Pagina 3 van 9

Geplaatst: 03 sep 2006 22:26
door sonnema
als het je turbo is krijg je misschien wel mijn oude, die wordt momenteel
gereviseerd :lol:

Geplaatst: 03 sep 2006 22:29
door Harm
Aha, dat biedt perspectief. Ik denk echterdat het bij mij niet de turbo is maar een of ander klepje. Of is dat een onlosmakelijk deel?

Geplaatst: 03 sep 2006 22:32
door sonnema
helaas het is 1 geheel, maar er zitten nog 2 andere klepjes
die ook met de turbo te maken hebben en die zijn wel eenvoudig te wisselen.
was bij mij ook gedaan maar gaf helaas geen oplossing :(
morgen wordt de laatste hand gelegd aan de auto, nieuwe turbo slang
(was helaas vrijdag niet aanwezig) en kan ik hopelijk eindelijk op vakantie
:lol:

Geplaatst: 03 sep 2006 22:38
door Harm
Was idd. een slecht moment. Goede vakantie..

Geplaatst: 03 sep 2006 22:39
door sonnema
dankje

groet Wim

Geplaatst: 03 sep 2006 22:46
door Ronald
Harm van Beek schreef:Aha, dat biedt perspectief. Ik denk echterdat het bij mij niet de turbo is maar een of ander klepje. Of is dat een onlosmakelijk deel?
Turbo is eigenlijk niet meer dan een schoepenrad dat heel snel ronddraaid.
Hoe kleiner en lichter het schoepenrad des te sneller het kan draaien.
Een turbo voor een automotor draait zo rond de 80.000 toeren per minuut heb ik me wel eens laten vertellen.
Er schijnen ook nog kleinere turbo´s te zijn voor bv motorfietsen die het dubbele draaien.
Koeling en smering zijn dan naturlijk heel belangrijk. Vandaar ook de specifieke instructie om een turbomotor bij het uitzetten niet nog even een dotje gas te geven. Je laat het ding dat extra draaien terwijl je gelijk de oliedruk weghaald.
Als bij dat soort toeren de lagers het begeven dat doe tíe het echt nooit meer.
Bij jou NIET het geval. Turbo wordt uit veiligheid uitgeschakled omdat er iets niet goed is, juist om te voorkomen dat het ding de soep in draait.
KOmt wel goed.

gr. Ronald

Geplaatst: 03 sep 2006 22:49
door Harm
Je vertelt netjes wat ik ook denkdat het is. Als echter de constructie uitsluit dat er dingen apart vervangen kunnen worden, sja...

Morgen wordt als eerste het klapje buiten de turbo vervangen...

Geplaatst: 05 sep 2006 10:17
door Harm
Mijn C5 heeft vanochtend bij J.O. de EGR-klep van Sonnema geïmplanteerd gekregen en we hoopten dat het dat slechts zou zijn.
Vol goede moed op weg en ja hoor, 45 kilometer ging het goed. Maar toen vloegen de schoepen me weer om de oren in de vorm van Kerstverlichting op dashboard en scherm :cry:

Kortom, ik moet vrolijk zijn omdat ik, net als Sonnema, de turbo-hoofdprijs heb gewonnen.
Ik stel gaarne mijn bankrekening open voor donaties... :P

Geplaatst: 05 sep 2006 10:20
door Menno
Tjee , jammer hoor ... je hoopt altijd op iets kleins , maar je hebt idd de hoofdprijs te pakken :( ... suc6 ermee , dat wordt voorlopig niet chippen denk ik zo ...

Geplaatst: 05 sep 2006 10:21
door Rene
:shock:

Geplaatst: 05 sep 2006 10:23
door Harm
M&M schreef:Tjee , jammer hoor ... je hoopt altijd op iets kleins , maar je hebt idd de hoofdprijs te pakken :( ... suc6 ermee , dat wordt voorlopig niet chippen denk ik zo ...
Gaat nu in een moeite door... :wink:

Geplaatst: 05 sep 2006 10:29
door Menno
Harm van Beek schreef: Gaat nu in een moeite door... :wink:
:D , mooi zal Johan zeggen dat hij hem per ongeluk dan maar bij mij moet plaatsen :wink: ... jij hebt het interieur van sonnema al toegeëigend :twisted:

FF serieus , ga je hem gelijk chippen ??

Geplaatst: 05 sep 2006 10:33
door Harm
Nope....eerst even de financiën van deze malheur afwachten...De chip-plannen zijn even naar achter geschoven. Misschien iets voor Sinterklaas of Kerst :oops:

Geplaatst: 05 sep 2006 10:40
door Menno
Logisch hoor ...

Geplaatst: 05 sep 2006 12:00
door Roman
M&M schreef:Logisch hoor ...
heb de rest van ons gesprek maar ff verhuisd


Goh er is iets fout gegaan :oops: :oops: