Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
		    Berichten: 6200
      		Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 285000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        En dat heb jij betaald? Had je toch beter ergens anders eerst kunnen informeren en laten doen en een dag later af laten melden.....
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
    				
    				    			DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 4116
      		Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 13000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        Ik was voor 100 euro klaar...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
    				
    				    			When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 6200
      		Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 285000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        Dan inderdaad eerst nog eens navragen wat een ander ervoor vraagt en de directie van de Kwik-Fit vragen naar een verklaring van deze ripp-of deal. Restitutie eisen tot een normaal tarief.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
    				
    				    			DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        Alleen al het setje kabels en geleiders kost iets meer dan 155 Euro, ex BTW.Ploffie schreef:Ik was voor 100 euro klaar...
Dat je er maar 100 Euro voor betaald hebt moet dan te danken zijn aan een foutje van de reparateur dan wel een zeer goedgeefse bui....
Groet,
JW
Berichten: 4116
      		Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
      			      		      			      				Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 13000
      			      		      			      				Kleur: Gris Thorium
      			      		      			      				Locatie: Enschede
      			      		      		
      		      		      		        De geleiders waren er niet bij en de monteurs goeie vrinden.
Was wel in 2010.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Was wel in 2010.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
    				
    				    			When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        Op mijn rekening van het vervangen van de handremkabels in mei 2011 staat:
2 kabel geleiders € 44,52 ex BTW
2 handremkabels € 112,88 ex BTW
Met die honderd Euro totaal ben je dus behoorlijk gematst, en ik zou dat niet als maatstaf willen kenschetsen.
Groet,
JW
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			2 kabel geleiders € 44,52 ex BTW
2 handremkabels € 112,88 ex BTW
Met die honderd Euro totaal ben je dus behoorlijk gematst, en ik zou dat niet als maatstaf willen kenschetsen.
Groet,
JW
Berichten: 710
      		Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Peugeot 208
      			      		      			      				Opties: halve V6
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2014
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 51.000 km
      			      		      			      				Kleur: wit
      			      		      			      		      			      				Locatie: Ardèche
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Bij onze ph1 heb ik kabels en gelijders vervangen maar allen het hitteschild los genomen.
Risico is dat je de bedrading van de uitlaatgassonde om zeep helpt.
Omdat via deze methode wel geforceerd moet worden om de gelijders op hun plaats te krijgen.
En met dat schild los blijft er maar heel weinig ruimte in die bedrading die dan ook nog schuurt langs dat schild.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Risico is dat je de bedrading van de uitlaatgassonde om zeep helpt.
Omdat via deze methode wel geforceerd moet worden om de gelijders op hun plaats te krijgen.
En met dat schild los blijft er maar heel weinig ruimte in die bedrading die dan ook nog schuurt langs dat schild.
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
    				
    				    			Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 995
      		Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09867
      			      		      			      				Productienummer: 10335
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 349500
      			      		      			      				Kleur: gris orageux (EYTC)
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Joure
      			      		      		
      		      		      		        Nou, we zijn drie jaar verder.WackoH schreef:Vandaag tijdens de APK bleek de rechter handremkabel stuk.![]()
Ik denk erover om ook maar gelijk de linker kabel te vervangen omdat dit zo'n typisch C5 kwaaltje is. Of komt het links veel minder vaak voor dan rechts?
Wat vinden julie?
Sinds de vervangingen heeft de handremhendel steeds een beetje raar gedaan (zat in het begin erg strak, sinds vorig jaar weer erg los).
Een paar weken klaagde m'n vrouw over weinig vermogen. Bleek dat gewoon een remblok was blijven hangen!!
Nu werkt geen van beide zijden meer... Dat is raar want ik voel wel spanning in de remhandel. Maar er beweegt niets bij de blokken (en de auto remt ook niet).
Dit helpt natuurljik niet echt in het vertrouwen in de dorpsgarage... Ik vermoed dat ze er een veer bij gezet hebben om de kabel extra terug te trekken bij het lossen.
Ik ga wellicht nu zelf ene poging wagen, al schijnt het niet eenvoudig te zijn.
De hele remmerij heeft aandacht nodig. Scheve remklauw achter (waardoor schijf scheef is gesleten), blokken rondom versleten. En dan die handrem...
Berichten: 710
      		Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Peugeot 208
      			      		      			      				Opties: halve V6
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2014
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 51.000 km
      			      		      			      				Kleur: wit
      			      		      			      		      			      				Locatie: Ardèche
      			      		      		
      		      		      			
      				Contacteer:
              
        				
        				
              
      			
      		      		        Zou ik bij je in de buurt wonen WachoH, bood ik graag mijn hulp, aan.
Maar gezien het feit dat je aangeeft dat dit jou eerste keer wordt dat je dit wilt aanpakken, mag ik je raden om de hulp/meekijkende en ervaren ogen in te roepen van iemand hier op dit forum die dit varkentje al eens heeft gewassen.
Bij montage van mijn nieuwe onderdelen ben ik niet scheutig geweest om juist veel vet te proberen in te brengen in de schachten waar de nieuwe kabels inkomen.
En nu achteraf bedenk ik mij, dat zou er een krimpkous bestaan die in omvang groot genoeg is om dat gedeelte af te schermen waar de kabel de schacht in gaat, zou ik die ook aanbrengen ter verhoging van de levensduur.
Suczeven
  en  
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Maar gezien het feit dat je aangeeft dat dit jou eerste keer wordt dat je dit wilt aanpakken, mag ik je raden om de hulp/meekijkende en ervaren ogen in te roepen van iemand hier op dit forum die dit varkentje al eens heeft gewassen.
Bij montage van mijn nieuwe onderdelen ben ik niet scheutig geweest om juist veel vet te proberen in te brengen in de schachten waar de nieuwe kabels inkomen.
En nu achteraf bedenk ik mij, dat zou er een krimpkous bestaan die in omvang groot genoeg is om dat gedeelte af te schermen waar de kabel de schacht in gaat, zou ik die ook aanbrengen ter verhoging van de levensduur.
Suczeven
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
    				
    				    			Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Berichten: 995
      		Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09867
      			      		      			      				Productienummer: 10335
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 349500
      			      		      			      				Kleur: gris orageux (EYTC)
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Joure
      			      		      		
      		      		      		        Dank LA,
Ik heb inmiddels flink wat draadjes over dit thema gelezen. Op basis daarvan had ik niet alleen nieuwe kabels, maar ook geleiders bestelt.
Inmiddels ben ik tot het inzicht gekozen dat de remklauwen (ook?) niet in orde lijken (apart draadje hierover geopend): Het hendeltje van de handrem blijft vastzitten.
Maar ik blijf het raar vinden dat
- ik helemaal geen beweging in de kabeleindje bij de remklauwen voel als de handrem wordt aangetrokken terwijl de binnenkabel gewoon slap hangt
- dat beide tegelijkertijd vast zouden gaan zitten. Ik heb de uiteinden nog niet los gehad (ik moet er nu nog mee rijden). In het weekend ga ik er serieus naar kijken.
Groeten,
Jacco
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik heb inmiddels flink wat draadjes over dit thema gelezen. Op basis daarvan had ik niet alleen nieuwe kabels, maar ook geleiders bestelt.
Inmiddels ben ik tot het inzicht gekozen dat de remklauwen (ook?) niet in orde lijken (apart draadje hierover geopend): Het hendeltje van de handrem blijft vastzitten.
Maar ik blijf het raar vinden dat
- ik helemaal geen beweging in de kabeleindje bij de remklauwen voel als de handrem wordt aangetrokken terwijl de binnenkabel gewoon slap hangt
- dat beide tegelijkertijd vast zouden gaan zitten. Ik heb de uiteinden nog niet los gehad (ik moet er nu nog mee rijden). In het weekend ga ik er serieus naar kijken.
Groeten,
Jacco
C5club extreme Fan

    			        
Berichten: 178
      		Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: berline 2.0
      			      		      			      				Opties: exlusive
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 190000
      			      		      			      				Locatie: Meppel
      			      		      		
      		      		      		        Zijn de kabels nog wel goed aangesloten aan de handrem in de auto, misschien losgeschoten.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					toch maar weer een citroen!!!
    				
    				    			Berichten: 995
      		Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09867
      			      		      			      				Productienummer: 10335
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 349500
      			      		      			      				Kleur: gris orageux (EYTC)
      			      		      			      				KPH: Achter
      			      		      			      				Locatie: Joure
      			      		      		
      		      		      		        Ja hoor, beide zitten goed vast. 
ik denk dat enerzijds de binnenkabel stroef door de buitenkabel loopt. Maar anderzijds vooral dat het handrem-mechaniek op de klauwen vast zit.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			ik denk dat enerzijds de binnenkabel stroef door de buitenkabel loopt. Maar anderzijds vooral dat het handrem-mechaniek op de klauwen vast zit.
C5club extreme Fan

    			        
Berichten: 178
      		Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: berline 2.0
      			      		      			      				Opties: exlusive
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 190000
      			      		      			      				Locatie: Meppel
      			      		      		
      		      		      		        Ben benieuwd of je ze nog gangbaar krijgt, ik heb voor de mijne een nieuwe klauw besteld de rechterkant zit ook muurvast, ik zie er niet veel heil in dat ik hem gangbaar krijg.
Gezien de tijd en resultaat lijkt mij een nieuwe voordeliger, en ik weet ook niet of er een revisie set voor te krijgen is.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Gezien de tijd en resultaat lijkt mij een nieuwe voordeliger, en ik weet ook niet of er een revisie set voor te krijgen is.
toch maar weer een citroen!!!
    				
    				    			Berichten: 20302
      		Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Aircross Hybride Shine
      			      		      			      				Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2021
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: C5 Aircross
      			      		      			      				Organummer: 16187
      			      		      			      				Productienummer: 20235
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 21.000
      			      		      			      				Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
      			      		      			      				Locatie: 030
      			      		      		
      		      		      		        Dat heb ik ook gedaan, er zijn bij mij een paar weken geleden nieuwe klauwen op gegaan.
Daarover heb ik wat uitvoeriger verteld in dit draadje, jou bekend
 
Groet,
JW
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Daarover heb ik wat uitvoeriger verteld in dit draadje, jou bekend
Groet,
JW
C5club extreme Fan

    			        
Berichten: 178
      		Lid geworden op: 01 jul 2006 13:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: berline 2.0
      			      		      			      				Opties: exlusive
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 190000
      			      		      			      				Locatie: Meppel
      			      		      		
      		      		      		        Dat gaat dus om een PH2, dus die hebben er ook last van?
en met een automaat gebruik je haast geen handrem.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					en met een automaat gebruik je haast geen handrem.
toch maar weer een citroen!!!
    				
    				    			




