Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Volgens mij is het zo dat met behulp van een deeltjesteller word gemeten of een roetfilter nog voldoende filtert, en of er überhaupt een roetfilter is. De “deeltjes” die gemeten worden zijn dus roetdeeltjes. En de basis van roet is koolstof.
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Roet is een fijnstof. Ze meten de hoeveelheid stofdeeltjes aanwezig in de (uitlaat)lucht.
Co en Co2 zijn gassen.
Co en Co2 zijn gassen.

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Volgens dit artikel zeggen ze " hoe voller het roetfilter, hoe beter".
Het rare is dat ik meer dan 2 000 000 roetdeeltjes heb. En de roetfilter gemiddeld om de 900 km regenereert.
De aslast is ook heel laag.
Men is me vertelt dat ik de in de morgend naar de keuring moet gaan..Omdat anders hun deeltjes teller verzadigd is. Kan dat?
Het rare is dat ik meer dan 2 000 000 roetdeeltjes heb. En de roetfilter gemiddeld om de 900 km regenereert.
De aslast is ook heel laag.
Men is me vertelt dat ik de in de morgend naar de keuring moet gaan..Omdat anders hun deeltjes teller verzadigd is. Kan dat?

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Bedoelde dit artikel
https://dutchperformanceproducts.be/ken ... t-keuring/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://dutchperformanceproducts.be/ken ... t-keuring/" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 1018
Lid geworden op: 12 aug 2009 09:10
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Uden

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Premium diesel bevat daar iets van, synthetische diesel is 100%
Berichten: 1018
Lid geworden op: 12 aug 2009 09:10
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Uden

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Klopt het wat ze zeggen?
Als jij bij een diesel met een roetfilter je vinger , door de uitlaat steekt.
Dat jij geen stofje aan je vinger mag hebben?
Is wat kort door de bocht denk ik?
Als jij bij een diesel met een roetfilter je vinger , door de uitlaat steekt.
Dat jij geen stofje aan je vinger mag hebben?
Is wat kort door de bocht denk ik?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Gtl?Nosmo King schreef:Oke, en waar kun je die synthetische diesel dan verkrijgen?
Google is your friend:
gtl diesel tanken belgie , of Nederland.
Hvo vind je bijna overal in Nederland tegenwoordig
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Pas op, de 1.6-16V HDI kan niet tegen 100% HVO, dat kan je één of meerdere verstuivers gaan kostenNosmo King schreef:Oke, en waar kun je die synthetische diesel dan verkrijgen?

GTL is prima voor deze motor en is echt 100% synthetische diesel.

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
hakimc5 schreef:Klopt het wat ze zeggen?
Als jij bij een diesel met een roetfilter je vinger , door de uitlaat steekt.
Dat jij geen stofje aan je vinger mag hebben?
Is wat kort door de bocht denk ik?
Niemand die het weet?
Berichten: 1018
Lid geworden op: 12 aug 2009 09:10
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Uden
Bedankt voor jullie antwoorden.
Nog nooit gehoord over GTL en HVO. Dus HVO is voor mij een no no, maar GTL kan in de 1.6 diesel wel? Mijn C5 moet in augustus weer gekeurd worden. Bij de laatste keuring zat ik met het fijnstof te hoog, wil wel eens proberen of dit scheelt.
Van te voren twee tankjes met GTL tanken, of is zorgen dat je tijdens de keuring op GTL rijd voldoende?
Nog nooit gehoord over GTL en HVO. Dus HVO is voor mij een no no, maar GTL kan in de 1.6 diesel wel? Mijn C5 moet in augustus weer gekeurd worden. Bij de laatste keuring zat ik met het fijnstof te hoog, wil wel eens proberen of dit scheelt.
Van te voren twee tankjes met GTL tanken, of is zorgen dat je tijdens de keuring op GTL rijd voldoende?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb het nooit geprobeerd met een auto met roetfilter, een ouderwetse diesel zal de eerste twee tanks onbehoorlijk veel roken, vanwege het wegbrandende roet.
Misschien dat puur gtl het wat sneller reinigt dan vpower diesel met gtl destijds ( ik lees niets meer over de huidige samenstelling).
Misschien dat puur gtl het wat sneller reinigt dan vpower diesel met gtl destijds ( ik lees niets meer over de huidige samenstelling).

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Ik kom net van de keuring.. ondanks hvo te tanken. Hoog in toeren te rijden heeft het niks opgebracht.
Ik zit nog steeds op 2.8 miljoen deeltjes.
Denk dat ik een scheur in mijn roetfilter heb.
Dus zal het in Moeskroen ( Wallonie) laten keuren
Ik zit nog steeds op 2.8 miljoen deeltjes.
Denk dat ik een scheur in mijn roetfilter heb.
Dus zal het in Moeskroen ( Wallonie) laten keuren

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 27 feb 2024 21:32
Auto: c5 sedan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 164000
Kleur: zwart
Heel mss dat ik het laat vervangen. Heb ik ook een katalysator of enkel een roetfilter?