb dit laatste ook al willen opmerken bij mij, onlangs in een bocht moeten vrij stevig remmen en de auto brak achteraan uit. ESP loste de zaak wel direct op. Maar dit wijst er dus ook op dat bij mij de remverdeling naar achter ligt. Als er hier sneeuw lag net hetzelfde, remmen in een bocht had tot gevolg dat de achtekant uitbrak.
Ik ga het dus zeker bij citroen eens vermelden, want volledig normaal is dit niet.
- uitbreken achter
- remmen achter niet aan te raken terwijl ze vooraan nog koud/lauw zijn, zelfs na een lange rit
- op de velgen achter meer remstof te zien dan op de velgen voor
Alles wijst dus dat er iets mis is met de remkrachtverdeling. Ik ga het dus zeker even aankaarten.
http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... 25&page=11" onclick="window.open(this.href);return false;