Heb om te beginnen de wagen goed gebokt, twee bokken en ook nog wat extra blokken onder de zijkanten van de wagen gelegd, ter hooghte van de voordeuren. Mocht hij van de bokken klappen dan blijft hij netjes op die blokken liggen.
Tot hier toe gaat alles eigenlijk best wel voorspoedig.
Heb ook de deksels van de distributie al verwijderd, behalve de onderste, daarvoor moet eerst de krukaspoelie weg, daarachter zit nog een boutje.
Moet nu dus nog het vliegwiel blokkeren met het speciale gereedschapje, de krukaspoelie-bout lossen en daarna de distributieriem weghalen. Van JW een doc gekregen waarin de procedure voor het veilig lossen van de bout beschreven staat. Ben benieuwd of dit zonder problemen gaat lukken, zal vast wel, is nog niet zo lang ook gelost door de citroenmeneer die de distributieriem vervangen heeft, zo'n 90k kilometers geleden.
Als dat gedaan is haal ik de moeren van het uitlaatspruitstuk weg en kan in theorie de kop gelicht worden.
Ik vraag me op dit punt eigenlijk alleen maar af of het uitlaatspruitstuk met daaraan de turbo op zijn plaats blijft zitten of dat vanwege het flexibele deel van de uitlaat die handel weg klapt.
**EDIT** Ik zie net op een plaatje van het filmpje hierboven geplaatst door C5HD110 dat de turbo met een steun aan het blok vast zit. Dus dat wegklappen zal wel meevallen lijkt me.