Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:05
Auto: Tourer 2.0I 16V Exclusive
Opties: Hydro, Pano, Massagestoel?!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: donker groen
Locatie: Capelle aan den IJssel
Hallo achterruitenspecialisten en -(ex)slachtoffers.
Toen ik mijn C5 kocht werkte het achterruitje niet (na lid worden van deze site bleek dat niet zo raar). De verkopende partij heeft dat netjes verholpen voordat ik 'm kreeg via de beroemde bypass operatie.
Inmiddels bijna 2,5 jaar verder altijd een werkend raampje gehad...tot nu.
Hij gaat niet meer open. Ik heb wel wat draadjes hier gezien, maar meestal leidt dat tot de bypass...
Voor ik ga klooien: Heeft iemand ervaring met een kapotte bypass? En waar denken jullie waar het probleem kan zitten, voor ik alles ga openhalen...
Of is er een bypass voor de bypass?
Toen ik mijn C5 kocht werkte het achterruitje niet (na lid worden van deze site bleek dat niet zo raar). De verkopende partij heeft dat netjes verholpen voordat ik 'm kreeg via de beroemde bypass operatie.
Inmiddels bijna 2,5 jaar verder altijd een werkend raampje gehad...tot nu.
Voor ik ga klooien: Heeft iemand ervaring met een kapotte bypass? En waar denken jullie waar het probleem kan zitten, voor ik alles ga openhalen...
Of is er een bypass voor de bypass?
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Knopje werkt nog ?
Die wil namelijk ook wel eens stuk gaan ....
Die wil namelijk ook wel eens stuk gaan ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 120
Lid geworden op: 28 sep 2009 22:05
Auto: Tourer 2.0I 16V Exclusive
Opties: Hydro, Pano, Massagestoel?!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: donker groen
Locatie: Capelle aan den IJssel
Sja is ook een mogelijkheid, maar hoe weet je dat?
Ik kan het indrukken, volgens mij hoor je normaal gesproken dan dat je ook echt iets inklikt?
Nu hoor/voel je helemaal niets als je het indrukt...zou dat het zijn dan?
Ik kan het indrukken, volgens mij hoor je normaal gesproken dan dat je ook echt iets inklikt?
Nu hoor/voel je helemaal niets als je het indrukt...zou dat het zijn dan?
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Even het kapje loshalen van de ruit (loswringen)

Stekkertje loshalen en nu kun je meten of je schakelaar nog werkt.
Stekkertje loshalen en nu kun je meten of je schakelaar nog werkt.
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij mij krijg ik de ruit niet open, vermoedelijk ligt dat aan de schakelaar en niet aan de bedrading.
Mijn C5 is van een serie die de bedradingsmodificatie al gehad heeft.
Maar om bij die schakelaar te komen moet eerst de ruit open.
Een kip-en-ei probleem dus.....
Groet,
JW
Mijn C5 is van een serie die de bedradingsmodificatie al gehad heeft.
Maar om bij die schakelaar te komen moet eerst de ruit open.
Een kip-en-ei probleem dus.....
Groet,
JW
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Je kunt de ruit open krijgen door de bekleding van de klep los te halen en het slotmechanisme met de hand te lossen... (alleen zou ik dat pas doen als je daarna meteen de schakelaar wilt vervangen).
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
uhhh, je moet toch eerst weten of hij defect is? 
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Vandaar mijn opmerking...JW-NHS schreef:Bij mij krijg ik de ruit niet open, vermoedelijk ligt dat aan de schakelaar en niet aan de bedrading.
Mijn C5 is van een serie die de bedradingsmodificatie al gehad heeft.
Maar om bij die schakelaar te komen moet eerst de ruit open.
Een kip-en-ei probleem dus.....
Groet,
JW
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Dat begreep ik Maarten,
Maar je gaat toch geen nieuwe onderdelen kopen voor je zeker weet dat de oude echt defect is?
Volgens jouw redenatie kan je er dan ook meteen maar een nieuwe ruitewisserarm bij bestellen want van de 3 stuks waarvan ik de schakelaar heb vervangen moest bij 2 stuks de arm stukgezaagd worden omdat deze vastgeroest zat.
Maar je gaat toch geen nieuwe onderdelen kopen voor je zeker weet dat de oude echt defect is?
Volgens jouw redenatie kan je er dan ook meteen maar een nieuwe ruitewisserarm bij bestellen want van de 3 stuks waarvan ik de schakelaar heb vervangen moest bij 2 stuks de arm stukgezaagd worden omdat deze vastgeroest zat.
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Ik heb nu een defecte ruitenwissermotor en moet dus noodgedwongen aan het werk. Nou heb ik de bekleding van de achterklep rondom los. Krijg de clips niet uit de handgrepen dus daar hangt 'ie nog vast en heb de grijze lijst losgeropt. Maar die wil er niet af want eerst moet de ruit open. Hoe kan ik dat slot van die ruit nu bedienen? Ik kan er wel bij maar kan niet zien wat ik nu moet bewegen.... 
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
vlak bij het ruitje zit een rubber geribbelde manchet.
Het stangetje wat hierin zit beetpakken en naar boven duwen.
S6
Het stangetje wat hierin zit beetpakken en naar boven duwen.
S6
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Thnx achterruitenspecialist! 
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
YW 
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Met uw aller welnemen ga ik hier maar even verder ofschoon misschien ietwat Off-Topic. Vandaag het ruitje geopend en de zaken bekeken. Ruitenwissermotor was niet defect. De pen was uit het sleufgat geschoten omdat het motortje zich waarschijnlijk iets naar achteren had gewurmd. Alles maar dan ook alles hier maar eens gedemonteerd en goed schoongemaakt. Wat een bende krijg je hier als de achterruit feature niet werkt. Na alles weer keurig gemonteerd en afgesteld te hebben is de schade beperkt tot de clipnagels van de kunststof kap. Die zijn allemaal kapot gegaan en daar moet ik even nieuwe voor halen bij de dealer. Wisserarm zat muurvast geroest maar heb ik laten zitten. Wel even in de kruipolie en een klodder vet.
Om de ruit werkend te maken zit ik te denken om de kap van de nummerplaatverlichting te demonteren, hier wat draadjes naar buiten te voeren en dan in het zilverkleurige deel aan de onderzijde een kleine schakelaar weg te werken. Even over nadenken want de te openen achterruit heb ik nooit gemist. Alleen nu om bij de ruitenwissermotor te kunnen komen en om de boel te kunnen reinigen.
Wat me verder nog opviel: bij de Xantia break heb ik ooit een achterruitenwissermotor opengeboord en van schroeven voorzien zodat je bij de reductorkast kon komen. Daar was dat nodig door inwerking van water. Bij de C5 kan er geen water bij de reductorkast komen en wat schetst mijn verbazing? Keurig allemaal kleine schroefjes op het deksel zodat je erbij kunt.
Soms begrijp ik die mannen van Citroen echt niet......
Om de ruit werkend te maken zit ik te denken om de kap van de nummerplaatverlichting te demonteren, hier wat draadjes naar buiten te voeren en dan in het zilverkleurige deel aan de onderzijde een kleine schakelaar weg te werken. Even over nadenken want de te openen achterruit heb ik nooit gemist. Alleen nu om bij de ruitenwissermotor te kunnen komen en om de boel te kunnen reinigen.
Wat me verder nog opviel: bij de Xantia break heb ik ooit een achterruitenwissermotor opengeboord en van schroeven voorzien zodat je bij de reductorkast kon komen. Daar was dat nodig door inwerking van water. Bij de C5 kan er geen water bij de reductorkast komen en wat schetst mijn verbazing? Keurig allemaal kleine schroefjes op het deksel zodat je erbij kunt.
Soms begrijp ik die mannen van Citroen echt niet......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km




